Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 18:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 nov, 2007 22:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 26 sep, 2007 21:09 pm
Berichten: 120
ha die Rik,

Prachtig!!

Maar nog ff over het water ( houtlijm) verhaal.
Wat heeft het voor zin om water te onderzoeken ??
Het is toch veel logischer om die "witte blubber" aan een bijzonder onderzoek te onderwerpen met die kist en al die slangen.

Dus vergeet gewoon dat water en bedenk een leuke titel behorende bij dat......ehh.....witte spul.

voorbeeldje : whats that (sticky) stuff ??

Het is maar een ideetje. :wink:

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 nov, 2007 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Ik denk dat heel veel mensen daar een dubbelzinnige gedachte bij gaan krijgen. :wink: Maar je kan het natuurlijk altijd met een transparante lak een ander kleurtje geven. Als het bijvoorbeeld lichtgevend-groen is zou een "onderzoek" een stuk plausibeler zijn.

Overigens ziet je modelletje er puik uit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 nov, 2007 23:36 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
@ dusebour, ik denk het ook, maar het droogt gelukkig wel, al is het heel langzaam, maar het wordt dan wel transparant. geheel zonder kleur.

@ vargen666
Dat was eigenlijk ook de bedoeling maar dan met groengele inkt.
Vandaar dat ik het eerst transparant wilde hebben. Dan met inkt er over is het net alsof je vieze drap hebt wat daar stroomt. Maar goed wie weet. Lukt dit nog.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 nov, 2007 23:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12239
Woonplaats: Eibergen
modelengeneer schreef:
Maarre waar doet het jou aan denken???? :lol: :lol:


Nou ik ben verkouden als een zeehond en af en toe licht zoiets op mijn model of werkblad :oops:

Maar terug naar de Vallejo, hij word nu wat transparanter begreep ik?

Ron

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 nov, 2007 23:53 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Ja Ron.

Het wordt nu transparanter. Wel na 4 dagen. Maar je was verkouden toch dan heb je dat groen gele spul waar ik het over had. Dat was ongeveer de bedoeling. Als eind resultaat. Maar goed. We zullen zien. Je brengt me wel op een idee. Vanavond maar eens buiten slapen. Komt het toch nog goed. :lol:

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 dec, 2007 1:47 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Het gedoe met de Vallejo is bijna droog. Dan kan er inkt overheen. En kan er blanke lak overheen gespoten worden. Dan blijft het netje glimmen. Maar ook even op kleur brengen met groene felle inkt en een beetje geel, alsof het radio actief is dus.

Maar goed. Johannes is nu aan de beurt geweest. Hij heeft er een kleurtje van gekregen allemaal. Ik heb het figuur geschilderd in de warhammer style om het maar zo te zeggen. Dit leek mij leuk omdat het toch allemaal wel een beetje in die style er uitziet. :wink:

Afbeelding
Johannes heeft een beetje verwering gekregen. Let wel dit is een ongelofelijk slecht gegoten figuurtje, ik probeer hier nog iets van te maken. Maar dat valt met een te plat figuurtje niet mee. Maar goed ook de ogen wil er in brengen. Helaas zitten ze er niet in gegoten. Het gezicht is gewoon vlak. Dus moet ik wat zoeken.





Afbeelding
Johannes is het er even niet mee eens en heeft een knuppeltje gepakt. :lol: :shock:
Maar goed. Het handje daar wil ik een slangetje in doen en dus moest het uitgeboord worden. Johannes heeft al iets meer schaduw gekregen en wat meer inkt laagjes. Hij mag ook niet te schoon zijn en wordt dus ook maar wat vervuild.

Afbeelding
En dus Johannes op dit moment. Er moet nog wat bijgewerkt worden. Zoals hij heeft nog geen pupillen enzo. Maar dat komt wel goed uiteindelijk.

Binnenkort meer foto's. Dan heb ik Johannes bij het riviertje geplaatst en hoop ik wat foto's te kunnen maken bij daglicht. Om zo de eindfoto's te kunnen laten zien.

Maar eerst nog wat zaken bijwerken.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 dec, 2007 10:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 26 sep, 2007 21:09 pm
Berichten: 120
Nou dat wordt een knap figuurtje.
Je zou het probleem van de ogen kunnen oplossen door hem een soort van brilletje te geven. :oops: maar dat zal niet meevallen om te maken.
Het aanstippen van de pupil zorg er vaak voor dat je een "scheel"figuurtje krijgt !! ( tenminste bij mij dan ).

het uniform ziet er goed uit.
Je zei dat je inkt gebruikt voor "shaden ???? ".
Citaat:
Johannes heeft al iets meer schaduw gekregen en wat meer inkt laagjes.


Droogt dit wel goed en wat voor een inkt ?

Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 dec, 2007 13:22 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Dat shaden gebeurt met inkt van Gamesworkshop. Ik weet niet waar het van gemaakt is. Maar het ziet er wel uit als echte inkt voor bijvoorbeeld vulpennen. Maar dan in een flesje. Dit is in vele kleuren tekoop. Voordeel van de inkt is dat het overal tussen de kiertjes loopt. zwart voor kledingnaden en bruin en elf flesch voor het gezicht. Daarna weer een drybruschlaag en klaar zullen we maar zeggen.

Dit is even in een notendop. Maar het geeft een goede indruk. Ik zal wel wat foto's laten zien hoe ik dat met inkt en de rivier ga doen. Maar dat zal vanavond zijn of morgen.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 dec, 2007 18:29 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Goed, dan nu de laatste update, allereerst alles nog een een keertje bijgewerkt. De rivier heeft een aantal kleurtjes gekregen. Dit zijn kleurtjes die je liever niet in het water tegen komt. Daarnaast heb ik de slangen aangesloten en de drijver voor het pompen en analyseren van het water gemaakt en aangesloten. Johannes is op zijn plekkie neergezet, en staat er nu bij met een groot vraagteken. Waar moest deze slang nu ook al weer?? :lol:

Omdat ik wat meer kleur heb gebruikt in de rivier, heb ik deze ook nog eens met blanke lak nabehandeld. Dit geeft net iets meer diepte aan het geheel.


Maar goed foto's, moge het duidelijk zijn. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En dan is ie klaar. Ik weet niet hoe ik foto's moet sturen voor het contest gebeuren, en weet ook niet goed bij wie ik dit moet inleveren. Maar goed zo ziet het er ongeveer uit. Voor de contest zou ik denk ik meer een neutrale achtergrond moeten gebruiken. Maar dat zal het beste lukken in daglicht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(de beschadiging is inmiddels bijgewerkt. Zag het pas door de foto.
:wink:

Graag jullie comentaren. Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Je mag best heeeeeel critisch zijn hoor. Kan ik goed hebben en kan ik dan dus ook wat van leren.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 dec, 2007 1:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12239
Woonplaats: Eibergen
Ziet goed uit hoor.

Een dingetje en dat is persoonlijke smaak, ik had zelf de ophogingen op je grond plaatje laten doorlopen tot aan de flex, elektrobuis voor een wat nettere afwerking.

Maar een smakelijk geheel met uitzondering van dat water :lol:

Ron

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement