Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 feb, 2008 17:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 04 jan, 2008 15:36 pm
Berichten: 382
Woonplaats: Stiens, friesland
bravo104 schreef:

Ik zou niet achter je compie blijven wachten. :wink:


je denkt toch echt niet dat ik zolang ga zitten wachten hé ;) ik heb ook werk en heb zelf een (kleine) boot staan die afgebouwd moet worden ;) (laat ik daar maar snel aan beginnen want van hier rondblijven hangen komt ie nooit af:( )

wat grendel zegt zat ik net aan te denken, gewoon op elkaar plakken dat spul.

mvg. pieter

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2008 15:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Tsja vrienden;

Zo heb je het en zo heb je het niet meer.

Bravo heeft, sinds afgelopen donderdag, even niet veel tijd gehad om te prutten.
En niet wegens drukdrukdruk, maar wegens dag met je handje tegen baas werkgevert, of nu, werkontnemert. :? Niet helemaal onverwacht, maar toch.

Dus is ie even druk bezig met het maken van een CV en het zoeken naar een andere sponsor het huishouden en voor de modelbouw.

Morgen is er hopelijk weer even tijd voor het bouwen. En dan hoop, HOOP, ik effe te kunnen knallen zonder aan werk te denken en gewoon een goede vordering te maken.

Tot dan..................

Toedels.

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2008 15:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
Hé Gerrit man,

Triest om dit te moeten lezen. Hoop dat het snel weer mee zit.

Gr.
Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2008 21:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 apr, 2007 8:53 am
Berichten: 197
Woonplaats: Utrecht
Jammer Gerrit! We hopen dat je snel weer ergens anders aan de slag kunt!

_________________
Groeten Frank.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2008 21:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 04 jan, 2008 15:36 pm
Berichten: 382
Woonplaats: Stiens, friesland
gerrit hellema hallum heeft over 2 weken een werknemert minder ;) misschien kun je zijn plek in nemen. de persoon in kwestie goed (heel goed zelfs) ene Pieter Joosten ;)

Het is allemaal erg rot voor je ik hoop dat je snel een nieuwe baan vindt.


mvg Pieter

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2008 0:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Niet bij de baas aan het werk, dan maar thuis.

Vandaag een lekkere vordering kunnen maken aan de draak. Ik heb geen foto's, want dat zou allemaal een beetje saai worden. Plastic met PE, plastic met PE, plastic met PE, etc. etc.

Alle bakken, vakken, brandblussers, veldflessen, rekjes en andere dingen die aan de binnenkant van de cabine komen, zijn nu klaar en liggen te wachten tot het moment dat ze verenigd worden met de rest van het voertuig.

De staalkabel zit op de voorste winch. Een heel goed leermoment geweest voor de volgende keer.
Ik doe dit dus mooit meer achteraf. Want?

De kabel is redelijk stug, de lier erg klein en het chassis redelijk breekbaar. Het heeft me meer dan een half uur gekost om 160 cm kabel te wikkelen. En eigenlijk zit het nog niet helemaal goed.

Nu wordt het even lastig. Ik moet nu gaan bepalen wat ik wel, of niet op de buitenkant ga zetten. Dit ivm de breekbaarheid. Dus Dick, ik kan je hulp wel even gebruiken.
Ook heb ik besloten om de luiken die bijgeleverd zijn te gaan gebruiken en alleen de sluitingen te vervangen met PE. De originele luiken hebben toch net even dat 'ietsje meer smoel'.

Al met al niet echt een heel spannend verhaal, maar wel een vooruitgang.

Laters.

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2008 10:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
Citaat:
Nu wordt het even lastig. Ik moet nu gaan bepalen wat ik wel, of niet op de buitenkant ga zetten. Dit ivm de breekbaarheid. Dus Dick, ik kan je hulp wel even gebruiken.


Het maakt eigenlijk niet uit. Als je nu rechts om of links om gaat om het PE spul op de Draak te zetten. Er moet zoveel op dat het handig is dat je de cabine in je klemmetjes zet. Hoef je er niet met je vingers aan te komen waardoor er dus kans is dat je het PE er net zo hard weer van afrost.

Er liggen bij mij ook nog delen die niet geplakkerd zijn (B12 - C20). Maar dat kan ik pas doen als de binnenkant van de cabine gespoten is. Daarna kan deze op het onderstel zetten. Daarna dus die paar kleine dingen nog.

Gr. Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 maart, 2008 17:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Pfffffffff, tsja.......

Waar ben ik nu gebleven.

Ik heb zolang geen update meer gedaan dat ik eerst even mijn eigenste topic moest doorlezen voor ik een update kon doen.

By the by, de urenteller staat nu op ongeveer 50 bouwuurtjes.
Daarvan zijn er ongeveer 10 voor de twijfel en probleem stukjes, dus ik heb er nu, zeg maar, 40 bouwuurtjes in zitten.
Best veel voor zo weinig werk. :?

Anfijn, een update.

Gaande weg de bouw begon ik toch wel een beetje de smaak van het PE gebeuren te pakken te krijgen. Het werd allemaal een beetje eenvoudiger om het te vouwen, buigen, lijmen en vooral NIET af te breken.
Het is een lange leerweg geweest, maar nu zeg ik, doe mij maar PE. :twisted: (Kom hier strakkies nog even op terug)

Het bouwen van de DW uit plastic is een eitje. Echt waar. Stelt niet echt heul veul voor.
Een aantal andere DW-bouwers hebben het ook al gezegd.

Waarom duurt het dan zolang hoor ik nu menig één zich afvragen. (Ben net Urine kelder, lees jullie gedachten door het scherm :twisted: ).

Wel, dat zal ik dan us effe haarfijn uitleggen.

Bravo is niet zo'n ervaren schilder/spuiter. :wink:
Eigenlijk is ie helemaal niet ervaren. :cry:
Eigenlijk kan ie het helemaal nog niet. :?

Dus bij alles wat ie bouwt moet hij nadenken over de bewerkbaarheid en de bereikbaarheid van de delen. En dus, ook de eerste fouten zijn al gemaakt. (Zie de vragen)
Daarbij komt ook nog eens dat hij iemand is die er gewoon lekker de tijd voor neemt, een rustige bouwert is en geen zin heeft om het af te raffelen en nog meer fouten te maken.
Dus vandaar.
En wat erg veel tijd kost is het doorkijken van het referentie materiaal.
En dat is Hééél veel.

Wat een verhaal zeg.

Eerst maar eens effe een paar plaatjes er in knallen.

Afbeelding

Ik was gestopt bij de achterwand van de cabine. Nu is dat een behoorlijk groot stuk van de DW en het zit helemaal propvol met bakkies, flessies, blussers en andere dingen.
Die zijn er allemaal in plastic, maar ze hebben, bijna allemaal, een PE-opleuking.
Dus...... xtra werk.

Afbeelding

Die twee plastic bulten op de vorige foto zijn kisten die er zo uit komen te zien als de boven staande foto. Ziet er, m.i., een stuk mooier uit.
(sorry voor de slechte foto)

ennieweg, dat kostte me dus weer een heleboel moeite en tijd voor alle onderdeeltjes klaar waren, op de bouwtafel lagen en ik aan het volgende kon beginnen.
-------------------------------------------------------------------------------------


Mijn vrouw heeft een eigenste slagerij.

ja, Én?

Die heeft ook opbergbakkies. Saladebakkies.

Afbeelding

En daar kunnen mooi kleine onderdelen in. Ze zijn van alle kanten doorzichtig en je kan dus duidelijk zien wat er in zit.

Afbeelding

Afbeelding

Dus heren bouwerts, op naar de slager. :wink:

(En ja, ik wil best een BBQ organiseren voor de DW bouwers, en alle ander bouwerts uiteraard. Laat maar eens wat horen.)

-------------------------------------------------------------------------------------


Effe verder nu. Dus alle kleine onderdeeltjes in zo'n bakje gekieperd en weer lekker verder aan de bouw.

Nu gaan we er even snel doorheen want anders komt er wel erg veel tekst te staan.

De achterwand is zover klaar en dus op naar de woning van de bemanning.

Daar heb ik dus een paar keuzes moeten maken. Ik heb het al eerder gezegd, maar in sommige gevallen is het gegoten spul van Tamiya-san mooier dan het spul van ex-oostblokker Eduard. Het doet mij voor dat ze bij Eduard zich gewoon lekker hebben uitgeleeft en hebben gedacht, laten we eens gek doen. Een, overigens, behoorlijk aantal PE onderdelen doen, m.i., afbreuk aan de kit. ze zijn te dun, hebben minder detail en voegen dus niets toe.

Ik zal dus best wel e.e.a. overhouden. Hoe zit het bij jouw Dick?

Alles goed en wel. Er was nu een tijd aangebroken waarin ik even geen PE tegen ging komen.

Tatutatutatutatu..................
Gaan als de brandweer. :lol:

Jammer joh. :twisted:
Staalkabeltjes tijd.

En toen kwam voor mij het grote raadsel.
_____________________________________________________________
Hoe is het mogelijk dat 1 draadje stug is, drie losse draadjes ook, maar alle drie opgedraaid tot een staalkabel is het flexibel en redelijk goed te hanteren. Wie heeft het antwoord? Je kan er niets mee winnen. 8) Nou ja, niets, mijn dank. En dat is ook heel veel waard. :wink:
_____________________________________________________________

Eén lengte gewikkeld en op de lier gegooid. Wat een monnikenwerk.
Pijn in mijn handen maar wel erg tevreden over het eindresultaat.
Gauw een plakbandje eroverheen en met veel plezier ernaar kijken.

NEE HÉ................ Verkeerd om opgedraaid.

@*&%)*&@#$

Weer afwikkelen en opnieuw. Maar nu wel goed dan.

Uiteindelijk heb ik drie lieren met kabel gewikkeld en ben erg gecharmeerd van het eindresultaat. Het ziet er, sorry heren, een héél stuk mooier uit als met het bijgeleverde touw.

Nu even een belangrijke note voor de verweerders onders ons.
:!:
De staalkabel op de DW werd, onder alle omstandigheden, vrij gehouden van roest. Dit om het feit dat een verroeste kabel zijn sterkte verliest. Dus..... wel vet, geen roest.
:!:



Uiteindelijk heb ik lekker zitten bouwen en prutten, heb ik nog steeds winterbanden ( ze liggen,nog steeds, in de vriezer) en heb dus nu dit staan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(Ja ik heb gezien dat de band op de lier scheef zit)

Uitééngenomen levert het dit op

Afbeelding

En dat was het dan weer voor vandaag.

Zo. Nu de vragen. Het zijn er maar drie.

1. Ik heb de brandblussers geschilderd en met PE beplakt. Kijk maar in het bakje van interior. Nu ben ik, stomstomstom, vergeten dat de plakkers er nog op moeten. Hebben jullie tips?
2. De lieren. Ik heb ze nu nog los staan. Kan ik ze definitief plaatsen of blijven het losse delen tot na het spuitwerk?
3. Welke druk kan ik het beste gebruiken om de boel te gaan spuiten? Ik werk nu met een Euro-tec 10A compressor met een bovendruk van 4 bar.

Heren, veel leesplezier, geef maar leker veel tips en tot een volgende keer.

EDIT.

En dan nog even dit geintje van de overbuurman. Kijk maar naar de bijrijder. :lol:

Afbeelding

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 maart, 2008 17:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 04 jan, 2008 15:36 pm
Berichten: 382
Woonplaats: Stiens, friesland
hahaha die is echt leuk oom....
je schiet al mooi op :D
ik dacht dat je nog niet zover was ;)
ga zo door... ik verwacht dat ie volgende week dinsdag af is :P
mvg. Pieter

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 maart, 2008 17:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 nov, 2006 22:20 pm
Berichten: 667
Woonplaats: Hilversum
bravo104 schreef:
3. Welke druk kan ik het beste gebruiken om de boel te gaan spuiten? Ik werk nu met een Euro-tec 10A compressor met een bovendruk van 4 bar.


De 10A heeft toch maar 1 standje? Maar als je dat ventieltje erbij hebt
wat ik ook had op die 10A(lees twee weken gehad en toen ingeruild voor
een 20A)...dan kan je hem nog iets stellen. Want als je dat niet hebt...dan
kan je je draakje bij de overburen ophalen nadat je voor de eerste keer
je trekkertje van spuitje hebt overgehaalt..

_________________
Ik volg in stilte...tenzij ik me echt niet kan inhouden :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement