Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 okt, 2007 22:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
8) wisselbeker...we wisselen af om de maand :lol:

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 okt, 2007 23:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
Na een herformat van mijn PC (tot zover de illusie dat Vista stabieler is dan XP :? ) en wat tijd met de laatste decals door te brengen staat ze toch eindelijk op haar eigen pootjes :D

Het einde is naderbij aan het komen voor Viper nr 1 :

Afbeelding

voor de fun heb ik er nog eens een maatstaf naast gezet...zelfs met de pootjes eronder blijft ze klein :lol:

Zijkant :
Afbeelding

en een blik onderaan met zicht op de weathering daar en het ontbreken van enige verf onderaan de poten :wink:

Afbeelding
Ik heb de 'wielbakken' zwaar vuil gemaakt en een ander kleurtje dan wit of grijs gegeven om wat contrast te bekomen.

Ik zit nu juist te twijfelen om Viper2 in vlucht modus te zetten....maar hoe zit dat met het wedstrijdaspect. ik kan geen dio'tje maken waar er eentje staat en eentje vliegt :roll: Nog even over nadenken....misschien iemand tips ?

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 okt, 2007 23:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Hij's af? Vergeet de canopy niet! :P

Maar hij ziet er echt enorm stoer uit. En ik zit er zwaar aan te denken zelf deze techniek ook toe te passen op mijn mk. VII. Jatten ik weet het, maar da's tevens de beste lofzang die je kunt ontvangen toch? :wink:

Wedstrijdaspect hoef je je wat mij betreft niet zo aan te houden hoor. Je hebt hier al een mooi vliegend ding gemaakt, dus een tweede is alleen maar leuker. Als je ze samen op de foto zet kun je ze best als "1 model" inleveren.

Wat je trouwens ook kan doen ik een stijlvol plankje maken waar deze op staat, en de andere vliegend in in een andere positie op een stokje. Beetje een duo-display zeg maar. MAar vergeet dan niet de juiste opstelling te maken en ze niet gewoon saaaaai naast elkaar te planten. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt, 2007 2:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Hij ziet er best goed uit al met al, maar ik blijf er wel gemengde gevoelens bij houden.

Aan de ene kant vind ik het wel geslaagd de technieken, maar ik denk dat er meer inzit dan wat je nu heb alleen vraag me even niet hoe want dan moet ik je het antwoord schuldig blijven :oops:

Vreemde manier van commentaar leveren als je het zelf nooit gedaan heb uiteraard maar zo denk ik er over op dit moment enne een voordeel jij moet het mooi vinden gelukkig en niet die bal gehakt uit Leidschendam :lol:

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt, 2007 10:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
@ Vargen. Bijna af, er moeten nog een paar kleine dingen gebeuren, zoals de wielkleppen en de hood. Daarnaast moet ik nog zoeken naar een veilige manier voor de "blasts" te doen. Als je dezelfde techniek toepast een gouden tip, heeeeel zachtjes zijn :lol:

@ Ronald : geen probleem ik heb liefst argusogen en ongezouten meningen om er op vooruit te gaan. mocht je de vinger er kunnen opleggen wat je mist geef maar een seintje,

groeten,

G.

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 okt, 2007 13:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
Na een aantal dagen in het buitenland te hebben gezeten eindelijk nog eens een update. Viper 1 is volledig klaar. het is de machine van Apollo geworden vanop de Galactica voordat hij het commando van de Pegasus overnam. De Viper heeft reeds heel wat combat gezien, bewijze de afgesleten verf en de verschillende blastmarks :

overzichtsfoto :
Afbeelding

zicht op de canopy :
Afbeelding

staart :
Afbeelding

andere kant :
Afbeelding

en samen met Viper 2 die klaar is voor zijn decals :

Afbeelding

Ik hoop deze week de tweede Viper op niveau te krijgen zodat ik daarna aan het diootje kan beginnen.

groeten,

G.

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 okt, 2007 15:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Gaaf, ziet er erg goed uit met die blastmarks! Hoe heb je deze uiteindelijk gemaakt?

W.b.t. de canopy: Ziet er ook geslaagd uit, alleen... waarom staat hij op een "stokje" bij het scharnierpunt?

Diorama maken, denk je dat dat nog lukt voor 1 december? :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 okt, 2007 18:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
De blastmarks zijn eenvoudig gemaakt door Tamiya Smoke te mengen met zwarte waterverf op een houten plankje. Hierdoor wordt de verf een plakkerig en korrelig goedje dat vrij snel droogt maar toch plakt. En dan met een heel fijn borsteltje cirkeltje getrokken en met een harde harige borstel uitgestreken.

Frustrerend karwei omdat je snel te 'groot' aan het werken bent. Afvegen en opnieuw beginnen :lol:

De canopy is "reversed engineered" omdat je anders nooit erin slaagt voldoende vrije ruimte te maken om in en uit te stappen uit het ding. Waarschijnlijk een of andere vorm van magie :wink: Dus eigenlijk is het een scharnierpunt dat door een arm naar boven en naar achter wordt gebracht zullen we maar zeggen.

Wat betreft de deadline...ach ik werk het best onder stress :twisted:

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2007 16:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
Het is al een tijdje geleden dat er een update was, maar we hebben nit stil gezeten 8) Viper 2 is bijna volledig klaar (nog enkel de cockpit en de wheelcaps erop en hij si volledig af.

Ondertussen afleveringen van BSG versleten om zoveel mogelijk referentiemateriaal te hebben voor het diootje. Daarna overzetten op papier en uitknippen voor de volgende lay out te bekomen :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga nu hier en daar nog wat schuiven, bijwerken, hertekenen tot ik vind dat de sfeer goed zit :P

Nog drie weken wordt krap maar is nog haalbaar :lol:

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2007 19:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Ziet er geinig uit, alhoewel het nu natuurlijk nog niet zo veelzeggend is.

Komt er trouwens ook een doucheputje in?
:wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement