Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 jun, 2007 23:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Mijn deelname gaat een geheel zelfgebouwd (gescratcht) model worden, namelijk de H-24 Warpstalker van United Defence Industries.

Eerst wat over het model zelf, want als je op google zoekt, kom je op zo iets uit,
Afbeelding
(afbeelding van deze site)

En dat is nou precies het beestje wat mij op deze naam heeft gebracht. Dit is een beestje dat uit het verfoeide "world of warcraft" komt, en toen ik hem daar tegen kwam vond ik hem gewoon te gek. Hij had warping, dus dat beestje flitste van de ene naar de andere plaats. (Hoewel ik als hunter een tijger als hulpje heb, dat zijn mijn lievelingsdieren, maar ik vind "TIGER" zo'n afgezaagde naam).

Dat was de naamgeving. Op naar het model zelf,

Dit model wordt in Afrika gebruikt. In 2069 kwam de Nigeriaanse Dictator "Balei Draghé" aan de macht. In het begin was hij meer diplomaat dan echt dictator, en wond hij de regering van vele omliggende landen om zijn vinger. Uiteindelijk werd er overgegaan tot de oprichting van de "NAO" of wel de New African Order. Hierbij waren uiteraard Nigeria, en verder Niger, Tsjaad, Kameroen, Gabon, Kongo, Sudan, Mali, Algarije, Marokko, de Ivoorkust en Liberia aangesloten. Draghé werd tot president van de NAO gekozen. Hij kreeg op 18 september 2083 de volmacht van alle Lidstaten. Direct formeerde hij een NAO leger, een enorm leger, tot de tanden bewapend, welliswaar met oudere wapens, maar toch zeer slagkrachtig, en een overweldigdende meerderheid.

In begin 2087 begon de oorlog waar de rest van de wereld bang voor was, en een leger bestaande uit 14.000 gemoderniseerde T-72 en T-80 tanks, rolde over Ghana, Togo en Benin heen.
Uiteindelijk moet het iets worden in deze trant, en later dat jaar werd ook Mauretanie, Senegal, Gambia, Guinee en Sierra Leone veroverd.

De Verenigde Naties regeerden eigenlijk te laad, en hadden een legermacht opgebouwd, toen het al te laat was. Tegen de tijd dat de eerste VN aanval losbarstte, had het NAO leger zich al diep verschanst in geheel Noordwestelijk Afrika. Inmiddels beschikte de NAO ook over enorme olievoorraden, die via via gewoon aan het westen verkocht werd.

Op 14 Juni 2088 kwamen de leiders van de overige afrikaanse landen bijeen in Johannesburg, Zuid Afrika. De VS, Canada, Rusland, Nederland, Engeland en Frankrijk hadden ook vertegenwoordigers op deze conferentie, en gezamelijk werd besloten tot het oprichten van een Nationale troepenmacht, die met expirimentele wapens voorzien zou worden. Het NAO leger was ten slotte te groot om conventioneel te grazen te nemen, en niemand wilde het risico van een Kernoorlog uitlokken.

Om de expirimentele wapens te ontwikkelen, werd de UDI, of te wel United Defence Industries opgericht. In een geheim labarotorium in de Tanzaniaanse jungle, werden door internationale experts allerlei wapentechnologiën ontwikkeld. Een hiervan, is de zonenaamde "warping device". Hoewel de naam Teleportatie doet vermoeden, is het in feite een doorontwikkeling op de Stealth technologie.
Het toestel is bedekt met een verflaag, waar allerlei kristallen in verwerkt zijn. Sensoren op de romp van het toestel nemen de omgeving waar, en zenden stroom met een bepaalde frequentie naar de kristallen, waardoor deze een bepaalde kleur aannamen. Hierdoor kon het toestel visueel onzichtbaar worden. Door de kristalstructuur, verdween ook de raderreflectie van het toestel.

Doordat het stroom naar de kristallen voeren, veel energie kost, en de Warping Device maar een beperkte stroomvoorraad heeft, Versnelt het toestel tijdens de onzichtbaarheid van 300 km/u naar 1400 km/uur. Hierdoor is het mogelijk vijanden te verrassen.

Deze techniek is uiteindelijk ook toegepast op de H-24. Dit is een anti-tank jager, met zowel warping technologie, als Natural Hoovering technologie. Dit Natural hoovering houd in dat een magnetisch veld gecreeerd wordt, dat exact tegengesteld is aan dat van de aarde, waardoor het toestel gaat zweven. Als het toestel eenmaal zweeft, kan het gewoon op zijn motoren voortgestuwd worden.

De H-24 maakte zijn eerste testvlucht op 14 mei 2097. Meteen viel de grote wendbaarheid van dit toestel op. Het toestel, met swept front wings, kon een enorme wapenlast dragen, en die wapens konden op het "warping" systeem aangesloten worden, mits ze uiteraard van de goede verf voorzien zijn. Dit toestel heeft de romp gebruikt van de AH-1, aangezien die enkele eigenschappen, zoals structuursterkte en stroomlijn, had, die goed gebruikt konden worden voor de H-24. Hier werden vleugels aan gemonteerd, en het Warping Systeem is ingebouwd.

De H-24 Warp Stalkers vliegen of van Kinshasha Military airport, of van een amerikaans aanvalsvliegdekschip uit de Alabama klasse., Dit zijn de technische gegevens,

Naam: UDI H-24
Nickn: Warpstalker
Lengte: ong. 20 m
Spanwijdte: ong. 18m
Snelheid: nomaal: 300 km/h, tot 1400 km/h tijdens warping
Bereik: 2500 km (zonder externe brandstoftanks)
Massa: 20.000 kg
Wapens: adapters beschikbaar voor vrijwel elk beschikbare wapensysteem,
Bemanning: 1
Taak: Anti-Tank (hoewel er berichten zijn van piloten die ze ook voor Anti-Air gebruikt hebben.

Hier is een eerste principeschets:
Afbeelding


En dit zijn de onderdelen die ik er voor heb:
Afbeelding
Van die AH-1 romp, gaat in iedergeval de "toren" boven de cockpit er uit. Dan ziet hij er al heel wat "sleaker" uit.

Ik wilde vandaag de zaak even door de MR Mucle halen, blijkt dat we die troep niet eens in huis hebben. Alweer een lekker begin..

Bovendien gaat hij samen met de andere minibouw, "2 vleugels" gebouwd worden, dus kijk niet raar op als er opeens WO-II onderdelen op zitten (of er opeens een laserkanon op de supermarine walrus zit).

That's about it, in de grootste lap text die jullie ooit van mij gekregen hebben. Sorry daarvoor, ik liet m'n fantasie weer eens gaan.. :)

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Laatst bijgewerkt door nguwland op ma 31 dec, 2007 12:44 pm, in totaal 9 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2007 7:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
:shock: :D Cool!
(beetje karige reactie voor zo'n "lap tekst" maar het dekt zeker de lading)

Succes, en veel plezier met bouwen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2007 11:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Lekker zooitje zeg :shock:

Maar daar zal best wel een zeer mooi model uit voortkomen :wink:

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2007 14:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Inmiddels heb ik toch de ovenreiniger gevonden. Er stond op de spuitbus: niet op gelakte of geverfde onderdelen spuiten, lijkt me prima geschikt dus :) .

Inmiddels liggen de onderdelen lekker een dagje te weken.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2007 18:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 13 apr, 2007 20:13 pm
Berichten: 334
Woonplaats: S'zeel
Nu ik al een aantal menden succes heb gewenst bent u ook aan de beurt.
Veel succes met uw UDI - H24 "Warpstalker"

Gerard-Jan

_________________
een beeld zegt meer dan duizend woorden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 jun, 2007 20:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Bedankt Gerard-Jan


En de eerste stapjes (lees sneetjes) zijn gezet. Inmiddels heb ik de romp ontdaan van het motorhuis/toren of hoe dat ding ook mag heten. Hierdoor is de romp veel gestroomlijnder. Nu nog iets bedenken om de romp aan de bovenkant dicht te krijgen.

Dat afsnijden ging trouwens wel heel erg gemakkelijk met m'n dremel. Alleen wel weer jammer van die loeihete stukjes plastic die constant m'n ogen in schoten, maar goed, moest ik ook maar een bril ofzo opzetten.

Ook zijn inmiddels de vleugels van hun middenstuk ontdaan, en een beetje opgekuist. Wel zal er nog aardig wat plamuur nodig zijn om dit beestje een beetje een glad huidje te geven.

Hoe dan ook, genoeg gekletst, op naar de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Niet helemaal scherp, maar wat je moet zien, zie je, en hè, ze zijn wel met m'n telefoon gemaakt, dus ik moet ook weer niet al te hoge eisen stellen.
De romp ziet er meteen al "lekkerder" uit met dat hoge motorhuis eraf. Wel weer lastig dat de cockpitkap nu hoger is dan de romp.... maar daar verzin ik wel wat op denk ik.

Oh ja, dat witte is geen plamuur, maar verf die de ovenreiniger er op de een of andere manier niet van af wist te halen, maar dat gaat geen problemen opleveren.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 jun, 2007 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Inmiddels zit zelfs de prutty er alweer op. Kan ik morgen lekker aan het schuren slaan ^^

Ruikt telkens weer lekker die plamuur. (Alblastine autoplamuur)

En ik moet nog een stevige bevestiging van de vleugels op de romp bedenken, en hoe ik de cockpit aantrekkelijk vormgeef, hoe ik de wapens netjes onder de vleugels hang, hoe ik het natural hoovering spul ga maken, en het warping system enzo

Werk zat dus.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2007 20:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Inmiddels heb ik ook een oplossing voor het dak gevonden. Eerst heb ik twee stukken sprue in de opening gelijmd. Hier komt een stuk pringles deksel op. Vervolgens schuren en plamuren we de zaak mooi glad.

Afbeelding

Zo ziet het er nu uit. (Sorry, mijn camera heeft kennelijk een flinke hoeveelheid licht nodig voor goeie foto's :o

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2007 20:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Wel goed ontvetten, die deksel. Anders fl*kkert het er weer net zo snel vanaf.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2007 21:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 apr, 2007 16:00 pm
Berichten: 647
Woonplaats: Nuenen, NB
heb je voor die deksel gekozen omdat je het transparant wil houden?
zoniet dan zou ik ernstig op zoek gaan naar iets anders; dekseltje is waarschijnlijk polypropyleen of polyethyleen of iets dergelijks, een keer blazen en je lak ligt er af.... en schuren / ontvetten doet daar weinig aan af :?

verder heb je een leuke basis met die Cobra, ben benieuwd naar het resultaat.

groeten
Dave

_________________
niets is onmogelijk, zolang je er geen verstand van hebt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement