Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 okt, 2007 3:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Wat donkeren kleuren betreft in dit diorama heeft Dave wel gelijk.

Maar ik vind dit gewoon schitterend, kan er niets aan doen :shock:

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 okt, 2007 19:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Heren, bedankt daar kan ik wat mee! :D

Eigenlijk was ik van plan het geheel een glaze (eh, sorry, filter in modelbouwtermen :P ) van een donkerdere blauwe kleur te geven. Maar nu ik de woorden van Dave lees zie ik inderdaad dat het probleem bij het zwart (en in mindere mate bij het wit) ligt. Stom van me, want ik weet al uit ervaring dat zwart en wit doodse tinten zijn. Denk dat ik de fout gemaakt heb uit gemakzucht en angst: Gemakzucht want ik beschik namelijk niet over de juiste blauwe (donkere noch lichte) airbrushverf. Angst, omdat ik slechte ervaringen heb met het zelf verdunnen van verf voor de airbrush. Voor de basis heb ik een oud mengseltje van water en gewone Vallejoverf gebruikt wat ik nog had staan maar niet optimaal was om te spuiten. Spuit achteraf verstopt, etc.

Maar goed, ik zal eens aan de meng gaan en zien of ik een spuitbaar goedje kan mixen om de boel wat minder doods te maken. :)

Overigens ben ik op dit moment heel benieuwd hoe de Still Water uit gaat pakken, en vooral hoe weerspiegelend het is... In het ideale geval wordt alles namelijk mooi weerspiegeld in het water!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 okt, 2007 21:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
:? Ik zit wat verveeld....aan de ene kant is het inderdaad zo dat zwart/wit doodse kleuren zijn, maar anderzijds vind ik persoonlijk dat je de uitstraling en het "anime" van het onderwerp heel mooi en vrij accuraat naar voor brengt :!: Enkel het water is inderdaad te zwart (maar daar wacht ik op foto's van de still water verf).

Vergeef me als ik er compleet naast zit, maar ik denk (en heb die nog niet gezien zelf, dus ik sla de kans er compleet naast te zitten) dat je het "onschuldige" van Nausica heel mooi naar voor brengt.

Als je natuurlijk een realistische look wil geven aan je vignette is het een ander verhaal....

al bij al zeeeeer puik werk...welke kleuren heb je trouwens gebruikt ?

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 okt, 2007 21:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Thanks Jade.

Still Water is niet zozeer een verf, maar meer een soort blanke vloeistof die je ergens in kan gieten. Je kan er ook kleur aan toevoegen, maar dit ga ik denk ik niet doen. als het goed is krijg je er, na drogen, een mooi strak realistisch wateroppervlak mee. Ik heb de fles hier al zo'n 2 jaar staan en nog nooit gebruikt. Dus ik ben benieuwd.

Wat betreft de kleuren:
Na de grijze grondlaag heb ik de boel eerst gespoten met VGC (Vallejo Game Color) 20 Imperial Blue.
Daarna met VMA (Vallejo Model Air) 052 German Grey wat schaduwen aangebracht. Schaduwen zeg ik, maar bijna alles is wel geraakt hiermee.
Vervolgens met VMA 046 Pale Grey Blue hetzelfde gedaan om de boel weer wat op te lichten.
Toen met VMA 001 White opgelicht.
Als laatste heb ik met VMA 057 Black de zwarte stukken gedaan.

dus 5 kleuren in totaal, waarvan de German Grey waarschijnlijk nogal overbodig was.
Overigens heb ik met een aantal kleuren ook langs een kartonnetje, een opgerold stuk keukenpapier en een aantal maten ronde vormpjes gespoten om wat structuurlijnen aan de zijkanten van de bomen aan te brengen, en de jaarringen te benadrukken.

Bedacht me net trouwens dat ik morgen een potje VMA 090 Blue Angel Blue in ontvangst mag nemen:

Afbeelding

Dit is, als ik op de kleurstaal af ga, de perfecte donkere blauw voor de volgende stap. Dus ik denk dat ik daar maar even op wacht en niet zelf aan het mengen ga.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt, 2007 2:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Ik hoop dat het goed uitpakt met de donkere kleur blauw, want als ik van het staaltje op mijn monitor uitgaat zit deze tegen bijna zwart aan.

En anders kan je hem uiteraard nog wel wat oplichten met lichtblauw :wink:

Ron

Ps als je gewone verf zo`n 50 a 60% verdund zit je altijd goed, iets te dun kan geen kwaad alleen dat je er een extra keer overheen moet met de spuit.

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt, 2007 10:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
Dat blauw komt wel goed. Thuis kijk ik op een LCD TFT scherm en is de kleur een donker blauw. Nu kijk ik op het werk (ssst niet vertellen :lol: !) en is het inderdaad bijna zwart. Denk dus inderdaad dat het de monitor is.

ben benieuwd

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 okt, 2007 23:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Blauw is inderdaad goed gekomen. Alhoewel Blue Angel Blue wel heel erg blauw was. Ik ben er daarna op de meeste plekken weer overheen gegaan met een mengsel van White/Grey Blue/Shadwo Grey (die laatste is van Citadel). Vraag me niet naar de verhoudingen, want ik heb het maar willekeurig in de cup van de airbrush gemengd.
Voor het water heb ik dit mengesel nog eens met wat zwart gemengd.

voor jullie kijkgemak nog even een rijtje foto's ter vergelijking. De onderste is hoe het er momenteel uit ziet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wel weer wat kleurverschil door net iets andere belichting helaas... Op mijn scherm komt de onderste foto wat blauwiger over dan in werkelijkheid.

Goed, ik ben er nu wel aardig tevreden over. Misschien dat het zand te veel dezelfde kleur als de bomen heeft. Dus ik zou hier nog een hele lichte drybrush met wit overheen kunnen gooien. Wat zouden jullie doen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 okt, 2007 10:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 apr, 2007 16:00 pm
Berichten: 647
Woonplaats: Nuenen, NB
:D :D :D jajaja!!!!!

kijk; het is maar een klein detail, maar het maakt in mijn ogen een wereld van verschil!!!!
Ik zou inderdaad een drybrush proberen op het zand; misschien een paar keer, waarbij je steeds iets verder van de boom een tintje lichter gaat.

ik vind het echt super geworden en ben heel benieuwd of je met je "still water" inderdaad je spiegeleffect kan bereiken.

ben benieuwd naar het eindresultaat

Dave

_________________
niets is onmogelijk, zolang je er geen verstand van hebt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 okt, 2007 12:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
:o de ooh's en aah's zijn hiet op hun plaats...schitterend. Ik zou inderdaad nog een paar drybrushes loslaten op het zand met je blauw en steeds wat lichter gaan tot je inderdaad met zuiver wit bezig bent.

heel mooi !

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 okt, 2007 15:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Puik stukje werk die Sokkel.. 't ademt echt de sfeer uit de screenshot van de film.. geeft straks ook een mooi contrast als je er je toestel opzet..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement