Zo, hier is weer een schriftelijke update.
De radiators zijn opnieuw behandeld met een sludgewash, evenals een paar andere paneellijnen. Ook zit de A5 tekst op de neus erop. Deze had ik verpest op het decalvel door een testje om te kijken of ze tegen Revell verf konden.. dat konden ze dus niet, maar dat was niet zo'n probleem want de tekst A5 kon ik nog vinden tussen m'n reservedecals.
Overigens zat dat A5 er al op nadat ik het grijs had gespoten, maar vóórdat ik opnieuw ging spuiten met aluminium. De A kon ik nog wel vinden, maar omdat ik wist dat ik maar één 5 had heb ik een klein testje gedaan. Ik heb de decal heel voorzichtig met een mesje en pincet losgehaald (klein hoekje losgepeuterd waarna ik de decal er af kon trekken met pincet) en vervolgens op een nat stukje decalpapier gelegd. Toen ik het aluminium had gespoten, legde ik het stukje decalpapier met de 5 weer in het water en ik kon hem weer gewoon aanbrengen.
Overigens was de kleefkracht natuurlijk wel minder geworden, hij sprong al gelijk los na het weken maar dat is goed op te lossen met blanke lak of decalsetting.
Ik loop nu een beetje vast omdat het tijd is om de Springbok roundels en overige decals aan te brengen. Die moet ik eerst sealen met micro decalfilm en dat is niet hier verkrijgbaar dus moet ik het bestellen bij Hanjo of een andere webshop. Maar dat moet ik dus nog doen
In de tussentijd heb ik de hoofdrotor voor het grootste deel afgemaakt.
En als laatste, heb ik ook nog een mailtje terug gehad van de fotograaf van de kleurenfoto van de SAAF S-55. Ook volgens hem is het aluminium.
..en dat was weer een heel verhaal om niks