Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2008 20:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Het is zo ver, de eerste sci-fi en ruimtevaart minibouw is offcieel ten einde! We hebben een aantal hele mooie projectjes afgerond en een aantal hebben de eindstreep om verschillende redenen helaas niet gehaald. Ik vind het al met al een geslaagde minibouw waarin, en we hadden meer deelnemers dan ik zelf op gehoopt had... Dus ik denk dat we in de ttoekomst nog wel eens zoiets kunnen doen!

Maar genoeg gepraat, en onto business...

Het stemmen:
Hieronder plaats ik van alle afgronde projecten foto's, 8 in totaal, met daarboven de naam van het forumlid dat het project uitgevoerd heeft. Deze zijn in volgorde van afronden per project. Ik heb in principe alle "AF" foto's uit de diverse topics gehaald (Alleen bij BBT heb ik er een aantal achterwege gelaten omdat hij wel heul veul foto's had. ;) ).

De nummer 1 uit elk lijstje krijgt 7 punten, nummer 2 krijgt 6 punten, etc... tot nummer 8 die 0 punten krijgt.

Stemmen is heel Simpel - Als je een stem uitbrengt, doe dat dan volgens onderstaand voorbeeld:
Naam nr. 1: Henk Banaan
Naam nr. 2: Frits Flipsen
Naam nr. 3: Jan Druif
Naam nr. 4: Sjors Sinaasappel
Naam nr. 5: Karel Kiwi
Naam nr. 6: Klaas Ananas
Naam nr. 7: Bert Appel
Naam nr. 8: Peter Peuleschil

Ja, jullie zien het goed, ik wil dat alle 8 afgeronde projecten een waardering krijgen. Dit zodat ook de mensen die niet in een "top 3" of "top 5" vallen weten waar ze geëindigd zijn.
Eventueel kun je onder je bekendmaking nog wat commentaar kwijt over de verschillende modellen. Dit is niet verplicht maar wordt wel op prijs gesteld uiteraard.

Het stemmen zal t/m woensdag 16 januari duren, en ook deelnemers aan de minibouw mogen stemmen. Let er echter wel op dat je niet op je eigen project mag stemmen (bij de puntentelling krijgt het eigen project gewoon 0 punten)!


VEEL PLEZIER MET STEMMEN!


-------------------------------------------------------------------------------------

Robin: Ordonatron mark II, kitbash, 1/32

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

-------------------------------------------------------------------------------------

Vargen666: Gunship of the Valley of the Wind (Nausicaä of the Valley of the Wind), Bandai, 1/72

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

-------------------------------------------------------------------------------------

Modelengeneer: Kitbashed Robotech walker, Revell, zo'n 25 cm hoog

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

-------------------------------------------------------------------------------------

TheFlyingDutchman: Bumblebee, scratchbuild, ~1/72

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

-------------------------------------------------------------------------------------

BBT: VDW-X Varioproduc Defense Weapon X-series, scratchbuild, schaal onbekend

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

-------------------------------------------------------------------------------------

Nguwland: UDI - H24 "Warpstalker", kitbash/scratchbuild

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

-------------------------------------------------------------------------------------

Dacamar: Progenitor Dreadnought (Homeworld 2), scratchbuild, ~1/500

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

-------------------------------------------------------------------------------------

Jadefalconguard: Viper Mk VII (Battlestar Galactica 2003), Sci High, 1/72

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Vargen666 op wo 02 jan, 2008 21:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2008 20:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Oef, echt lastig dit.. ik kom uiteindelijk op een lijstje van 7 uit, omdat ik natuurlijk niet mijn eigen model in de normering ga zetten.

Nummer 1: De Progenitor Dreadnought van Dacamar, omdat ik het een model vind dat iets indrukwekkends uitstraalt, natuurgetrouwe verwering en natuurlijk de verlichting die erg machtig overkomt.

Nummer 2: Gunship of the Valley of the Wind van Vargen666, het model vind ik erg mooi maar voornamelijk de ondergrond straalt wat mystieks uit. Ik ken de serie niet maar als ik plaatjes bekijk dan straalt dit bijna precies dezelfde sfeer uit als die van het diorama.

Nummer 3 de VDW-X van BBT. Ik vind het model met diorama in het geheel eigenlijk iets te druk overkomen maar ik vind het diorama en de VDW apart gezien beiden erg mooi scratchwerk. Ook het splintercamo vind ik mooi uitgevoerd.

Nummer 4 de Ordonatron van Robin. *loopt even weg omdat ik een voorwerp bovenop mijn Constellation hoor vallen :shock: * goed, weer een avondje repareerwerk voor de boeg en opbouwende spanning voor Robin :lol:
Waar was ik, oja, omdat ik het een erg mooi gescratched model vind en het idee sowieso erg origineel vind.

Nummer 5 de Viper Mk VII van Jadefalconguard. Als ik het model zie op de foto zou ik niet zeggen dat hij zo klein is, maar minstens twee, misschien zelfs drie keer groter. Ook de verwering is goed gelukt.

Nummer 6 de Robotech Walker van Modelengeneer. Erg leuk model met een mooi grondplaatje.

Nummer 7 de Warpstalker van nguwland. Grappig dingetje geworden. Hoewel dit model in mijn lijst op de laatste plek staat vind ik het zeker geen slecht model geworden, maar uiteindelijk komt er toch een model op de laatste plek terecht :( sorry.
Het panter-schema vind ik overigens wel erg grappig gevonden.



Dit was mijn normering, moge de beste winnen!


Oh, nog even een opmerking aan Vargen666: mijn Bumblebee is geen kitbash maar is toch echt voor het grootste deel gescratched :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2008 20:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Ja hoor, moeten we een top 8 gaan maken... maak het maar makkelijk.

Nou goed. (zie net dat ik dit heldere stemsysteem weer in de war zat te schoppen, dus maar even aangepast. Toelichting hieronder)

Nummer 1: Dacamar
Nummer 2: Robin
Nummer 3: Vargen 666
Nummer 4: Modelengeneer
Nummers 5: Jadefalconguard en BBT
Nummer 6: The Flying Dutchman


8: nguwland oftewel, mezelf, 0 puntjes
Afwerking had beter gekund, en wat verwering had ook niet misstaan.

7: The Flying Dutchman, 2 puntjes
Hoewel ik het idee erg leuk vond, ziet het model er in mijn ogen niet "klaar" uit. Het is wel een zeer origineel concept, en met iets meer afwerking had hier zomaar een echte topper kunnen staan.

5: Jadefalconguard en BBT, 3 punten
Een gedeelde vijfde plaats. Ik vind het model van BBT erg tof en gaaf gemaakt. Aan de andere kant heb ik bewondering voor de verwering van het model van Jadefalconguard.

4: Modelengeneer, 4 punten
Mooi model, en ook de ondergrond is goed gelukt.

3. Vargen666. 5 Punten
Subliem model, en enorm "sfeervolle" ondergrond.

2. Robin, 6 punten
Ik vond dit een geweldig model, in toffe kleuren. Ook het feit dat het een Canadees is, levert bij mij pluspuntjes op. (Ik weet het, emoties zijn nooit een goede beoordelaar..).

1. Dacamar, 8 punten
Zoveel vakmanschap, sfeer en bijna scienceficitonische bouwkunsten.. dat verdient gewoon de volle mep aan punten.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2008 21:05 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Iedereen heeft heel erg mooi sci-fi model neergezet..mijn complimenten.

Hier is mijn stem..

Nr 1. 7 punt: Vargen666: Gunship of the Valley of the Wind
Nr 2. 6 punt: Dacamar: Progenitor Dreadnought
Nr 3. 5 punt: Jadefalconguard: Viper Mk VII
Nr 4. 4 punt: Robin: Ordonatron mark II
Nr 5. 3 punt: BBT: VDW-X Varioproduc Defense Weapon X-series
Nr 6. 2 punt: Modelengeneer: Kitbashed Robotech walker
Nr 7. 1 punt: TheFlyingDutchman: Bumblebee
Nr 8. 0 punt: Nguwland: UDI - H24 "Warpstalker"

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2008 22:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
En bij deze mijn eigen waarderingen. Zit er zelf uiteraard niet tussen. :)

1.) BBT: VDW-X
BBT heeft bereikt wat iedereen die voor het eerst een scratchbuild bouwt hoopt te bereiken - Een perfect samenhangend model, zeer degelijk uitgevoerd met rechte hoeken waar ze recht horen te zijn en alles zeer goed doordacht. Tevens is de afwerking met het splinterpatroon heel goed gekozen. Het enige minpunt blijft in mijn ogen de te drukke grondplaat. Maar ondanks dit komt deze bij mij op nummer 1.

2.) Dacamar: Progenitor Dreadnought
Sja, wat valt er te zeggen - Eigenlijk zou dit mijn nummer 1 zijn. En eigenlijk had ik er een gedeelde 1e plaats van moeten maken. Maar ik vind dat BBT die plaats verdient omdat Dacamar al veel ervaring in het zelf scratchbouwen van modellen en het werken met de materialen heeft en BBT dit (naar mijn weten) voor het eerst gedaan heeft. Maar deze Dreadnought is met zijn mooie van verlichting voorziene vormen en zeer geslaagde (schilder)afwerking een lust voor het oog!

3.) Robin: Ordonatron mark II
Het eerste project dat af was en een kitbash nog wel! Robin heeft zijn fantasie de loop gelaten en een zeer organisch aandoend machientje neergezet. Ik heb respect voor alle kleine details (greeblies) die hij er in verwerkt heeft, waardoor dit model erg realistisch overkomt. En hij verbaasde mij met de opvallende en zeer goed passende kleurencombo. Het enige minpunt is dat het geheel naar mijn idee wel wat meer verweerd had mogen worden.

4.) Jadefalconguard: Viper Mk VII
Ik heb moeite gehad te bepalen of deze van Jadefalconguard niet op nummer 3 had moeten komen. Vooral omdat het model (uit een favoriete TV-serie van mij) mij enorm aanspreekt. Als ik verder dan het resin van het model kijk zie ik dat er een subliem uitgevoerde paintjob op zit met perfecte verweringen. Het model lijkt hierdoor, inderdaad, wel twee of drie keer zo groot te zijn... totdat je hem op de hand ziet liggen - Dan realiseer je je dat dit ding maar zo'n 13 cm is en al die afwerkingen op zeer kleine schaal kunstig uitgevoerd zijn. Letterlijk een pareltje!

5.) Modelengeneer: Kitbashed Robotech walker
Een laatkomer bij de minibouw, maar modelengeneer heeft toch binnen zeer korte tijd een kleurrijk model, inclusief ondergrond, neer weten te zetten. Kleurrijk is inderdaad het eerste dat mij te binnen schiet, want het geheel ziet er vooral heel erg exotisch uit. Er is zelfs over een klein "verhaal" nagedacht waardoor een soort mini-diorama ontstaat. De toevoeging van de verlichting is erg leuk! Minpunt: De rand van de grondplaat trekt helaas erg veel aandacht. Hierdoor komt het model minder goed tot zijn recht.

6.) Nguwland: UDI - H24 "Warpstalker"
Wederom een originele achtergrond! Het leuke is dat de achtergrond het eerste was dat we te lezen kregen hieraan, en zodoende al verwachtingen hadden over het model. Nguwland heeft een geslaagd model neergezet, met een zeer originele camopatroon. Dit model is eigenlijk nog het meest "realistisch" van alle modellen die afgerond zijn, en zou zo in een near-future omgeving geplaatst kunnen worden. Misschien een golfoorlog over 10 jaar bijvoorbeeld? Qua minpunt is het voor mij het gebrek aan verweringen waardoor het model er wat vlak uit ziet.

7.) TheFlyingDutchman: Bumblebee
"Geplaagd door een zoutvat" ;) The FlyingDutchman heeft een hele dappere tweede poging gedaan en een vooral erg "schattig" model neergezet, wat nog eens onderstreept wordt door de kleur die er aan gegeven is. En schattig is absoluut niet verkeerd, mocht men dit denken. Vooral de vleugels zijn erg mooi gemaakt, echter mist er iets aan de achterkant van het beestje. Een langer lijfje of zo en misschien iets aan de uiteinden van de pootjes. Wat wel jammer is is dat er niet veel verweerd is, alhoewel ik eigenlijk niet echt kan bepalen hoe groot het modelletje echt is.


Goed, dit waren mijn waarderingen. Ook ik vond het erg moeilijk de volgorde te bepalen, en zelfs nog moeilijker er commentaar bij te zetten. Ben altijd bang dat ik mensen te veel afkraak namelijk. ;)

(PS. Kan een mod hier even een sticky van maken? 8) )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2008 22:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 25 dec, 2007 20:51 pm
Berichten: 127
Woonplaats: Moerbeke-Waas
Naam nr. 1: Dacamar
Gewoon omdat het een geweldig mooi ding is, in alle aspecten. Heb het spel trouwens nog gespeeld en het lijkt er uit weg gelopen ! voor mij de winnaar

Naam nr. 2: Jadefalconguard
Leuke en mooie viper uit Battlestar. Vooral de paintjob en de verwering verdienen hier een vermelding

Naam nr. 3: Robin
Mooie kleurtjes, en best geinig ontwerp. De zichtbaarheid van de motor en onderdelen is wel cool

Naam nr. 4: Vargen666
Onbekende serie/film voor mij, maar toch wel een mooi tuigje. Het dio vind ik iets minder, al is het water wel goed gelukt

Naam nr. 5: BBT
Raar ontwerp vind ik wel, zelf niet echt fan van maar de paintjob vind ik wel mooi gedaan

Naam nr. 6: Modelengeneer
wel een geslaagd mech modelletje, helaas ben ik daar nie zo voor te vinden. Ondergrond is wel best gelukt vind ik

Naam nr. 7: Nguwland
Vind het ontwerp best te doen, de paintjob iets minder. Het geheel heeft zowat een onafgewerkt iets. vind ook de missiles nog kleurloos

Naam nr. 8: TheFlyingDutchman
Een ongewoon ontwerp, spreekt me het minst aan om eerlijk te zijn.. Btw wat is die gele vlek bij de linkervleugel op de laatste foto, op de andere is die niet te zien?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2008 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 apr, 2007 16:00 pm
Berichten: 647
Woonplaats: Nuenen, NB
in de eerste plaats wil ik zeggen dat iedereen een applausje verdient, er zijn (af of niet ) een aantal hele origenele en prikkelende modellen neer gezet.

de eerste vier plaatsen vond ik het moeilijkst te verdelen; waar beoordeel je op?, originaliteit of uitstraling, de arbeid of het formaat?

uiteindelijk ben ik tot het volgende lijstje gekomen:

nr 1- "Nausiciäa of the blablabla" van Vargen666; in de eerste plaats vind ik dit een zeer apart en niet alledaags model ten tweede is Vargen er ongekend goed in geslaagd om de sfeer en uitstraling van de animé weer te geven.

nr 2- "Ordnatron Mk II" van Robin; op een tiende verloren van Vargen, maar wat een mooi model; zeer overtuigend en zo technisch reëel dat het al bijna geen Sci-Fi meer is :wink:..

nr 3- een gedeelde 3de plaats wat mij betreft; de originaliteit en arbeid van BBT's "VDW-X" versus de details en decoratieve afwerking van JadeFalconguard's "Viper Mk VII". The beauty & the beast verdienen wat mij betreft allebei 5 punten

nr 4- "Robotech Walker" van modelengeneer; leuke setting, leuk model en snel gebouwd, maar de kleurtjes en weathering doet mij op sommige punten een beetje te speelgoedachtig aan.

nr 5- "UDI-H24 Warpstalker" van Nguwland; tof concept, maar het mist de decoratieve afwerking (weathering, decals etc,..) die het net wat meer hadden kunnen maken, die Jaguar camo wil ik nog wel eens een keer ergens op terugzien.

nr 6- "Bumblebee" van TheFlyingDutchman; wat mij betreft het grappigste model en een geslaagd scratchproject, maar op een of andere manier oogt het een en ander een beetje onafgewerkt.

Dat zijn mijn stemmen,

Dave

_________________
niets is onmogelijk, zolang je er geen verstand van hebt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2008 23:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
AvaLoN schreef:
Btw wat is die gele vlek bij de linkervleugel op de laatste foto, op de andere is die niet te zien?


Al sla je me dood :lol: op het model is het niet te zien, ik denk dat het weerspiegeling of iets dergelijks van het goudkleurige onderdeeltje is. Het groen glimt nogal namelijk.


Overigens ben ik het met jullie eens dat ik het een en ander wel wat beter af had kunnen werken maar het ding viel al uit elkaar waar je bij stond :oops: het is een erg klein en fragiel dingetje. Oftewel, scratchen is niet mijn sterkste kant :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2008 23:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
Ik wil me aansluiten bij Dave en even opmerken dat er schitterende modellen zijn gebrouwd en dat ik vind dat iedereen die meegedaan heeft eigenlijk verdient om te winnen !

Voor mijn beoordeling heb ik me voor de eerste drie plaatsen laten 'wowen' door de uitstraling van het eigenlijke model en dan nog was het aartsmoeilijk :

Nr 1 : Gunship van Vargen & Dreadnaught van dacamar
Beide modellen hebben een zware invloed gehad om mijn ogen en beide zijn ze er in geslaagd me de 'kinderlijke' verwondering te laten voelen van mijn eerste jaren in de modelbouw :
Vargen door de manier waarop de Anime werd overgebracht in de vignette
dacamar door de uitermate mooie realistische verwering op de Dreadnaught

Nr 2 : VDW-X van BBT

Hoewel ik me aansluit bij de eerder gemaakte opmerkingen van de grondplaat blijf ik het een ongelooflijke prestatie vinden om van scratch een realistisch ding neer te poten die eigenlijk wel ooit eens zou kunnen bestaan

Nr 3 : Ordonatron van Robin

een schitterende kitbash die me heel realistisch overkomt en zeer mooi is uitgeoverd

Nr 4 : Robotech Walker van Modelengeneer

Echt slechts een fractie van een verschil met de Ordonatron, te wijten aan de "realismefactor" van het kleurenschema. Over kleuren en geuren is het altijd moeilijk discusiëren,

Nr 5 : "Bumblebee" van TheFlyingDutchman

Een zodanig 'schattige' constructie dat ik de mindere 'afwerking' door de ogen zie. om de een of andere reden vind ik 'm iets lief hebben (de Bumblebee en niet TFD :wink: )

Nr 6 : Warpstalker van Nguwland

Scheelt echt een haar met de bumblebee. Het concept vind ik enorm goed geslaagd en sterk over nagedacht. Ik miste wel een stuk afwerking/weathering om het geheel af te hebben.

Zo, dat waren mijn punten. Ik wil ook nog even Vargen bedanken voor het organiseren van de groepsbouw. Ik vond het zeer aangenaam en motiverend om zo eens te werken en hoop binnenkort de volgende te kunnen meedoen.

groeten,

G.

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2008 23:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 apr, 2007 16:00 pm
Berichten: 647
Woonplaats: Nuenen, NB
Jadefalconguard schreef:
...Ik wil ook nog even Vargen bedanken voor het organiseren van de groepsbouw. Ik vond het zeer aangenaam en motiverend om zo eens te werken en hoop binnenkort de volgende te kunnen meedoen.





Same here!!! :P


PS is het een idee om in het off topic forum een uitnodiging te plaatsen om de andere gebruikers eens hier een kijkje te laten nemen en eventueel hun stem uit te brengen?

Dave

_________________
niets is onmogelijk, zolang je er geen verstand van hebt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement