Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jul, 2007 0:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Cool 8)

Maar eerlijk gezegd vind ik de foto`s zonder de cocpit er gelikter uitzien.

Maar best wel gaaf wat je hier neerplant.

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jul, 2007 20:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
dank iedereen voor de leuke reacties! een grote stimulans om door te gaan! de cockpit komt er wel op want dat houdt juist de libellelook in stand :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 jul, 2007 15:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
de volgende update aan de ordonatron. gelukkig kom ik nu een beetje in de buurt van het paintgeheel :brouw: de volgende keer was ik gestopt met bouwen toen de voorvleugels vastzaten. dus nu op naar de achtervleugels.

eerst maar eens vastgemaakt in een stand naar beneden. de vleugels klapperen zo dat er altijd 1 vleugel is die lift genereerd en 1 die omhoog beweegt voor de volgende salg van de vleugels.

Afbeelding

toen een in isolatie verpakte draadslang aangebracht naar de achtervleugel voor de kunstmatige stabiliteit

Afbeelding

dingetjes puur voor de looks, laten we het de gyroscoop en de radar jammer noemen :lol:

Afbeelding

en 2 lasers in een tangvorm die samen de hittezoekers van raketten kunnen uitschakelen.(de gigantische braam aan de bediening is al weg :wink: )

Afbeelding

nu weer even een overzichtje van hoe ver het staat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wat nog te doen.

- de machineruimte verder vullen met de besturing enz
- verf
- decals, ik zit er zwaar over te denken om dit een canadees vliegtuig te maken omdat daar ontzettend veel bossen en meren zijn


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 jul, 2007 18:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Leuke touch die lasers op de staart! En de vleugels zien er goed uit! Ging je er nog paneellijnen op aanbrengen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 jul, 2007 18:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
helaas heb ik voor panel lines geen goede tools en zijn de vleugels misschien erg dun voor panel lines en raken ze dan hun stevigheid kwijt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 jul, 2007 18:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Kun je er anders niet een soort aderstruktuur op maken met dun draad of zo? Gewoon uitproberen op een los stukje en kijken hoe het staat!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 jul, 2007 21:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Misschien kun je op de vleugels een structuur verven? Kwestie van secuur afplakken (klinkt zo eenvoudig) Zo blijft de integriteit van de vleugels in ieder geval intact. Tenzij ze al vast zitten, dan wordt ook die oplossing wat lastig... Ziet er in ieder geval erg mooi en gedetaileerd uit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 jul, 2007 21:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 apr, 2007 16:00 pm
Berichten: 647
Woonplaats: Nuenen, NB
je zou ook met wat streched sprue de lijnen kunnen maken, zo heb ik ook het leidingwerk in de trench van de dreadnaught gemaakt; en met sprue kun je van heel subtiele dunne lijnen tot dikke opzichtige lijnen maken

welk leuk ook met die hoog/laag stand van de voor en achtervleugels. ik ben benieuwd hoe ie op een kleurtje reageert.

succes

Dave

_________________
niets is onmogelijk, zolang je er geen verstand van hebt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 jul, 2007 9:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
ze zitten inderdaad al vast maar ik heb een idee om de vleugel wat te breken(niet letterlijk hoop ik :lol: ) het heeft iets te maken met afplakband :roll: gister niet veel gedaan mar wel een heuse mijlpaal, het eerste likje verf. en voor de rest cockpit afplakken en nog wat details in het apparaat stoppen. morgen plaatjes denk ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jul, 2007 10:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
ma een tijd van heelijk van het (regen)stralende weer genoten te hebben ben ik verder gegaan met de libelle en wel met het eerste likje verf. eerst heb ik de ingewanden van de ordonatron geverfd wegens die zitten vrij onberijkbaar weggepropt achter de cockpit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en toen ging het mis, mijn batterijen van de camera waren op en leeg en zo. en waar de meeste mensen nog een reservesetje hebben liggen heb ik dat lekker niet dus heb ik alleen nog een foto van een bijna ingetaped cockpitje

Afbeelding

onder het motto van ei ei ei we zijn zo blij :lol:

toen lekker aan het kwasten gegaan zonder camera dus volgen de voorlopig eindfoto's tot het mooi weer word :D

de laster(spanning stijgt :wink: )

Afbeelding

ik presenteer u: de ordonatron markII van de canadese luchtmacht

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de fanbladen worden nog evgedrybrushed :wink:
Afbeelding

Afbeelding

al met al een heel leuk project maar wat ben ik blij dat ik nu weer een kit ga maken waar je niet voor elke stap 10 keer oeft na te denken :lol:
ik hoop dat jullie hem mooi vinden en buitenfoto's komen zo snel als de zon schijnt :?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement