Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 220 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 maart, 2008 2:19 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Alleerst wil ik even te kennen geven dat ik de datum niet heb gehaald. Maar goed. Dat had ik een aantal posts eerder al aangegeven. Dat geeft niet. Het model is nu klaar. Eerst maar eens het volgende. Wil iemand op deze wijze een motor gaan bouwen, ik kan het zeker aanbevelen. Je eigen schaal, model en type. De onderdelen die je wel of niet wil hebben kun je allemaal zelf bepalen. Niets dat je tegen houd. Wel zal ik de volgende keer ander materiaal kiezen. Dit omdat ik nu het gereedschap en de ruimte niet heb voor een dergelijk project. De volgende materiaalkeuze zal dan toch messing zijn. Dit is sterker en dunner te verwerken. Daarbij heb ik gezien dat er een ets setje te koop is zodat er doormiddel van een autocad een ets gemaakt kan worden. Dus dan kan het onderdeel doormiddel van autocad uitgetekend worden. Waarna het geetst kan worden. Hierdoor zullen de onderdelen nog mooier worden dan wanneer het allemaal met de hand gebeurt.

Het is toch al met al een leuk en leerzaam model geweest. Er zijn eigenlijk geen grenzen aan wat je wilt. Ik hoop dat jullie dit nu ook hebben gezien. Met een beetje fantasie en natuurlijk de ideeen van medebrouwers kan eigenlijk alles gemaakt worden. Hiervoor dank voor jullie steun en ideeen.

Maar goed genoeg. De eindfoto's.

Ik heb echt heel veel foto's gemaakt in de laatste etappe. Dus weinig tekst dit keer. :lol: De foto's spreken denk ik vanzelf. Ze staan niet perse in chronologische volgorde. Dus nu ook aan jullie een oproep voor een klein beetje fantasie hierin.

Afbeelding
Het spuit avontuur. Na het goed reinigen ivm met de accelerator is het eindelijk goed gekomen. Ik weet nu zeker dat het voorgaande door de accelerator is gekomen en niet door het uitgassen van de lakken.

Afbeelding
bougie dop en kabel. Kabel is zo dik, en de dop is zo groot. Dit ivm ontstoring. De dop is bakkeliet.

Afbeelding
Bout voor de achterbrug. Dit is een dopbout.

Afbeelding
Het is een hand versnelling dus het draaiwiel en de beugel voor de kabels er in.

Afbeelding
En nog een keer van boven af.

Afbeelding
De koppelingskabel. Met de daarbij behorende geleiding op het blok.

Afbeelding
En een kleurtje.

Afbeelding
Dryfit van de kettingkast. Deze is van kunstof. En jawel het past weer als een.......

Afbeelding
De bagage drager in aanbouw. Alles is electra draad en met de soldeerbout gesoldeerd.

Afbeelding
Een dryfit. En ook nu past het weer netjes.

Afbeelding
Tussen spijltjes er tussen. Ook nu weer gewoon met de soldeer bout gesoldeerd. Wel oppassen voor het loskomen van de al gesoldeerde stukjes. Deze worden snel heet met eloctrolitisch koper.

Afbeelding
Het Amstel logo. Dit moest eigenlijk netjes op het achterspatbord zitten. Dit is wel in mijn bezit maar niet gemonteerd op het orgineel.

Afbeelding
En zo is het logo gemaakt. Fijn messingdraad. plat geslagen met de hamer. Dan in vorm gebogen. Doormiddel van een stripje aan te brengen.

Afbeelding
Het logo van de buddy sit. Of tenminst wat daar nog van leesbaar is. Dus ook zo gedaan met dit schaal model.

Afbeelding
Sier strippen die op de koplampen behoren te zitten. Ook deze zijn niet op het orgineel, wel in mijn bezit. Dus ook deze maar netjes nagemaakt.

Afbeelding
De kettingspanners. Dit zijn nog van die grote lompe. Dus heb ik ze maar niet zo heel klein gemaakt. Op het orgineel zitten ook van deze blokken.

Afbeelding
De benzine kraan die er nog op moet. Deze zit niet op het orgineel. Daar is het zeefje van stuk. En om er eventuele vuiligheid uit te filteren komt deze op het orgineel. Het is een ietwat grote maar het voordeel is dat het zeefje er uitgehaal kan worden zonder de boel te slopen. Dat is in de praktijk heel handig bij dit soort oudjes. Je weet maar nooit.

Afbeelding
Zoals je ziet is deze vrij groot. Dit komt doordat deze loskoppelbaar is.

Afbeelding
De plaatsing van de sierstukken op de koplamp. De blanke lak zit er nog niet op, dus het lijkt nog wat korrelig. Maar bedenk de groote eens.

Afbeelding
Sierstukken op de rode zijschermen. Deze horen van oorspron een links en een rechts te zijn. Maar deze zijn niet in mijn bezit. Toch zijn de gaten niet hetzelfde en heeft de vorige eigenaar deze aangepast. Door het oude gaatje dicht te lassen en er een nieuw in te boren. Ik heb het maar zo gelaten. Is een leuk historisch feitje. En dus blijft dat ook zo.

Afbeelding
Het lerenband voor het zadel. Deze zit ook niet op het orgineel. Maar hoort er wel op. Daar word uiteraard nog een keer voor gezorgd. Maar dat is voor later zorg.

Afbeelding
De km-teller kabel aangesloten. Het lijkt nu net door de foto of de buis van de vork wijkt. In het echt valt dat wel mee.

Afbeelding
De remhevels. Deze moesten er natuurlijk ook nog op. Anders kan ie wel rijden. Maar helaas niet stoppen.

Afbeelding
De amstel logo's. Met de hand geschilderd. Dit is een bewuste keuze. Heeft met de stijle te maken. Gefotoshopedte plaatjes zou net weer wat te strak zijn. Ik wilde ze niet verweren. Dus vandaar maar zo gedaan.

En dan even een paar plaatjes zo zonder uitlaat. Deze moet ik nog uploaden. Kaart was vol. En na het uploaden was de camera leeg. Deze zijn echt alleen maar als impressie om de stand van zaken te laten zien. Morgen de uitlaat er onder en dan de eindfoto's, die moet ik dus nog maar even schuldig blijven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's waren bedoeld als experiment voor de foto zonder achtergrond. En als ik ze toch heb kan ik ze net zo goed even plaatsen. Voor de liefhebbers toch. :lol:

Dus als het goed is morgen de eind foto's met de uitlaat. Mijn camera accu is bijna dood. Deze doet er een heuse nacht over om te laden. En dan heb je maar heel kort de tijd om te fotograveren.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 maart, 2008 4:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 jan, 2008 18:23 pm
Berichten: 16
Woonplaats: Tilburg
:!: Rick, ik ben volkomen sprakeloos..
Als dit geen pure klasse is weet ik het niet meer !
TOP !!!!!


Jack.

_________________
[url]http://public.fotki.com/lasereyes/models/[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 maart, 2008 6:57 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Ik ben sprakeloos.
Wat een knap staaltje scrachbuilding heb je ons laten zien, SUPER!

denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 maart, 2008 11:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 okt, 2007 0:24 am
Berichten: 200
Woonplaats: hoofddorp
veel mensen hebben geen moeite om "kant en klare" bouwdozen in elkaar te zetten, maar dit werk is toch voorbehouden aan enkelingen.
heb dit topic vanaf het begin gevolgd en vond het nu tijd mijn bijzondere waardering uit te spreken voor dit resultaat.
spijtig dat het niet binnen de termijnen gerealiseerd kon worden; kan hiervoor geen uitzondering worden gemaakt?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 maart, 2008 12:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Prachtig,Rik.Je zou er zo op springen om ermee te gaan rijden.
Met de juiste achtergrond erachter(later)kun je zo erg realistische foto`s ervan maken.

Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat met de uitlaat eronder.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 maart, 2008 14:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 28 jul, 2006 21:25 pm
Berichten: 357
:shock:

Gefeliciteerd! :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 maart, 2008 15:04 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Als je morgen inderdaad de eindfoto's plaatst, dan neem ik ze gewoon mee. Het project is te mooi om in stilte af te voeren. ;)

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 maart, 2008 16:57 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Dat is heel erg leuk, ik zal zorgen dat deze er zijn. :lol:

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 maart, 2008 17:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Tuurlijk mag je nog meedoen, 2 dagen te laat is natuurlijk te verwaarlozen op 6 maanden :wink:

Voor de rest fantastisch gedaan...... :!:

Ik ben trouwens benieuwd hoeveel projecten er nu af zijn?
Hoe meer hoe beter, dat maakt het alleen maar leuker.

Karel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 maart, 2008 20:54 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
zoals ik al had beloofd de foto's van de uitlaat. De uitlaat is gemaak van ijzerdraad met daaromheen milliput. Zo kan er een hele goede uitlaat geboetseerde worden.

Afbeelding
De ruwe vorm van de uitlaat. Er moet nog een draagbeugeltje op komen.


Afbeelding
Het ophangbeugeltje er aangemaakt maar ook de aansluiting van de bocht naar de sigaar. Dit is een soort van flens die in elkaar schuift.

En dan mijn eindfoto's. Helaas ben ik hier niet zo goed in, heb wel een beetje geoefend, maar er een speciale fotograaf bijhalen. Tja ik denk dat we het wel kunnen zien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Voor iedereen heel veel plezier met stemmen.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 220 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement