Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 20:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 sep, 2007 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
Toch wel, maar als eerste heb ik de grijsblauwe laag opgeblonken met alu folie. Dan krijg je bepaalde plaatsen (waar er meer verf is aangebracht) een andere 'kleurdiepte'.

Het metaal dat je nu ziet is inderdaad de Alcad naar de laatste foto (rechtse achterkan) zie je een lichte verkleuring naar de achterkant toe van de vleugel. Dit is deels te wijten aan de alufolie... Helaas is dit heel moeilijk vast te leggen op foto

Wat bedoel je juist met "meer bewerken" Het metaal laten doorkomen ? Ik was zinnens deze te benadrukken met lichtblauw en dan ook wat opschruren zoals op de line art.

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 sep, 2007 23:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12250
Woonplaats: Eibergen
:shock:

Persoonlijk vind ik het niet geslaagd maar je moet nog het een en ander doen met washes en dergelijke dus ik wacht nog heel even af met mijn keiharde kritiek 8) :lol:

Waarschijnlijk komt dit ook door de foto`s die de boel vertekenen ?

Ron

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 sep, 2007 23:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Jade, met meer bewerken bedoel ik inderdaad het metaal meer door laten komen op de randen. Als je bijvoorbeeld op de laatste foto naar het midden van de rechtervleugel (waar de verhoging zit) kijkt zie je dat je daar op die rand de verf mooi en realistisch afgeschuurd hebt. Op het model zitten meer dan dit soort randen waar je dit wat meer zou kunnen benadrukken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 sep, 2007 12:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
@ vargen...thx er zijn inderdaad nog een aantal zaken die onder handen moeten worden genomen...

@ Ron : :o ik sidder en beef voor je keiharde kritiek :lol: nog even afwachten voor de washes, zal misschien je beeld wat veranderen

G.

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 okt, 2007 21:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
Hele kleine update....ik amuseer me te pletter met dit ding. Ik kan eens lekker voluit gaan met weather omdat ze er afgeleefd moet uitzien en ik zit me constant te checken of ik het niet overdaan heb...mag je je al eens laten gaan :lol:

Anyway, ik heb hier en daar wat lichtblauwe olieverf aangebracht op de Viper en "geblend" met de omgeving. Toen dat droog was een wash met onverdunde Raw Umber om het wat vuiler te maken en al een eerste lading strepen te bekomen op de vleugels.

Dit is het tussenresultaat (ter illustratie) voor en na 8)

Afbeelding

staartgedeelte waar je het effect van de blauwe verf kan zien op de motorgondel en achteraan de vleugel

Afbeelding

en de neus, helaas heeft de flits een deel van het effect weggehaald.
Afbeelding

to do, nog een aantal verkleuringen aan brengen met variaties van het blauw en wat grijs om een nog verweerdere look te bekomen en dan waarschijnlijk hier en daar nog wat zwarte sludgewash op strategische plaatsen.

zo dat was ie weer, tot binnenkort

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 okt, 2007 21:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Ik kan alleen maar zien dat het resultaat er ernstig goed uit ziet!

Ging je ook nog blastmarks maken, of laat je die achterwege?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 okt, 2007 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
:mrgreen: Dat is de bedoeling, maar het valt me telkens op als ik naar deze foto's kijk dat dit ding er vrij groot uit ziet...dat is 'm dus niet. Ga eerst wat oefenen voor ik de blasts erop zet. Je kan trouwens decals kopen met blast marks....maar dat lijkt me net iets te nep :?

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 okt, 2007 23:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Ik zou ze inderdaad gewoon zelf maken. Volgens mij is het niet zo moeilijk, als je maar weet hoe het moet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 okt, 2007 0:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
Nog eens een kleine update. Vandaag begonnen met de JBot decals te leggen. Heel fijn gemaakt, stevig en vlot te behandelen. Heel leuk is ook dat de serienummers van de kits terug te vinden zijn op Battlestar Wiki en je een effectief toestel geven dat ook in de serie voorkomt.

Dit is de staart:
Afbeelding

en de neus :
Afbeelding

leuk detail, de Zoic CGG spreken elkaar tegen over de kleur van de decals. op de ene zijn ze zwart, de andere grijs/wit. Gezien de JBot's voorzien zijn van witte BSG benamingen heb ik geopteerd om alles in het wit te doen. Geeft ook een mooi contrast.

Volgende stap is de andere zijde van de Viper en dan de Decals verweren en afschrapen waar het metaal doorkomt...wordt ook nog leuk.

Normaal gezien ben ik er morgen weer met meer weer :twisted:

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 okt, 2007 1:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12250
Woonplaats: Eibergen
Kijk dat ziet er al beter uit dan de eerste serie foto`s :wink:

Alleen jammer dat de flits een hoop van het effect weg haalt :?

Ron

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement