Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 jan, 2008 19:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 feb, 2007 19:18 pm
Berichten: 1279
Ik heb ervoor gekozen toch de hele cockpit in de Muscle te zetten. De kleur die ik had was te donker. Eventueel een lichte wash met donkergrijs ga ik proberen, maar eerst de nieuwe verflaag laten drogen.

Sven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2008 18:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 13 dec, 2007 0:12 am
Berichten: 236
Woonplaats: Veendam
Hey Sven,

Hoe staat het nu met de Corsair? Het is al een maand geleden sinds de laatste update...
Is de cockpit opnieuw geschilderd?

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2008 19:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 feb, 2007 19:18 pm
Berichten: 1279
Is inderdaad een maand geleden. De pit is inmiddels voorzien van een nieuw jasje en is verder in elkaar gestoken, heb het de afgelopen tijd nogal druk gehad met school en daarom niet erg veel gedaan. Toevallig gisteren weer wat gedaan, maar vooral aan de Dauphin en NF-5 bezig geweest.

Ik zal kijken of ik vandaag nog wat aan de kit kan doen. Normaal had ik wel foto's geplaatst, maar mijn broer heeft de EOS 350 mee, en ik heb nu alleen beschikking tot en kleine hand-camera. Maakt stuk slechtere foto's, minder scherp en helder... :( .

Zolang hij over een jaar klaar is (zie Sticky) houd ik me aan de regels van deze GB :D :wink:

Sven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 feb, 2008 22:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 feb, 2007 19:18 pm
Berichten: 1279
Eindelijk, na een dikke maand, weer eens een update(je). Romphelften kunnen bijna op elkaar, maar voordat het zover is: foto's.

V.l.n.r.: Cockpit met daaronder airintake, wheelbay en exhaust:
Afbeelding

Cockpit en airintake (is dat niet veel lijm? Ja, dat is veel lijm! Vast blijven :twisted: , je ziet er later toch niets meer van)
Afbeelding

Hoezo, past pessies?:
Afbeelding

Luchtinlaat (let niet op de naad, daar komt nog een ring over, zie je er niets meer van):
Afbeelding

Tot zover de update.

Sven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 feb, 2008 23:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 13 dec, 2007 0:12 am
Berichten: 236
Woonplaats: Veendam
Sweet! Er begint vorm in te komen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 feb, 2008 23:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 feb, 2007 19:18 pm
Berichten: 1279
viedz schreef:
Sweet! Er begint vorm in te komen.


Dat zeker, en vanavond flink door kunnen werken. De romp zit aan elkaar, en vleugels zitten vast. Daarnaast nog 12 MK-82 bommen gemaakt (gaat nog flink wat tijd in zitten!), air-to-air refuel tube geplaatst, airintake ring geplaatst, net als de tailhook en het voorste landingsgestel. Genoeg voor vandaag. Hierbij wat foto's:

Bovenaanzicht:
Afbeelding

Onderaanzicht:
Afbeelding

Cockpit, met duidelijk de (mooi gedetailleerde) refuel tube te zien:
Afbeelding

De air-intake-afplak-ring (jajaja) past erg goed:
Afbeelding

Best een flink kitje voor 1/72 (zeker vanuit deze hoek):
Afbeelding

Voorste landingsgestel (is nog niet klaar, en zit nog niet vast in wheelbay i.v.m. spuiten kist):
Afbeelding

Tailhook:
Afbeelding

10 MK-82's (andere twee zijn inmiddels ook klaar):
Afbeelding

Detailshot (voorste gedeelta van de bom (ontsteking???) was los, een milimeter of 2 lang. Dat keer 12 :o )
Afbeelding

Tot zover.

Sven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 maart, 2008 2:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 13 dec, 2007 0:12 am
Berichten: 236
Woonplaats: Veendam
Zit die staarthaak niet op de kop?

En nog iets. Ik heb eens naar die decals gekeken, en volgens mij klopt er iets niet bij de eerste versie. Ik neem aan dat je deze versie gaat bouwen, tenminste. Ik zal het proberen uit te leggen, het is een beetje complex. :roll:

Het zijn decals voor squadron VA-147. Dat kan, want VA-147 was het eerste squadron dat met de A-7a op pad ging. Dit deden ze op de USS Ranger van 4 November 1967 t/m 25 mei 1968 en later nog een keer van 26 oktober 1968 t/m 17 mei 1969, ook weer op de USS Ranger.

Waarschijnlijk zijn de decals bedoeld voor die tweede tour, want bij de eerste tour stond de titel USS RANGER niet tussen de vleugel en de stabilo, maar boven de stabilo.

Maar nu komt het. Beide keren waren ze onderdeel van Carrier Airwing 2 (CVW-2). CVW-2 had als staartcode NE. Wat de decals van Hobbyboss geven is NG (in het zwaard). NG is de code voor CVW-9.

VA-147 is slechts 2 keer met CVW-2 op tour geweest, beide keren op de USS Ranger.

Hierna zijn ze altijd met CVW-9 op tour geweest, alleen nooit meer op de USS Ranger, wel met de America en de Constellation. Bovendien waren ze inmiddels overgestapt op de A-7e, niet de A-7a.

Misschien valt er van NG, met een voorzichtig likje verf, NE te maken?

Of je moet het geen probleem vinden. Het is natuurlijk jouw model, en als jij het goed vind, is het goed. 8)

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 maart, 2008 19:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 feb, 2007 19:18 pm
Berichten: 1279
Een heel verhaal, maar wel duidelijk. Niet heel netjes van HobbyBoss, eerder erg vreemd :S. Anyway. Ik zal bij het decallen eens kijken hoe ik het oplos. Misschien laat ik het ook zo. Vraag me af of ik het ooit mooi kan bijwerken.

De hook zit niet upside down, alleen zit er nog een staafje sprue omhoog. (de haak staat naar beneden gericht, is niet goed op foto te zien). Stuk sprue wordt nog weggewerkt.

Sven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 maart, 2008 22:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 sep, 2005 15:51 pm
Berichten: 987
Ziet er allemaal al erg stoer uit als ik het zo zie.
Wel erg jammer dat de foute decals meegeleverd worden.... of anders gezegt: jammer dat er altijd wel iemand iets teveel van af weet ;-) :wink:

Geintje natuurlijk.
Ja lijkt me lastig op te lossen. Nou ja, je weet voor jezelf wel wat je gaat doen denk ik.

Vraagje: Die ruimte tussen de feul probe en de cockpit, hoort dat ? Of lijkt het maar zo ?

Groeten,
Asmodi :twisted:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 maart, 2008 0:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 feb, 2007 19:18 pm
Berichten: 1279
Asmodi, daar zit inderdaad een ruimte. Deze hoort er (deels) te zitten. Er moet iig een naad zitten, waar hij tegen de kist aan komt. De "naad" in mijn model is wel wat groter dan in werkelijkheid, maar het gaat om een naadje van enkele milimeters. Valt dus met detail(macro)foto's veel meer op. Zie onderstaande foto:

Afbeelding

Sven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement