Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt, 2007 17:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Zo, hier is weer een schriftelijke update.
De radiators zijn opnieuw behandeld met een sludgewash, evenals een paar andere paneellijnen. Ook zit de A5 tekst op de neus erop. Deze had ik verpest op het decalvel door een testje om te kijken of ze tegen Revell verf konden.. dat konden ze dus niet, maar dat was niet zo'n probleem want de tekst A5 kon ik nog vinden tussen m'n reservedecals.

Overigens zat dat A5 er al op nadat ik het grijs had gespoten, maar vóórdat ik opnieuw ging spuiten met aluminium. De A kon ik nog wel vinden, maar omdat ik wist dat ik maar één 5 had heb ik een klein testje gedaan. Ik heb de decal heel voorzichtig met een mesje en pincet losgehaald (klein hoekje losgepeuterd waarna ik de decal er af kon trekken met pincet) en vervolgens op een nat stukje decalpapier gelegd. Toen ik het aluminium had gespoten, legde ik het stukje decalpapier met de 5 weer in het water en ik kon hem weer gewoon aanbrengen.
Overigens was de kleefkracht natuurlijk wel minder geworden, hij sprong al gelijk los na het weken maar dat is goed op te lossen met blanke lak of decalsetting.

Ik loop nu een beetje vast omdat het tijd is om de Springbok roundels en overige decals aan te brengen. Die moet ik eerst sealen met micro decalfilm en dat is niet hier verkrijgbaar dus moet ik het bestellen bij Hanjo of een andere webshop. Maar dat moet ik dus nog doen :roll:

In de tussentijd heb ik de hoofdrotor voor het grootste deel afgemaakt.

En als laatste, heb ik ook nog een mailtje terug gehad van de fotograaf van de kleurenfoto van de SAAF S-55. Ook volgens hem is het aluminium.



..en dat was weer een heel verhaal om niks :oops:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt, 2007 21:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Hmm, je zou kunnen proberen een van je ouders te charteren voor een lift naar Aalsmeerderbrug 8) . Ligt niet al tever van Haarlem vandaan dacht ik zo.

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt, 2007 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Ik wil er inderdaad sowieso weer eens heen, probleem is alleen dat de wintermaanden er weer aankomen wat dus betekent dat ik jarig ben en vlak daarna sinterklaas, en tijdens die periode wordt m'n stapel kits vaak flink uitgebreid. Ze worden dus altijd een beetje huiverig zo'n twee maanden daarvoor :wink: en het is me pas 1 keer gelukt om de LHShop uit te lopen zonder iets gekocht te hebben en dat vond ik al knap.
Ik bestel het wel gewoon bij Hanjo denk ik.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 okt, 2007 0:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Eigenlijk kun je in kunstlicht geen mooie foto's maken, maar ik heb toch geprobeerd een fotootje van de tussenstand te maken en ik vond deze foto toch wel erg grappig geworden met de schaduw van de bloemen op de achtergrond :lol:
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 okt, 2007 1:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 03 sep, 2007 22:05 pm
Berichten: 929
Woonplaats: Dedemsvaart
Ziet er goed uit.

_________________
Su-22


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 okt, 2007 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Is tie nou verweerd of is dat de schaduw?

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 okt, 2007 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Ben benieuwd naar foto's met een goede belichting, zo op het eerste gezicht ziet het er behoorlijk verweerd uit.
Naar mijn mening zou het je model ten goede komen als je de rotorbladen wat zou laten "doorzakken". Kijk maar eens naar foto's van stilstaande heli's, door hun eigen gewicht hangen de rotrbladen altijd een beetje naar beneden.

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 okt, 2007 23:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Er zit inderdaad wel een sludge tussen een paar randjes, maar zo op de foto vind ik hem er niet eens zo heel viezig uitzien.
Ik wil ook inderdaad de rotorbladen iets doorgezakt maken, ik heb alleen geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen :?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 okt, 2007 14:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Citaat:
Ik wil ook inderdaad de rotorbladen iets doorgezakt maken, ik heb alleen geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen

Zelf zou ik voorzichtig gaan buigen. Maar let wel op, VOORZICHTIG, ik neem geen verantwoording voor afgebroken rotors 8) .

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 okt, 2007 15:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Buigen, dat had ik ook al geprobeerd. Maar die bladen zijn erg veerkrachtig. Je kunt er zowat een poortje van maken, en dan springt -ie weer in zijn oorspronkelijke vorm terug.
Ze zijn een beetje eigenwijs :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement