Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 maart, 2008 13:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
De Draak is nu voor zo'n 90% wel klaar. Hier en daar nog een klein dingetje zoals wat lichtjes en de hydraulische slangen moeten nog op hun plaats. En er moeten nog wat rijplaten/planken komen om de DUK er fatsoenlijk af te laten rijden. Maar dat kan pas als alles samenvalt op de ondergrond.
De draak is behoorlijk door de Nederlandse voorjaars-drek in het rivieren land gereden.
Eindelijk ook het spul binnen van Mol. Maar geen poppetjes. Wel twee leuke andere dingetjes. Een Willy's en een MP meneer op een Harley brommert.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gr. Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 maart, 2008 16:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 jul, 2007 13:46 pm
Berichten: 488
Woonplaats: Hardenberg
dat ziet er al prima uit 8)

Dick in orde :lol:

_________________
ast nie giet zoast mut, dan mut maor zoast giet

www.fordfreaks.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 maart, 2008 1:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
niet lullig bedoeld dick, maar ik heb toch een beetje een "hmmmmm..." gevoel wegens ik heb je wel eens netter werk zien afleveren. nou ben ik zelf ook niet echt mister preciesiewerk (zei hij met een flinke lading understatement :roll:) maar ik vind het er persoonlijk allemaal wat gehaast uitzien.

de moddertoestanden op de trekker zien er wat te netjes uit (netjes de lijn van de onderzijde van de cabine volgend) en de hoeveelheid derrie òp het spatbord is even groot als op de plekken waar geen bescherming zit. de brutus sticker maakt het geheel er ook niet echt veel mooier op en persoonlijk had ik er waarschijnlijk voor gekozen om deze te verwijderen en in het ergste geval een rondje mister mossel te doen om het geheel weer opnieuw te spuiten.
het camouflagenet op het dak ziet er uit als een rolletje verband met een paar bandjes d'r aan; een echt net zou veel meer inzakken en niet zo netjes rond blijven. de modder op de banden is erg licht in verhouding met de modder op de romp (maar dat kan ook door de belichting komen :wink:) en ik gok zo een beetje dat je de sidewalls van de banden met een natte vinger hebt schoongeveegd. op zich is dat een werkende methode, maar in dit geval ziet het er wat kunstmatig uit.
de roesttoestanden op de oplegger komen niet echt overeen met hoe de trekker er uitziet; de trekker is praktisch roestvrij terwijl de oplegger behoorlijk oranje is. het lijkt me beter om of de oplegger wat te ontroesten of de trekker wat te verroesten om er meer één geheel van te maken. de roest op de oplegger is ook niet helemaal logisch; de scharnieren zijn roestvrij terwijl alles er omheen behoorlijk roestig is. de opritbalken (geen idee hoe je die dingen in het echt noemt...) zijn gevlekt geroest terwijl deze toch het meest van de tijd netjes omhoog stonden. het wat dus logischer geweest als de roest wat minder vlekkerig was geweest en meer geconcentreerd zou zijn in de naden van de bovenkanten van de dwarsblakjes. daarnaast zouden er ook aanzienlijk meer chipstoestanden op de oplegger moeten zijn met de hoeveelheid roestwerk die je hebt aangebracht. verf heeft naast een camo functie ook een beschermende functie en d'r zal pas roest gaan ontstaan als er metaal bloot komt te liggen.

tenzij er van binnen uit geroest wordt, maar dat lijkt me stug op een oplegger die 40+ ton moet kunnen dragen :wink:


...just een paar dingetjes die me opvielen :wink:

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: slijtage
BerichtGeplaatst: zo 30 maart, 2008 2:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 feb, 2008 2:23 am
Berichten: 547
Woonplaats: tilburg
hebben ze standard verf bij ??
ik vind het overigens een prachtig model worden en trailers kunnen gewisseld worden dus de roest hoor je me niet veel over

maar zijn de handvaten van de lier niet wat heel erg onbeschadigt ??
kun je niet juist de stukken waar de vingers zitten juist wat blanke staal kleur geven "ik denk " (pff wat een moeilijk woord )dat juist hier door bediening van de lieren juist daar de verf zal slijten ......
tevens het loopvlak van de rollen op de trailer waar de kabel doorheen loopt zullen meer beschadigt zijn en minder roest vertonen
net buiten het gewone raakvlak zal dit juist meer zijn .
tevens de indien der roest is op andere bewegende delen zoals de scharnieren achter zal deze door beweging lichter zijn of zelfs blank


maar wat ik bij gren ook al tikte ik doe het je zeker niet na
ga zo door !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

alex


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement