Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 05 sep, 2007 17:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 0:48 am
Berichten: 286
Woonplaats: Maassluis
Ondanks dat ik hier op het forum nog niet zo veel van me heb laten horen (en vooral zien) ga ik toch een poging wagen om bij dit BCC iets moois neer te zetten.
Eerst moet ik de M1 nog afmaken en daarna zal ik me storten op de Honda NSR 250 zoals deze in het jaar 1990 door de Duitser Reinhold Roth bereden werd. Updates zullen dus nog even op zich laten wachten.

Aangezien ik nog een drietal Repsol-machines op de plank heb liggen (1x Doohan en 2x Rossi, ja ook ik :wink: ) leek het me wel aardig om een andere uitvoering te maken.
Op de site van Hiroboy liep ik enkele maanden geleden tegen het decal-setje voor de HB-uivoering van Roth aan en aangezien ik de kleurencombinatie van deze motor altijd zeer geslaagd vond was de keuze snel gemaakt.

Verder nog even wat achtergrond-informatie (voor wie het interesseert):
Reinhold Roth heeft eind jaren 80 / begin 1990 in de 250cc GP's op topniveau gereden tegen mannen als Kocinski, Pons, Cadalora, Cornu en ook onze eigen Wilco Zeelenberg.
Helaas kwam hij in 1990 tijdens de GP van Joegoslavië op het circuit van Rijeka hard ten val nadat hij achterop een achterblijver klapte die op de ideale lijn reed.
Roth heeft aan deze klap zeer zwaar hersenletsel overgehouden. Hij zit in een rolstoel en heeft voortdurend verzorging nodig.

Zo, na dit serieuze deel natuurlijk ook nog even de gebruikelijke foto's van de doos, inhoud + referentie-foto. De laatste is afkomstig van www.highsider.com (leuke site om eens rond te kijken voor referentie-foto's).

Verder wil ik hierbij nog even de medebrouwers bij dit BCC veel succes wensen :!:

gr.
Hans

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 sep, 2007 18:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Woah.. Kippevel... Reinhold..'k heb zijn pak gezien... niet veel meer van over... de goede oude tijd...

als er punten te verdelen zouden zijn voor "Mooiste verhaal achter een model", dan heb je van mij alvast een paar punten..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 sep, 2007 20:08 pm 
Jahaaaaa!!!!!
Mooi hoor, Hans! :D Laat maar komen dat verslag! :P

Wilko :wink:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 sep, 2007 20:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Leuk.
Zie ik het goed dat de decals van ragged edge zijn?
Maak er iets heeeel moois van.

denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 sep, 2007 21:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 0:48 am
Berichten: 286
Woonplaats: Maassluis
Bedankt voor de positieve reacties tot zover. Dat is goed voor de motivatie :!:

@Arie, die punten voor het verhaal vind ik uiteraard wel iets om mee te nemen bij de eindbeoordeling :lol:

@denman: klopt, is van Ragged Edge. Ik heb hier nog geen ervaring mee. Zien er heel goed uit. Moet ik nog ergens rekening houden met het aanbrengen? Kan ik gewoon met SOL aan de slag?

Zoals gezegd eerst nog de M1 en dan aan de slag met de NSR.
Wat die M1 betreft. Ik ben eindelijk weer bezig en binnenkort zal ik weer wat foto's plaatsen.


gr.
Hans


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 feb, 2008 23:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 0:48 am
Berichten: 286
Woonplaats: Maassluis
Het zal duidelijk zijn dat mijn bijdrage helaas beperkt gebleven is tot een introductie... :oops:

De modellen die wel af zijn of waar nog volop aan gebouwd wordt zijn van hoge tot zeer hoge kwaliteit zijn en het is maar de vraag of ik daar bij in de buurt had kunnen komen.

Maar om jullie niet helemaal met loze praatjes op te schepen stel ik voor aan de moderators om mijn topic naar het motoren-gedeelte te verplaatsen.
Ik ben op dit moment wel bezig met de NSR, voornamelijk voorbehandeling van de verschillende onderdelen, en binnenkort zal ik de eerste foto's gaan plaatsen. Het tempo ligt helaas nog niet op het niveau dat ik zou willen, maar dat heeft alles te maken met een drukke baan / gezin, voor een aantal onder ons vast wel herkenbaar :wink:

Overigens wens ik de brouwers die wel een compleet model afgeleverd hebben veel succes bij de uiteindelijke verkiezing :!:


gr.
Hans


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement