Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 110, 111, 112, 113, 114, 115  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 feb, 2007 22:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Dat zo ik ook zijn. Een pracht schip! Ik zo er ook maar doen, z'n kast er om heen. Ik wil er niet aan denken om haar af te moeten stoffe!

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 feb, 2007 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 dec, 2006 1:47 am
Berichten: 401
Woonplaats: Ossendrecht
Zo, staat ze er mooi bij, 8) , ik wauw dat het bij mij ook zo ver was, maar aan de andere kant het bouwen is ook leuk :D

_________________
Aristo
Queen Mary 2


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 feb, 2007 23:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Persoonlijk vind ik het altijd wat jammer als een project klaar is.
Ik heb altijd het gevoel dat het doel van een kit is,dat ze/hij gebouwd moet worden.Na voltooing is het dan wel een showcase,maar is het doel behaald.

Dan lijd het model een stil leven :oops: ...

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 feb, 2007 23:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 dec, 2006 1:47 am
Berichten: 401
Woonplaats: Ossendrecht
Ja, daar heb je gelijk in, dat gevoel heb ik ook altijd wel maar aan de andere kant heb ik ook dat gevoel van, Kijk, dat heb ik gemaakt. Maar inderdaad, zodra hij is gemaakt is het eigenlijk niet veel meer als een stilstaand object. :D

_________________
Aristo
Queen Mary 2


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 maart, 2007 22:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 18 maart, 2007 23:41 pm
Berichten: 2
Ik moet zeggen dat ik je project echt mooi vind. Ik heb de QMII ook gekocht en in de winkel hadden ze de QMII ook staan me verlichting, dus ben ik gaan surfen op het internet naar een soort van idee/handleiding. en gelukkig kwam ik deze tegen. ik wil namelijk ook verlichting gaan gebruiken. en ga zeker veel van jou tip gebruiken.

ben nu vooral aan het brainstormen over hoe ik het beste kan gaan doen en ik heb misschien wel een oplossing voor de zijkant van de boot hoe je de verlichting kan doen. toch mis ik het namelijk wel een beetje. ook de dekverlichting aan de achterkant vind ik ook minder en natuurlijk probeer ik mijn versie te gaan verbeteren.

nu zit ikzelf ook een beetje in de treinen en ik dacht aan een lantarenpaal te gaan strippen toen ik ineens deze link tegen kwam. nu zou ik graag jullie expertise gebruiken. en wat vinden jullie van dit idee van de lantaarn.

http://home.planet.nl/~hmbakker/Polder7.html

hier wordt gebruikt gemaakt van een lampje (T1/2, doorsnede: 1,8 mm, 10 V, 30 mA, ) want volgens mij is het qua verhoudingen wel goed. want de grote word ong 2.5mm dit keer 400 is 100cm breed, qua lengte kan je het verder in de boot drukken of juist minder ver.

ik zou zeggen brand af of voegtie.

gr thomas

_________________
vini vidi vici


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 maart, 2007 22:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Ik zou je niet kunnen helpen, maar welkom en succes met de QM II.

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 maart, 2007 23:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Hoi Tommytob.

Welkom,en hopelijk ga je jouwn verslag van de QMII ook hier plaatsen.
Dan kunnen we jou het beste helpen ermee :wink: .

Rijstkorrellampjes zijn een optie,zij het wel met enkele nadelen.
Ze worden warmer als leds,ze geven een ietwat gelige kleur af(t.o.v.leds).

Maar natuurlijk is dat ieders keus off course.

Wat betreft de zijschijnwerpers op de romp....daar kan ik kort in zijn.het wordt erg zwaar om het in deze schaal te verwezenlijken.Sander en ik hebben daar ettelijke momenten over gebrainstormt,doch zijn daar niet verder mee gegaan.Vergeet ook niet dat je deze mini schijnwerpers(1:400)ook door de romp moet gaan voeren voor bevestiging en voeding.

En daar loopt het ook lastig,gezien daar nu net de balkonnen zitten(althans als je het juist wilt doen).

Ik ben momenteel de schijnwerpers wel aan het maken voor mijn opvolg project Sk29 Hermann Marwede

Dit in een schaal van 1:72 en dat is prima gelukt!...
Deze schijnwerpers zijn inmiddels al klaar.

Maar indien het je lukt,dan kan ik je daar alleen maar mee feliciteren.Proberen kan nooit kwaad.Maar in 1:400 blijft lastig.

Dus laat ons meegenieten van je project :wink: .

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: schijnwerper
BerichtGeplaatst: do 22 maart, 2007 10:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 18 maart, 2007 23:41 pm
Berichten: 2
Dat heb je creatief opgelost met de schijnwerper, ik dacht al dat dat je precies bij de balkons zaten, oke ik wist niet dat ze warmer werden, is het zo dat ze dan zo warm worden dat het plastic ook te warm wordt. want dat moeten we natuurlijk niet hebben. maar weet jij ook hoe de belichting is van zo "rijstkorrel". maar dat ze iets wat gelig van kleur zijn vindt ik wel mooi want dat is ook bij het origineel.

ik ga jou suggestie meenemen en ga even verder discussiëren met me vader. die heeft ook altijd wel goede ideeën. kan je de binnenkant van het balkon goed zien dan. anders werk ik ze daar namelijk in weg.

gr thomas

_________________
vini vidi vici


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: schijnwerper
BerichtGeplaatst: do 22 maart, 2007 11:53 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
tommytob schreef:
Dat heb je creatief opgelost met de schijnwerper, ik dacht al dat dat je precies bij de balkons zaten, oke ik wist niet dat ze warmer werden, is het zo dat ze dan zo warm worden dat het plastic ook te warm wordt. want dat moeten we natuurlijk niet hebben. maar weet jij ook hoe de belichting is van zo "rijstkorrel". maar dat ze iets wat gelig van kleur zijn vindt ik wel mooi want dat is ook bij het origineel.

ik ga jou suggestie meenemen en ga even verder discussiëren met me vader. die heeft ook altijd wel goede ideeën. kan je de binnenkant van het balkon goed zien dan. anders werk ik ze daar namelijk in weg.

gr thomas


Tja,of je de binnenkant van de balkonnen goed kunt zien,ligt aan in hoeverre een kijker er met zijn neus op gaat zitten :wink: .

Op normale afstand zie je de bodem van de balkonnen niet goed.

Het probleem bij de doorvoering was dat de polen(electroden)van de door ons gebruikte leds oftewel te kort waren(met verlengen gaf teveel problemen met de doorvoering,of dat het maken van het doorvoergat juist daar kwam waar de verstevigingen zitten van de balkonnen.Maar misschien vind je wel een andere oplossing misschien.

De warmteontwikkeling van de rijstekorrels is niet zo hoog(denk ik)dat het kunststof zal gaan smelten.In zoverre hebben we daar geen testen mee gedaan.Dat omdat we vanaf het begin al voor de leds zijn gegaan.

Maar wat ook belangrijk is,is de schaal.Komen de afmetingen van de rijstekorrels overeen met de werkelijkheid?.

Dus met andere woorden,zijn ze niet te groot in verhouding met de balkonnen?.Onze gebruikte leds zijn 3 mm in doorsnede.Dat was maar net genoeg.Beslist niet groter/langer.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 maart, 2007 12:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Nog één kleine toevoeging: Kijk ook naar de helderheid van de rijstkorrel T.O.V. witte leds, Zijn de rijstkorrels even helder als de witte leds?

De intensiteit van één witte led is veel malen hoger dan één rijsten korrel!
En dat is heel belangrijk gezien de afstand tussen brandpunt en lichtbron.
Anders loop je het risico dat de ramen en dekverlichting onvoldoende is.

Ron,

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 110, 111, 112, 113, 114, 115  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement