Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 14:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 sep, 2007 13:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
Ik ga ze eerst voorzien van een (of meerdere) laagje(s) P+ en hoop dat dit de boel gaat beschermen.

Het enige waar ik wat voor vrees is dat P+ onder invloed van White Spirit gaat oplossen :roll:

Ach...dat maakt het leven spannend :lol:

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 sep, 2007 22:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
De tweede hood is ondertussen voorzien van een tweede laag P+...en dan bedoel ik ook "net". Dus voor dat deze onder de stolp ging snel een fotootje genomen :

Afbeelding

wat me opvalt is dat je hier de 'laag' P+ ziet liggen. In het echt dus niet...begin me wat zorgen te maken :?

Zoals je kan zien heb ik de 'stills' nu aangepast door een oude PE te nemen en die in de plaats te lijmen. Dit lijkt me goed te houden. Nu even kijken hoe ik canopy 2 kan redden. Die heeft wat schade opgelopen door het afhalen van de plastic.

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 sep, 2007 23:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
Vanavond de stoute schoenen (en dikke jas) aangetrokken en in een koude garage de Vipers van hun definitieve kleurtje voorzien. Volgens de Zoic CGG zijn ze nog blauwer maar dat vond ik nogal speelgoedachtig. In de serie zijn ze iets grijzer dus heb ik een typisch Belgische oplossing gebruikt...het compromis :wink:.

Omdat ik toch wat vreesde voor de reactie van de verf (en de verdunner) op de Alcad heb ik het onzekere voor het nog onzekerde genomen en Tamiya verf gebruikt. 2/4 Licht grijs, 1/4 blauw en 1/4 verdunner om dit unieke kleurtje te bekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de laatste krijg je ook nog even Hood 2 te zien die al bij al nog is goedgekomen. Schijnbaar een klein beetje 'rommel' achter aan maar niks ernstig. Kan zijn dat ik hem nog opkuis...zie wel.

Wat me wel opviel is dat de Alcad verschrikkelijk moeilijk te dekken is. Niet van reactie met de verf of zo, maar heel prominent aanwezig blijft vooraleer je een volledige dekking krijgt. Nuja, op zich niet erg want er gaat veel van de grijze verf afgaan als het goed is.

Hopelijk bevalt het jullie....

groeten,

Geert

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 sep, 2007 23:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Het bevalt zeker. Echter ben ik nog benieuwderder naar de volgende stap. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 sep, 2007 23:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Inderdaad is Aclad erg lastig om over te schilderen heb dat ook inderdaad gehad met een enkel model van mij, maar de aanhouder win :wink:

Ben benieuwd hoe je het nu verder gaat aanpakken wat de slijtage betreft maar ik laat me wel verassen 8)

Ron

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 sep, 2007 23:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
:D Nog late kijkers :D

Om eerlijk te zijn moet ik de volgende stap nog uitdokteren....zal dus voor mij ook een verrassing zijn :?

Als er iemand een idee heeft hoor ik het heel graag. Ben momenteel aan het twijfelen tussen :

Schuurpapier (superfijn)
Mes
(Zilver)papier

Ik denk eerst een stukje 'oude' plastic dezelfde behandeling te geven en de verschillende mogelijkheden te proberen...kan ze misschien posten om de verschillende effecten te laten zien

Heb me trouwens laten vertellen dat een gummetje (zoals op een potlood) ook zou werken.

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 sep, 2007 0:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Mes zou ik zeker NIET doen, is veel te riskant. En zilverpapier... wat was je daar dan mee van plan?

Heel fijn schuurpapier, en heeeeel lichtjes schuren lijkt me de beste optie nog.

Gummetje schijn ook te kunnen mits de verf dit toelaat. Mocht je dit proberen dan ben ik daar zeer benieuwd naar. Ik heb zelf laats namelijk een gumpotlood gekocht (naar aanleiding van dat topic met de Duitse bommenwerper), maar nog niets gehad waar ik hem op wil gebruiken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 sep, 2007 0:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
Theoretisch gezien zou het zilverpapier ook een "zachte" slijtage tot gevolg hebben waardoor ik het beter onder controle kan houden.

Heb net even voorzichtig een poging met 600 schuurpapier ondernomen, maar is niet dat. Zal dus toch eerst teststukjes worden.

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 sep, 2007 17:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
Ok, af en toe moet je risicio's nemen in het leven :shock: Ik heb dus vandaag eenvoudigweg Viper 1 onder handen gepakt.

De werkwijze :
stap 1 : men neme een stukje zilverpapier en blinken het volledige model op. Dit resulteert in een zijdeglans die verschijnt op de verf maar afhankelijk is van de hoeveelheid verf. Lijkt vrij moeilijk uit te leggen, maar de samenstelling van de verf wordt aangepast door de alu folie.

Stap 2 : met nat 800 schuurpapier heel lichtjes (en dan bedoel ik ook lichtjes :!: ) de romp schuren.

Stap 3 : de residu afhalen met een zachte doek

Stap 4 : de plaatsen die je wil laten doorschijnen opnieuw aanpakken met het schuurpapier tot je het gewenste resultaat hebt :

Head On :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Andere kant :

Afbeelding

Afbeelding

Ok jongens ik zou graag jullie ongezouten mening willen over het resultaat. De bedoeling is wel dat er nog een zware wash over gaat en hier en daar wat "blastmarks" komen. Maar dat kan ik pas als deze volledig af is (onderkant dien ik nog aan te pakken.

Groeten,

Geert

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 sep, 2007 19:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Moet zeggen dat het resultaat er mag zijn! Echter zou ik nog wel de randen van sommige rompplaten wat meer proberen te bewerken.

Ben heel benieuwd hoe het er met een wash uit zal zien.

Trouwens, hoe bedoel je dat de samenstelling van de verf verandert? Is het zilver wat we zien niet gewoon de Alclad die er onder ligt?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement