Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 jan, 2007 15:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Dit ziet er echt te gek uit! Op zich is het hele vacform bouwen wel een beetje uit zijn gratie geraakt volgens mij. Mede omdat er op al zoveel ongebruikelijke kits verschijnen als gewoon spuitgietmodel of resinkit. Het is over het algemeen ook wel een beste kluit werk met heel er veel eentonige bewegingen (afschuren van de onderdelen). Als een kit echter klaar is, geeft dit wel een heel bevredigend gevoel. Heb er in het verleden best wel een aantal gebouwd omdat er van bewuste modellen simpelweg niets anders te koop was. Denk aan Fokker G1, Fokker C5 en de fokker T8w, je moest wat....

Meest grote nadeel vond ik toch wel dat je erg veel zelf moest maken, geen decals en naarmate het onderdeel groter cq dieper werd, werd het héél dun.

Succes hiermee verder!

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jan, 2007 19:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Male-mold vacformen zoals dit is wel aardig, maar haalt het bij lange na niet bij female-mold vacformen, waarbij paneellijnen etc haarfijn worden weergegeven. Nadeel; je hebt van die grote bakken en veel gips o.i.d. nodig. Je legt je onderdeel in de modelleermassa, die hardt uit, je boort er een hoop hele dunne gaatjes in (bij hoekjes etc die moeilijk scherp te krijgen zijn) en legt dat geheel bovenop je normale vacuumkast. Verder identiek proces, maar zoals gezegd, veel fijner en gedetailleerder, en geen maatproblemen door de plasticdikte.

Maar voor cockpitkappen en andere "gladde" zaken is dit heel geschikt en lekker snel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jan, 2007 19:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 jan, 2007 20:24 pm
Berichten: 757
Woonplaats: Heerenveen
Erg leuke techniek, maar is het niet puur als mal te gebruiken? Want je kopie is toch dikker dan het origineel..?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jan, 2007 21:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Nou,niet alleen een mooi verslag,maar ook nog eens reuze pret om te zien hoe goed jij dit hebt geconstrueerd.Prima hoor!.

Als je dit maar vaak genoeg oefent,zul je zien dat je steeds betere en gedetailleerde eindproducten eruit tovert.Klasse van je!!...

Misschien krijg je het strak druk om producten te maken voor medebrouwers... :P

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jan, 2007 21:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
dan kunnen we wel een Joint-Venture beginnen.. ik ga gieten, en Robin gaat Vacu-vormen, ehh.. hebben we nog iemand die kan Etsen?.. dan kunnen we een "Modelbrouwers-Community-Modelkit" maken.. nu het onderwerp nog.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jan, 2007 22:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 okt, 2004 10:35 am
Berichten: 982
Bugatti Type 251?

Vacuform body, resin motor en rubber banden, fotoets spaken en interieur, draaiwerk wielen...

Ik wil me nog wel eens fanatiek op het fotoetsen storten.

_________________
Bugatti Portal :: Bugatti Register ::


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jan, 2007 23:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Arie Kabaalstra schreef:
dan kunnen we wel een Joint-Venture beginnen.. ik ga gieten, en Robin gaat Vacu-vormen, ehh.. hebben we nog iemand die kan Etsen?.. dan kunnen we een "Modelbrouwers-Community-Modelkit" maken.. nu het onderwerp nog.. :)


En ik lever de bedrading en schema voor ledverlichting erbij,hebben we een multi mediakit.......

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 jan, 2007 16:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 okt, 2004 10:35 am
Berichten: 982
Vandaag nog beginnen, maandag af?

_________________
Bugatti Portal :: Bugatti Register ::


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 jan, 2007 17:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
Male-mold vacformen zoals dit is wel aardig, maar haalt het bij lange na niet bij female-mold vacformen, waarbij paneellijnen etc haarfijn worden weergegeven. Nadeel; je hebt van die grote bakken en veel gips o.i.d. nodig. Je legt je onderdeel in de modelleermassa, die hardt uit, je boort er een hoop hele dunne gaatjes in (bij hoekjes etc die moeilijk scherp te krijgen zijn) en legt dat geheel bovenop je normale vacuumkast. Verder identiek proces, maar zoals gezegd, veel fijner en gedetailleerder, en geen maatproblemen door de plasticdikte.


Op deze manier heb ik nog niet eens gedacht. Ik ben nu eerst nog bezig met 'made-mold' vacuvormen zoals jij dat noemt. Wie weet kan ik daarna het andere proberen!

Citaat:
maar is het niet puur als mal te gebruiken?


Ik snap de vraag niet helemaal, misschien kun je het nader uitleggen wat je bedoeld?

Een modelbrouwers joint venture kit, exculsief verkrijgbaar bij de brouwersshop!

Het is een heel leuk idee. Het moeilijkste is eigenlijk om alles precies op elkaar aan te laten sluiten. Als dat ons lukt.. moet de rest een eitje zijn. :wink:

Resin, vacuvorm, Pe, Ledjes.. hmmm dat wordt de mooiste kit ooit! :lol:

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 jan, 2007 20:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
dat alles op elkaar aan laten sluiten is dan wel het allermooiste.. :)

ik had dat vandeweek op mijn werk ook.. ik had 2 onderdelen gemaakt, en een collega 't onderdeel dat ertussen moest komen.. 't pastte precies.. geweldig als je het dan aan het monteren bent..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement