Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 16 okt, 2007 22:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Aangezien ik moet wachten op mijn bestelling uit Tsjechie, heb ik tijd om mee te doen aan de BCC! De BCC motoren wel te verstaan. Dit wordt mijn 2e motor ooit. De eerste was een Harley Davidson, zo'n 25 jaar geleden...

Dus op pad voor een motor, maar welke? Er is zo veel keus aan Tamiya modellen. Uiteindelijk wordt mijn inzending de Tamiya 1/12 Ducati 888, doos 14063. In HongKong op de kop getikt voor 6,50 Euro. Kan daar niet echt een buil aan vallen dacht ik zo, zeker niet omdat ik hier niet zo veel ervaring mee heb.

Wat mij meteen opvalt is de afwerking van de onderdelen, helaas is bij deze Tamiya doos de mal niet goed op elkaar gedrukt, d.w.z. ietjes verschoven. Dat heeft als nadeel dat er of heel veel werk aan de winkel is om e.e.a. mooi af te werken, óf dat ik het accepteer.
Dit is met name het geval bij het motorblok en de onderdelen van frame A.
Omdat ik denk dat wat je straks bij het afgewerkte model niet meer zo heel veel ziet hiervan, laat ik het maar zo.

Ik ben begonnen met stappen 1 t/m 3. De vering maken en het motorblok.
Ik vond het verchroomde onderdeel voor de vering te bling-bling en besloot het te strippen en zelf opnieuw met Alclad2 te spuiten.

Nu dacht ik slim te zijn en dit even te laten weken in Mr. Tool Cleaner. Dat had ik beter niet kunnen doen, aangezien het plastic begon te smelten. Wat een slecht begin van mijn BCC.
Uiteindelijk in de Mr.Muscle gelegd en dit had het gewenste resultaat, weg chroom!

Vervolgens het motorblok in elkaar gezet en wat andere onderdelen vastgemaakt en voorbereid voor de zwarte primer van Alclad. En zojuist dit ook gespoten. Even laten drogen en vandaag, of anders morgen, de Alclad finish erover spuiten.

Wanneer er weer meer te melden is volgt de update.

Als er iemand is die deze kit gemaakt heeft zo ik graag willen weten wat de 'valkuilen' zijn van deze kit. En of het klopt dat er diverse onderdelen op het blok groen en bruin zijn...
Ook fotomateriaal v.w.b. het blok is welkom, aangezien ik er nog nauwelijks iets van heb kunnen vinden op het net.

De inhoud volgt hieronder.

Gr.
Sid

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Laatst bijgewerkt door Sid de Koning op wo 23 jan, 2008 16:50 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 okt, 2007 23:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
YES!!!!!

Sid gaat een Duc Doen!!.. ( je mag bij mijn Tesi afkijken.. ze hebben immers hetzelfde blok... :) )

Ik heb deze machine ook hoog op mijn verlanglijstje staan, om mijn eigen machine na te bouwen, en een Diootje te maken van één van mijn Favoriete coureurs : Giancarlo Falappa

Maak er wat moois van

vragen over kleurtjes?.. ROEPT U MAAR!!.. dat groen voor bijvoorbeeld zijcarters, en waterpomp, klepdeksels en dergelijke onderdeeltjes.. klopt.. die waren op de racers van Magnesium, en dat werd in de gieterij meteen in de Primer gezet.. en omdat Groen de eerste pot primer was die ze tegenkwamen , wordt dat tegenwoordig automatisch geassocieerd met Magnesium..

( welke uitvoering wordt het?.. die van Doug Polen, Raymond Roche, Giancarlo Falappa, Stephane Mertens ( rappe Belg ) of Carl "Foggy" Fogarty?..
[edit] ik zie op het decalsheet de Team police decals.. nummer 9!!.. Giancarlo!.. Gave kerel... ik ken em persoonlijk.. sterker nog.. hij heeft een reproductie van een door mij gemaakte pasteltekening..

Jouw Kit heeft WEL een aribox.... en losse tandriemen.. ( en dus GEEN riemcovers.. en ook een open koppeling... en Radiale rempompen, en Carbon schijven.. en.. en en... Whaaa.. ik wil em ook!!!.. [/edit]

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 okt, 2007 23:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 10 jun, 2007 17:08 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Moorsele(Wevelgem)
Met de referentiefoto's kan ik je helaas niet helpen. Maar verder nog heel veel succes met deze prachtige fiets.

mvg
Kevin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 okt, 2007 23:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
heeft ie ook niet nodig.. ik kan em het hele werkplaatshandboek mailen.. :)

Ohja... Sidney, check even de wielen.. als het goed is zitten er vlak bij de velgrand kleine rondjes op de spaken.. even een gaatje 0.5 in boren.. de spaken zijn hol...:)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 okt, 2007 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 03 sep, 2007 22:05 pm
Berichten: 929
Woonplaats: Dedemsvaart
Sid,Succes met deze mooie bike.

_________________
Su-22


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 okt, 2007 23:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Goeie keus dus om deze Bike te bouwen...

@Arie, ik zie geen kleine gaatjes in/om/rond de velgen...
En v.w.b. het handboek... als dat serieus is... kom maar op. Vooralsnog ben ik nu jouw Tesi aan het bewonderen. En vraag ik me af of mijn blok de dezelfde kleuren heeft, ik vermoed haast niet, zou Tamiya er wel erg ver naast zitten.
Ik denk dat het die wordt van Doug Polen... maar misschien toch die van Falappa.

Gr.
Sid

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 okt, 2007 0:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Ik zal even in mijn boeken moeten duiken, maar het zijcarter aan de rechterzijde (Koppelingskant) is waarschijnlijk groen.. en ik zag net op een foto van een 750 blok dat ook het linkerdeksel wel van Magnesium ( dus groen geprimerd) gemaakt werd..

Even uit mijn hoofd.. verschillen tussen de straat en de race versie.. vering, uitlaatsysteem.. enne.. er zit geen thermostaat in het koelsysteem van een racer..

zo te zien heb jij het "tangentiale" uitlaatsysteem.. de linker en rechter uitlaat "Splitsen" en de uitlaten van de staande cilinder splitsen zich ook, en lopen dan tangentiaal in het stuk vlak voor de einddemper.. dit systeem heb ik ook op mijn machine.. zorgt voor veel koppel onderin.. wordt het echt een goedmoedige lobbes van... maar zoals dat tegen de "Raidillon" op Spa omhoog "Hamert".. niet te geloven..

ehh... ten tijde van Team Police hadden ze geloof ik al Carbon uitlaat dempers.. in elk geval 't koppelingsdekseltje , de spatborden, inlaatkokers (ram-air) en de hele aribox horen in Carbon..

deze machine heeft al de nieuwe Öhlins voorvork, en niet meer de Marzocchi M1R die ook op de Paso en de 851 Tricolore zat..

Ik zal morgen even wat plaatjes voor je scannen, dan maak ik er wel even PDFjes van.. ( zal ik er meteen een topicje voor maken bij Referenties? )


Ik heb een boek van Wolfgan Zeyen, de teamchef van het DNL Ducati team , hij heeft jaren samengewerkt met Edwin Weibel

wat ik zo op de foto's zie, de meeste racers hadden Blank alu motorblokken.. zijdeksels van Magnesium,

de lasnaadjes in de hoofdbuizen bovenaan het frame vlak bij het balhoofd.. DIE HOREN DAAR!!.. niet wegvijlen dus..

als er geen kleine rondjes op de spaken te zien zijn vlak bij de velg, dan zijn het de magnesium velgen.. Marvic's in plaats van Marchesini's..en die hadden geen gaatjes..

Vraag maar raak voor de rest.. :)

( oh wat een feest van herkenning is deze kit..:) )

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 okt, 2007 0:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
en ( niet om je te beinvloeden.. ) om even in de stemming te komen.. de laatste twee rondjes in '92 op Assen.. Falappa en Fogarty... let vooral op de "Stand-up Wheelies" die Falappa maakt in de uitloopronde hij was de eerste die dit deed.. 15 jaar geleden... toen mijn machine in Bologna van de band rolde..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 okt, 2007 0:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Ik denk...

dat ik morgen even langswip bij de Ducati dealer hier in 't durp.
dat ik even wacht met Alclad2 totdat ik wat meer fotomateriaal heb
dat ik even wacht op de pdf's van Arie!
dat Arie wel gaat winnen, wat een fantastische fiets!!!
dat ik hopelijk mijn Duc ook wel wat eer aan doe
dat ik een hoop te leren heb over motoren
dat ik eerst ga roken buiten

Gr.
Sid

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 okt, 2007 0:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Alclad: nodig voor: achtervork, kroonplaten, ( als't achterframe niet zwart is ) 't achterframe, voetsteunbeugeltjes ( maar die zitten geloof ik aan het frame vastgegoten , dus dat wordt lastig, hintje in deze, Revell Aqua zilver is heel fijn gepigmenteerd, ziet er ook geloofwaardig uit.. )

Ik zal foto's scannen van de machine van Weibel, die waren nagenoeg identiek aan de fabrieksmachines ( omdat de fabrieksmachines niet meer dan straatmachines met een kit waren )

't mooie van de hele geschiedenis van de 851-888 is dat het "gewoon een straatmachine" was, die je met de kit op Superbike spec's kon brengen.. bewijs in deze, de eerste keer dat Carl Fogarty op een 888 meereed, dat was en prive-machine, je kon gewoon een racer kopen bij de fabriek, en dat was niet meer of minder dan een straatfiets, waar de verlichting en spiegels af waren, en de kit gemonteerd was..

de kit : een andere Computer (die in het koplampframe kwam te hangen op de plaats van de koplamp ), een andere uitlaat, andere nokkenstokken, en wat magnesium delen.. de straatfiets die als basis diende voor de racer, dat was het SP model.. die had dan wel weer een alu achterframe, in plaats van een stalen voor de strada, maar die moest ook 2 personen kunnen houden., en cilinderlagers in plaats van hoekcontact kogellagers op de krukas.. ( qua levensduur zijn die laatste overigens wel te prefereren )

al met al.. in de begintijd kon je van een standaard SP in een dagje sleutelen een Superbike racer bouwen..

ehhh.. die dielurt in het dorp?.. doe em de groeten van me.. ik geloof dat ie nog een heel mooie 888 heeft staan in de showroom... :) 't is een liefhebber.. :)

enneh.. of ik ga winnen?.. ehh .. er zijn nog een aantal jongens in de race..met net zo goed ongelooflijk mooie fietsen.. ( Wilko MOET gewoon een keer een goede "Repsol" neerzetten.. en "this is the one".. )

( dat het een aangepaste straatfiets is.. dat kun je nog goed zien.. er zit nog een achterlicht op.. :) )

Geniet van je peuk... morgen kun je aan de bak.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement