Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 21:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 115  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug, 2006 21:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Ron, je begint weer super!!
je denkt ook aan alles!! die luikjes!
kijk al uit naar de volgende up-date!

freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug, 2006 22:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Op dit moment duurt het even,voordat ik wat kan plaatsen.Onze site heeft wat problemen.Ik wacht met inloggen ongeveer een minuut of 5 voordat ik erin kan :? .Het is even niet anders...

De meeste patrijspoorten zijn gelukkig open.En ik wil eigenlijk op verschillende plaatsen verlichting laten schijnen,met verschillende kleuren.
Dat is ook op het origineel te zien.Dus wit,geel,lichtgroen,lichtblauw,oranje...je ziet het goed.Lijkt me harstikke leuk om te zien.Later ook de deks met verschillende lichtplekken en kleuren.De grootste uitdaging(wat ik ook ga maken)is om de letters QUEEN MARY II op het bovenste dek te verlichten,alsof er neonlicht uit straalt,net zoals het origineel.Het hoe en op welke wijze,daar heb ik verschillende oplossingen over.Maar het wordt moeilijk omdat het(in verhouding)een smalle lichtstreep moet worden,met wit licht.Welke de letters uitbeelden.Lekker moeilijk,maar dat is nu juis de uitdaging.

Van Beagle heb ik op brouwersdag een geweldige tip gekregen hoe de deks te painten,om de illusie te geven dat er planken zitten.De planklijnen zijn in verhouding niet te schilderen.Dan klopt de grootte niet.
Lijkt het net alsof je op lijnen loopt van een halve meter breed ofzo :? .

Verder zal ik ook in de romp(na het samenstellen)verschillende diagonale extra steunen gaan aanbrengen,om de voedingen(batterijhouders)te plaatsen.Dit moet dus gebeuren,voordat de bovenbouw erop komt,welke ik dan ook niet kan vastlijmen op de romp,anders kom ik er niet meer bij :P .

Natuurlijk moet het dek dan wel recht en redelijk vast liggen.Ook daar heb ik al een hele simpele maar doeltreffende oplossing voor bedacht.

Het leukste van alles wordt om de vele draden mooi en netjes inwendig te laten lopen.Daarom ga ik nu een stapje verder,dan de hercules,en zal de kabels gaan geleiden met tie rips.En uiteraard zullen alle niet zichtbare delen wederom zwart moeten worden gemaakt,om lichtdoorschijning op ongewenste plaatsen te voorkomen.Dus zwart wordt voorlopig een bestseller :P .

Alle deks moeten aan de onderkant ook zwart worden........

En aan de buitenkant komen ook leds te hangen,in richtbekers,die langs het schip naar onderen over de davids en sloepen schijnen,net zoals het origineel.

Dus plannen genoeg :P ,daarom ook wordt dit weer een lekker lang project.

De binnenkant van de kajuiten,kan ik natuurlijk niet alleen maar verlichten,er zullen wat sillouetten in moeten.Dus worden er ook wat details in zwart aan de binnenkant van enkele(ahum dus veel...)vensters worden gepaint,om de illusie te creeeren van meubels of mensen enzo..

Genoeg te doen...

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug, 2006 22:18 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Zo Ron..dat zijn hoop plannen. Het wordt zeker prachtig..:D

Wat betreft die neonlicht op de letter Queen Mary II..zou ik gewoon glasvezel voor kiezen, want die kun je makkelijk buigen en vastlijmen aan de letter en heb je genoeg aan 1 lichtstulpje rood en wit om hele letter te verlichten.

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug, 2006 22:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
shadowforce schreef:
Zo Ron..dat zijn hoop plannen. Het wordt zeker prachtig..:D

Wat betreft die neonlicht op de letter Queen Mary II..zou ik gewoon glasvezel voor kiezen, want die kun je makkelijk buigen en vastlijmen aan de letter en heb je genoeg aan 1 lichtstulpje rood en wit om hele letter te verlichten.


Ik vermoed dat vezel daar juist niet geschikt voor is,omdat vezel niet schijnt aan de zijkanten,maar alleen aan de voor of achterkant.
En bij de letters moet het juist over de volle lengte gaan schijnen.

Maar ik heb er wel wat ideeen over :P .

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 aug, 2006 0:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 11 jan, 2006 19:58 pm
Berichten: 254
Woonplaats: Sant Feliu de Guíxols, Spanje & Schiedam
homeghost schreef:
<snip>
De binnenkant van de kajuiten,kan ik natuurlijk niet alleen maar verlichten,er zullen wat sillouetten in moeten.Dus worden er ook wat details in zwart aan de binnenkant van enkele(ahum dus veel...)vensters worden gepaint,om de illusie te creeeren van meubels of mensen enzo..

Genoeg te doen...

Ron.


Wat je ook kan doen (ligt eraan hoe groot die ramen zijn) is kleine decals printen met een interieur erop. Net zoals bij huisjes voor treinbanen, daarheb je ook een laagje photofilm achter de ruitjes en als daar dan licht doorheen schijnt is het net echt. Als je wat duidelijkere silloutten wil neem je dan bijv. wit decal papier om op te printen en voor doorzichtige (in weze dus gewoon lichtfilters) neem je doorzichtig decal papier.

Let wel op als je het dan met LED's gaat verlichten dat je WITTE LED's gebruikt, omdat gekleurde (zoals gele) alleen dat deel van het kleurenspectrum uitzenden en dan hebben kleurfilters geen zin.

Zal er denk ik beter uit zien dan als je delen van de ramen zwart verft.


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 aug, 2006 11:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Nils schreef:
Achter die luiken zitten de boegschroeven, om het schip wendbaarder te maken. Die luiken zitten normaal dicht, zodat het schip aero(aqua?)dynamischer is en dus sneller kan varen.

Jep, heb ik laatst ook gezien op een docu op Discovery over de QMII. Ook interessant om te weten is dat het schip bij haar eerste vaart één van die luiken verloor, en dat de werf toen zelf een nieuwe moest maken omdat over laten komen uit ik dacht Frankrijk te lang zou duren voor haar eerste vaart met passagiers.


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 aug, 2006 12:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
Ron,
voor je draden voor de led's. Als je veel draden moet leggen, en je werkt hier toch maar met heel kleine stromen? denk dan eens aan het gebruik van flatkabel. Zoals ze o.a. in computers gebruiken om de floppy en de harddisk etc. mee aan te sluiten.
Die kan je heel mooi lngs de romp lijmen en moet je niety gaan werken met Ty-raps.

Voor het verlichten van je letters.
Plaats achter je lettes een plaatje plexi-glass van BV. 1 mm. dik dat je uitsnijd zoals de letter en de zijkanten dan mooi glad schiuurt, maar niet polijst. Breng je dan een glasvezel aan via de zijkant/onderkant dan komt heel de latter via de geschuurde zijkant verlicht en niet de grote vlakke kanten van de letter. Zo geef je de indruk dat er achter de lettes ook licht zit. Het kost je enkel één glasvezel/letter.

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 aug, 2006 19:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 maart, 2006 13:08 pm
Berichten: 4604
Woonplaats: Fryslân
zilververf werkt ook erg goed. Dit is een elektro geleidende verf, daarmee kun je miniscuul dunne lijntjes aanbrengen. als je dan een serie aansluiting gebruikt, dan hoef je ook niet door elkaar te werken.

een paralelle aansluiting is geen noodzaak

_________________
[url=http://firerods.com/phpbb3/index.php]Firerods Forum[/url]
Klik op onderstaand plaatje om naar mijn website te gaan.
[url=http://www.firerods.com][img]http://www.firerods.com/firerodsbanner2.jpg[/img][/url]


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 aug, 2006 21:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Erik O'Lynn schreef:
een paralelle aansluiting is geen noodzaak


Klopt,maar bij de hercules had ik dat wel gedaan.
Kwam ook zo toevallig goed uit met de kabelrichting

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 aug, 2006 21:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 maart, 2006 13:08 pm
Berichten: 4604
Woonplaats: Fryslân
Afbeelding

dit psul dus

_________________
[url=http://firerods.com/phpbb3/index.php]Firerods Forum[/url]
Klik op onderstaand plaatje om naar mijn website te gaan.
[url=http://www.firerods.com][img]http://www.firerods.com/firerodsbanner2.jpg[/img][/url]


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 115  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement