Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2008 17:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Het cijfer 1 vande MAV is fout van vorm.
De MAV roundels daarin tegen lijken me beter van vorm en stijl.
De Italeri decals zijn scherper gedrukt omdat ze niet uit puntjes bestaan zoals de MAV decals.
Maar ik vermoed dat de MAV decals wat kleur betreft beter zijn dan de Italeri decals
Je kan uiteraard proberen zelf de cijfers te printen zodat je een andere kist dan de 01 kan maken

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2008 19:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 05 jul, 2006 19:30 pm
Berichten: 1256
Woonplaats: Almere
Lijmpje schreef:
op basis van de foto zou ik zeggen dat beide decalvellen genoeg roundels hebben: 2 op de staart, 2 op vleugels, 2 op neus


De Italeri Squadron badges zijn goed, de rest van hun vel klopt niet.

Er zitten GEEN cookiecutters onder de vleugels van de Gripen en de Arend kijked altijd naar voren op de romp of naar binnen op de vleugels.

De Gripen komt over enkele weken terug van Bredasdorp (je spreekt het so uit: Breeedasdorp :) ) met haar eindelijke kleurschema en een andere modificatie aan de kist die er helaas voor zorgt dat alle huidige gebouwde Gripens niet meer zullen kloppen :(

Anyway, . de '1' van MAV klopt inderdaad niet, Joe Silent, Zane van MAV haaft gisterenavond nieuwe decals voor je geprint naqdat ik hem diverse threads op brouwers heb laten zien.

Groetjes uit Port Elizabeth, .. ohja de foto's van vandaag, ... twee Harvards van alle kanten gefotografeerd, 1 Puma, 1 Allouette III, een Impala MkII, een F-1, een Bosbok van binnen en buiten vast gelegd :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2008 19:57 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Euh..wat is nou cookiecutters?

Dus als ik goed begrijp..moet ik een mix van beide decals gebruiken.? De adelaar op MAV decals zijn inderdaad 2 verschillend..maar is er nou geen roundels onderop vleugel? Volgens de Italeri heeft die wel.. :?

Ik wacht wel tot je definitieve kleurenschema weet..misschien kan ik alsnog kan aanpassen.

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2008 21:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
shadowforce schreef:
Euh..wat is nou cookiecutters?

Dus als ik goed begrijp..moet ik een mix van beide decals gebruiken.? De adelaar op MAV decals zijn inderdaad 2 verschillend..maar is er nou geen roundels onderop vleugel? Volgens de Italeri heeft die wel.. :?

Ik wacht wel tot je definitieve kleurenschema weet..misschien kan ik alsnog kan aanpassen.


cookiecutters zijn gewoon een andere naam voor de roundels met de adelaar.
Je moet dus wel naar de kopjes van de adelaars kijken hoe ze moeten.

capetonian schreef:
Groetjes uit Port Elizabeth, .. ohja de foto's van vandaag, ... twee Harvards van alle kanten gefotografeerd, 1 Puma, 1 Allouette III, een Impala MkII, een F-1, een Bosbok van binnen en buiten vast gelegd :)


echt vet, jij bent nu wel aan je stand verplicht om een van deze kisten in plastic te gaan bouwen als je weer thuis bent :lol:

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2008 21:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 05 jul, 2006 19:30 pm
Berichten: 1256
Woonplaats: Almere
Joe Silent schreef:

capetonian schreef:
Groetjes uit Port Elizabeth, .. ohja de foto's van vandaag, ... twee Harvards van alle kanten gefotografeerd, 1 Puma, 1 Allouette III, een Impala MkII, een F-1, een Bosbok van binnen en buiten vast gelegd :)


echt vet, jij bent nu wel aan je stand verplicht om een van deze kisten in plastic te gaan bouwen als je weer thuis bent :lol:


Ja ... de F1CZ. Was wel vet gisterenavond, Zane heeft de Albatross decals even verbetered omdat hij een cijfer miste. Okay zegt hij , .. Here's your Albat, .. and the harvard decals for that oke, .. now I have loads more space.... what else do you want.... dus en hele A4 vel vol geprint voor mij :)

@Shadow. Ik ga even voor je checken ... maar de Gripen heeft geloof ik geen cookiecutters aan de onderkant. Ook de 'Diamant' aan de bovenkant zal niet overeen komen met die van de italeri kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2008 23:22 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Prima Mark...ik wacht wel even met deze JAS39 tot je iets meer weet. Anders is het zonde om helemaal opnieuw te strippen..:wink:

@Joe: ik had die kop van de adelaar al opgemerkt..denk wel ongeveer te weten hoe het moet...alleen die van Italeri klopt niet..die kijkt helemaal naar voren toe.

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan, 2008 12:37 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Vanmorgen had ik probleem met mijn spuitpistool..ik dacht dat die geest gaf..maar achteraf bleek het niet zo zijn.

Nu zit deze Gripen in primer en rondom cockpit zijn ook in zwart. De anti-glare shield zijn PE. Op sommige plekken kun je ook PE zien.

Ik ben niet zo erg tevreden met de uitlaat...ook al heb ik geprobeerd om te finetunen..maar het helpt niet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu wacht ik met deze Gripen tot ik iets meer hoor van Capetonian over de definitieve kleurenschema.

Tot volgend keer..

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan, 2008 14:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Gelukkig doet je Airbrush het weer!
Kijk uit naar de volgende up-date's!

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 jan, 2008 16:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 05 jul, 2006 19:30 pm
Berichten: 1256
Woonplaats: Almere
De SAAF Gripen heeft inderdaad GEEN cookiecutters onder de vleugels.

Deze kan jij gerust bouwen volgens de Italeri schilder/spuit schema .. maar de Gripen vliegt binnenkort ook als enigste met een zichtbare hardware modificatie en definitieve schema.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 jan, 2008 16:50 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
capetonian schreef:
De SAAF Gripen heeft inderdaad GEEN cookiecutters onder de vleugels.

Deze kan jij gerust bouwen volgens de Italeri schilder/spuit schema .. maar de Gripen vliegt binnenkort ook als enigste met een zichtbare hardware modificatie en definitieve schema.


Oke, dan spuit ik mijn Gripen zsm in de schema die Italeri opgaf. Maar decals plakken kan ik nog niet..moet nog decals krijgen van LHS.

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement