Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 17 okt, 2007 16:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Na enige tijd wat tegen mijn onderwerp aan gehikt te hebben ben ik vanmorgen dan eindelijk begonnen met mijn Buccaneer.

het zal een OOB worden van Airfix, 1:72
De bedoeling is om onderstaande kist te gaan bouwen, althans een dergelijke kleuren schema. Bij de grootste shop in Aalsmeerderbrug heb ik mezelf een xtradecal stickervelletje besteld om er daadwerkelijk een zuidafrikaanse kist van te maken.
Afbeelding
(foto is ctrl-c ctrl-v van Airliners.net, waaraan mijn dank..)

Een eerste oog op het doosje zegt me dat er veel geplamuurd zal gaan worden. Omdat het een erg oude doos is, is er wat verkleurd, wat krom getrokken en noem maar op..

Ook is het detail in vooral de cockpit erg karig. Ik zal kijken of hier nog eea gescratched kan worden.
Vreemd vind ik dat ik de bucc eerder gebouwd heb in 1:100 en dat bij dat model vooral het typerend gave bommenluik kon roteren als in het eggie, en dat je bij dit model kan kiezen tussen een diep bommenluik, of een minder diep, Hij kan sowieso niet draaien. Dit ga ik zo laten maar ik weet nog niet waar ik m mee dicht plak.

Foto's zijn gemaakt, maar ik heb ze nog niet van mn camera gehaald, dus daar zullen jullie even tot morgen op moeten wachten.

Mijn model zal geen prijswinnaar worden, maar daar ga ik ook niet voor, ik vind het leuk om met iets dergelijks mee te doen. Ik vind het leuk om gerichter te bouwen dan zomaar iets in elkaar te smelten.

Tot snel

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Laatst bijgewerkt door darka op di 23 okt, 2007 0:37 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 okt, 2007 11:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
het doosje + inhoud..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2007 21:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Hé, leuke keuze voor deze groepsbouw. Wat me opvalt is dat er maar 2 springbok roundels bij je decalset zitten, lijkt me wat weinig :?:

Citaat:
Vreemd vind ik dat ik de bucc eerder gebouwd heb in 1:100 en dat bij dat model vooral het typerend gave bommenluik kon roteren als in het eggie, en dat je bij dit model kan kiezen tussen een diep bommenluik, of een minder diep, Hij kan sowieso niet draaien.
Héél lang geleden, (toen ik nog jong en knap was :wink: ), heb ik de Airfix Buccaneer ook gebouwd. Volgens mij was deze 1/72 en ook voorzien van een roterend bommenluik. Het verbaast me dat het in deze kit gewijzigd is. In ieder geval veel succes gewenst in deze groepsbouw!

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2007 21:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
lekker lompe bak die Buccaneer.

Best kans dat hij inderdaad alleen de springbok op de fuselage heeft en niet op de vleugels.
Anders even de maat opnemen en wat bestellen bij de Luchtvaart hobbyshop.

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 okt, 2007 15:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
updatje

ben het hele weekend bezig geweest met de Bucc. Het drukste was ik met plamuren en schuren totdat ik echt overal stof had zitten.

Vervolgens had ik de ingeving om de panellijnen te re-scriben. Iets waar ik nu spijt van heb...
Van de opliggende heb ik inmiddels 90 % ingegraveerd met een hobbymesje. Ik ben bang dat het qua schaal niet helemaal gaat worden, maar ik moet eigenlijk het gehele model opschuren en polijsten omdat ik ook een aantal keren uit ben geschoten met het mesje, SKRRRR, weer een extra onbedoeld panel lijntje :oops:
Waarschijnlijk worden dan de opnieuw gemaakte lijnen iets dunner en minder diep, waardoor het gehele weer goed lijkt.
Ik moet wel zeggen dat het van afstand beter lijkt dan de lijnen die er op zaten.

Verder ben ik in mijn hoofd nog de speedbrakes aan het vormen, Deze wil ik in geopende stand hebben (of is dit not-done wanneer een kist gewoon aan de kant staat, zonder piloot en zo...) Ik zit er aan te denken om er een gate-keeper van te maken, dat ie op zo'n sokkel komt, net als op de foto eerder in dit topic.

Nou ja, we gaan lekker verder. Foto's volgen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 okt, 2007 0:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
hier dan de foto's

Hier zoals het model er vrijdagavond bij lag. Voordat ik met nieuwe panellijnen begon...
Afbeelding

De externe brandstof tanks in de plamuur
Afbeelding

Dit was later. De ene helft al wel, de andere helft nog niet gedaan. Resultaat is wel duidelijk
Afbeelding

De staart in de plamuur
Afbeelding

en zo kijk je em recht van voren aan...
Afbeelding


Zoals gezegd ben ik niet tevreden over de lijnen. Ik denk dat ik dit op ga lossen door ze te vullen met plamuur, en dan in de zachte plamuur met een speld en lineaal nieuwe panellijnen ga trekken, dat laat ik hard worden en dan met zeeeer dun schuurpapier opschuren. Ik denk/hoop dat het resultaat dan beter wordt.
Update volgt...

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 nov, 2007 12:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Na enkele dagen geschuurd en geschuurd te hebben was de bucc klaar voor zn kleurtje.
Dit zit er inmiddels op en ik moet zeggen dat de panellijntjes goed overkomen. Niet te overdone vind ik zelf.
Rest me om de onderkant nog 1 x bij te spuiten en dan de puntjes op de spreekwoordelijke I. zoals landingsgestel, air-to-air refuell tube. en de alles bepalende stickertjes (...)
Daarna de aflaklaag en dan de grote fotoshoot..
Het schiet aardig op, en met wat geluk is tie volgende week wel richting klaar...

Foto's volgen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 dec, 2007 14:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 05 jul, 2006 19:30 pm
Berichten: 1256
Woonplaats: Almere
Jij bent bijna klaar met je model denk ik .... dus ben ik misschien een beetje laat met deze.... toch heb jij er misschien hier iets aan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry about the quality, .. deze komen komen rechtstreeks uit de camera en de RAW bestanden moeten nog even worden aangepast voor optimaal beeld qualiteit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 dec, 2007 16:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Dat is een heel leuke walk around Mark. :!: :!:

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 dec, 2007 10:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 05 jul, 2006 19:30 pm
Berichten: 1256
Woonplaats: Almere
Joe Silent schreef:
Dat is een heel leuke walk around Mark. :!: :!:


Eeeuh ... dat waren maar 1/3de van de Bucc Walkaround :oops: :oops: :oops: :oops:

P-166 (896) waren ongeveer 250 denk ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement