Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 sep, 2007 17:39 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Ik heb vraagje aan iedereen die met Tamiya werkt.

In de handleiding staat TS-14 voor zwart..maar wat voor soort zwart is het? glans, zijdemat of mat?

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 sep, 2007 19:54 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
TS-14 is glanzend zwart.

http://www.tamiya.com/english/products/list/tamiya_spray/kit85001.htm

hier kan je gelijk alle tamiya kleuren terug zoeken :wink: .

denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 sep, 2007 23:54 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Bedankt denman...

Vanaf vanmiddag rond 12u tot nu 23:45 heb ik hele dag lekker zitten brouwen aan deze motor. Mijn vrouw is naar vrijgezellenfeest en ik moet op mijn zoon passen en die is heel erg lief geweest.

Maar oeps..door te lang zitten brouwen (ruim 8 uur lang), is mijn motor al bijna klaar. Hier en daar nog wat decals en hier en daar nog wat zijdeglans die ik maandag krijg. Ook moet ik hier en daar nog wat bijwerken...door de beetje lakschade heb ik verf uit spuitbus overgeheveld naar de plastic bakje en met de kwast hier en daar beetje bijverven...hopelijk zie ik de verschil straks niet meer..

Verder zijn paar voorzien van glanslak en de rest zijn gewoon P+ die in verloop van tijd matter wordt..die is voor de sealing. Ook heb ik hier en daar wat wash erop gedaan. De kettingen zijn eerst met metallic grey gespoten..daarna een smoke eroverheen voor olielook.

Het was heel erg leerzaam en heel erg leuke project dat ik in vervolg ook nog meer motoren ga aanschaffen. Ik heb bij Domino al een decals voor Yamaha YZR M1 2006 van Studio27 besteld. Ook heb ik zitten rondkijken voor nieuwe Rossi Tamiya kit die ik in vervolg ga bestellen en toevoegen aan mijn stapel.

Dus morgen maak ik nog een tussenfoto zonder lak en volgend week komen er een eindfoto's als ik helemaal klaar ben. Daarna ga ik weer terug naar militaire luchtvaart..daar heb ik ook minibouw en mijjn project lopen.

Tot morgen...:D

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 sep, 2007 10:32 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Zoals beloofd een dagfoto van werkzaamheden van gisteren.

Ik zie dat ik hier en daar nog wat moeten bijwerken. Ook moet ik de uitsteeksels van de luchtinlaten in juiste positie plaatsen want die werd afgebroken..vandaar dat sideskirt en upper cowl niet goed aan elkaar sluit.

Goed.de foto's..dit is de huidige..zonder lak, bijplakken van decals en afwerking daarvan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 sep, 2007 11:05 am 
Dit ziet er goed uit voor een eerste motor! :D
Wat ik wel jammer vind is dat ik de tussenstappen niet kan zien...
Zo ligt er een vracht onderdelen en zo staat er een complete motor... :roll: Nog een paar decals zo te zien en...wat zie ik toch op de achterband? Zijn dat lijmvlekken? Kan toch haast niet?
Verder ziet het er keurig uit. Misschien nog een paar close ups van diverse delen? Zou leuk zijn! :wink:

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 sep, 2007 11:09 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Wilko..

Het is geen lijmresten..ik lijm de banden nooit mee. Het zijn druppels van glanslak die ik gisteren op de wielen erop hebt aangebracht. Die kan ik zo wegschuren..:D

Als je een detailfoto wilt, kan ik wel zo gaan maken...de body moet nog eraf gehaald worden omdat luchtinlaten niet helemaal perfect is...zie je aan de 1e foto..zijkant sluit niet lekker aan met kap.

Enne..heel erg bedankt..:lol:

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 sep, 2007 20:18 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Zo..even een update van mijn kant..

Ik heb het idee dat decals die ik extra bijkocht niet helemaal goed is..de decals voor sideskirt is naar mijn idee veel te groot. Ook baal ik hier goed van. Nadat ik decals erop hebt geplakt en met SOL ermee ging werken..ging het pas echt goed mis..er zijn op diverse plekken barsten en zijn stukjes van de witte gedeelte weg. Ik denk erover om met witte kwast aan te vullen.

Op dit manier durf ik niet de sideskirt eraf te halen zonder te veel beschadiging..Oordeel zelf..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sorry voor beetje wazige foto..als jullie het niet goed ziet, maak ik morgen wel nieuwe in betere daglicht.

Ook heb ik alles wat zwart in zijdemat moet, in zijdemat gekwast. De zijdemat van Vallejo is zo erg fijn om mee te werken. Je kan gewoon met de kwast doen zonder strepen.

Ik heb het ook idee dat ik niet zoveel meer kan doen aan deze motor..er moet nog 2 decals erop geplakt worden. Daarna is het voor mij deze project voorbij. Het was voor mij ook erg leerzaam. Ik weet nu waarop ik volgend keer moeten letten als ik met motor begin.

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 sep, 2007 20:51 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Wat kan ik zeggen?
Shadow je zet hier een hele nette eerste bike neer.
Mijn complimenten, ik ga mijn best moeten doen om dit te verbeteren ( ondanks dat ik carbondecals en PE delen gebruik :cry: ).

Super

Denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement