Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 9:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: samenstellen kit
BerichtGeplaatst: wo 19 dec, 2018 16:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 03 okt, 2012 10:19 am
Berichten: 121
Woonplaats: Swalmen
Hallo

rare vraag misschien, maar hoe stellen jullie een kit samen ? ik bedoel dus de originele kit + pe + lopen/tracks enz enz

ik zoek me vaak een ongeluk om de juiste pe bij een model te vinden nl (of tracks/lopen enz), dat ik het vaak alweer opgeef

ik zie vaak een model welke ik wil hebben, ga op zoek naar pe............ en vind dan vervolgens niets wat bij die kit past.... grrrrr

zie ik iets over het hoofd ? hoe zoeken jullie dit ?

zoals ik al zei........ een rare vraag :?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: samenstellen kit
BerichtGeplaatst: wo 19 dec, 2018 16:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Bij b.v. Eduard op de site kun je op schaal en onderwerp zoeken.... hoe moeilijk is dat? De meeste PE leveranciers hebbend dat tegenwoordig goed op orde.

Anders zoeken met Google o.i.d.

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: samenstellen kit
BerichtGeplaatst: wo 19 dec, 2018 16:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Je kunt je ook gratis aanmelden bij scalemates. Daar type je een onderwerp in en dan krijg je, als het er is, een hele lijst met eventuele aftermarkt spullen, boeken enz..

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: samenstellen kit
BerichtGeplaatst: wo 19 dec, 2018 17:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Scalemates is inderdaad daarvoor wel een hulp maar bij zoekbots komt het aan om de juiste trefwoorden in te geven. Anderzijds is de topicstarter geen nieuw lid hier en kan hij die vraag ook stellen bij topics die hij volgt: "waar heb je die loop of die PE vandaan"?
Ik geef toe: het is niet allemaal gemakkelijk, al die merken die ineens uit de lucht komen vallen sinds de muur verdween. :?
Soms zie ik door de bomen het bos ook niet meer hoor! En ja, het gebeurt ook wel dat ik na uren zoeken niet vind wat ik zoek en de hulp inroep van medebouwers hier... maar op het vlak van militaria kan dat niet zo moeilijk zijn toch?

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: samenstellen kit
BerichtGeplaatst: wo 19 dec, 2018 19:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Hoe moeilijk kan het zijn om het juiste zoekwoord te typen? Als ik bv voor mijn bouw swordfish intik krijg ik direct een hele lijst. Vervolgens filter ik op 1:32 en ik zie alles in deze schaal. Van kits tot losse uitlaten. Ik neem aan dat als je met bv de term sherman heel veel spullen zult zien wat met sherman te maken heeft. Easypeasy.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: samenstellen kit
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2018 15:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Soms zoek je eigen een ongeluk, maar dat heeft wel als voordeel dat je veel voorbij ziet komen. Ik heb biv heel veel links opgeslagen van zaken die mijn interesse hebben, dus ook ftermarket zaaken, hierdoor bouw je voor jezelf wel een soort database op. Verder weet je door ervaring vaak wel waar je heen moet gaan.
Ik ben momenteel bezig emt een zoektocht naar twee scheepstypes en hun modellen, ach dan kom je ook heel veel randzaken tegen, en die sla je op, ofwel in je geheugen ofwel op de pc

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: samenstellen kit
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2018 2:16 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Er zijn sites die je meteen een pasklaar antwoord geven, zoals Scalemates. Dat is ondertussen door de dagelijkse bijdragen van leden zo uitgebreid dat je een quasi volledig overzicht krijgt van alle gekoppelde producten. Bestaat er een review van, dan vind je daar ook een link naar terug. Dat kan van belang zijn als je moet kiezen tussen meerdere producenten. Zo kwam ik te weten dat een resin bandenset die ik net kocht ondanks de mooie details eigenlijk totaal verkeerd vormgegeven is. In ruil voor die info heb ik daar ondertussen ook al een paar pagina's toegevoegd met zaken die zo specifiek waren dat ze nog niet in de lijst voorkwamen. Ik kon daarmee mijn project vervolledigen, maar zo worden die zaken ook voor de andere gebruikers toegankelijk. Jij zou dat ook kunnen doen, door hier bij je bouwverslag op te schrijven wat je ervaring was met de toevoeging die je gedaan hebt. Dat is terug te vinden door iemand die zoekt naar de termen die je in je verslag vermeldt.

Zoals vermeld kan je ook in catalogi gaan zoeken van merken waarvan je denkt dat het in hun gamma moet zitten. Als je je wat bij eenzelfde onderwerp houdt, ga je na een tijdje ook wel weten waar je iets kan vinden, wie dat verkoopt en welke merken je het minst tot de aankoop van verbeteringssets verplichten. Lees op voorhand wat er in een bouwdoos zal zitten en of er iemand al eens nagekeken heeft of het klopt met de werkelijkheid. Zoek uit of een ander merk niet een nieuwere versie heeft, kijk of er op de kit "multimedia"vermeld wordt. Maak eens een tochtje naar een beurs, daar zijn meestal wel tweedehandse samengestelde kits over te kopen, waarbij dan op de doos een post-it toegevoegd is met de extra inhoud.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement