Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Albatros D-III A gestopt
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2007 16:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Doch eens een even een topic openen. Ik zal naar de verhuizing/verbouwing in July beginnen, alles is in dozen etc.
Hier nog eens de doos :
Afbeelding

Alleen heb ik nog geen flauw idee welke versie, dus als iemand links of fotos heeft ??

Tot July ,
Helge

Die een 1:1 project heeft met heel veel verf ( Latex , zonder airbrush...)

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Laatst bijgewerkt door tbs op do 16 aug, 2007 22:01 pm, in totaal 7 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jul, 2007 23:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Eindelijk de verhuizing en verbouwing achter de rug, kan ik nu beginnen aan mijn eerste minibouw.
Is ook mijn eerste WWI toestel , dus ik ben benieuwd.
Hier iets over de Albatross ( copy/paste Wikipedia):
Albatros D.III
Van Wikipedia

De Albatros D.III was ( hier stond bij wikipedia "is", maar ik denk was is beter :D ) een zeer succesvolle, eenpersoons dubbeldekker jachtvliegtuig uit de Eerste Wereldoorlog, in gebruik bij de luchtmacht van Duitsland en Oostenrijk-Hongarije. Gefabriceerd door de Albatros-Flugzeugwerke werd het geïntroduceerd in december 1916. Veel azen van de Duitse luchtmacht hebben erin gevlogen, onder meer Manfred von richthofen, Eric Lowenhardt, Kurt Wolfe en Karl Emil Schaeffer.


[bewerk] Ontwerp en productie
Robert Thelen en Dipl.-Ing. Schubert ontwierpen de D.III. Als aandrijving gebruikte het een zes-cilinder, 119 kW Mercedes D.III motor, waardoor het toestel een topsnelheid van 165 km/u haalde. Later werden de toestellen opgewaardeerd met een 127 kW motor. Met de "Spandau" mitrailleurs was het mogelijk om door de bladen van de propeller heen te schieten zonder ze te raken. Vanwege het succes van de Albatros D.I en D.II werd dezelfde romp gebruikt. De vleugels werden in een "V"-vorm geplaatst, waardoor de Britten dit type ook wel de "V-strutter" noemden. Dit toestel bleek betere klimeigenschappen te hebben, was wendbaarder en had een beter zicht omlaag dan de vorige types. Het toestel was comfortabel en makkelijk te vliegen, maar bleek onveilig tijdens duikvluchten. Ook de opvolger van dit toestel, de D.V bleek dit probleem nog in zich te hebben. In totaal zijn er ongeveer 1350 D.III's gebouwd.


De doos heb ik al laten zien.
Hier de inhoud :

Afbeelding

en
Afbeelding
Zover ziet het eenvoudig uit, maar dan de Pijn en Ellende (PE):
Afbeelding
Schattig is het niet, en heeeeeeel kleine onderdelen

De decals, best veel vooe zo een klein toestel:
Afbeelding

En Eduard mask, nog nooit in handen gehad, weet ook niet of ik alles gebruik, maar lijkt mij best handig. Leuk idee van Eduard:
Afbeelding

Gezien het PE , deze alvast klaar gelegd, heeft de oudere brouwer zoals ik doch nodig:
Afbeelding

En zoals boven vermeldt, ben ik verhuisd ( in dezelfde straat ca. 500m), maar ik heb nu mijn eigen hobbykamer, tatata:
Afbeelding

Natuurlijk heb ik ook al iets geknutseld : Wat PE voor de innerlijke rust:

Afbeelding

Een beetje cockpit met alle nieuwe snuffjes uit 1916:


Afbeelding

En wat verfwerk, binnenkant cockpit:
(nog nat):
Afbeelding

Ik heb lang gezocht welke ik ga maken , maar ik denk deze, maar nog niet 100% zeker:
Afbeelding

Dat was het voor vandaag, het begin is er, Later deze week meer
Gr
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jul, 2007 0:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Rode biesjes voor een J5 staart bij de decals ??!! Op schaal 1/48 ??!! Wat een verwennerij ! :wink:
Ik mag ze in 1/72 netjes met het penseel doen. :cry:
En wat een lef ! Rode banden trekken van spinner tot staart. Jij liever dan ik. Ik krijg het al benauwd als ik 1 rechte band moet trekken op een Alb.
Ik hoop hier wat bij te leren !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jul, 2007 7:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Citaat:
En wat een lef ! Rode banden trekken van spinner tot staart. Jij liever dan ik. Ik krijg het al benauwd als ik 1 rechte band moet trekken op een Alb


Daarom de Minibouw , om eens iets anders de proberen. Ben ook geen held in rechte lijnen. Ik ben nog aan het nadenken hoe je makkelijk gelijke mallen maakt, dus ik hoop zelf er veel van de leren....\
Gr
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jul, 2007 9:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Dag Helge,

Da's een flinke uitdaging zeg, in zo 'n kleuren schema. Als je dat gaat doen: veel succes. Tot dusverre zit het er allemaal goed uit en heb je aardig je best gedaan op de PE parts. Voordeel is in ieder geval dat je er hele mooie Spandau's van kunt maken en als dat lukt is het zeer de moeite waard.

Ik heb het er op deze site al meerdere keren over gehad: de te korte onderstelstruts en te kleine wielen. Ik neem aan dat je hier al van op de hoogte bent. Mocht je hier nog informatie over willen kan ik je zeker helpen. Hte is absoluut de moeite waard hier iets aan te doen. Ik heb op het internet al een aantal perfect gebouwde Albatrossen van Eduard gezien, waarbij geen rekening is gehouden met het onderstel. Deze modellen zien er voor mij, ondanks het schitterende bouw- en schilderwerk, ietwat "dommig" uit.

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jul, 2007 11:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Citaat:
de te korte onderstelstruts en te kleine wielen.

Inderdaad, je had het er laatst over, wat kan ik er tegen doen?
Ik heb geen reserve spul van WWI , hoeveel groter moeten de wielen en hoeveel langer moet het onderstel?
Gr
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 jul, 2007 12:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Helge,

Ik zal vanavond eens kijken of ik nog een paar geschikte wielen voor je heb. Dat met die struts is een kwestie van voor en achter zo'n 2 mm plastic er tussen fabriceren.

Bij m'n Ernst Udet DV ook gedaan zie op deze blz.:

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4015&postdays=0&postorder=asc&start=160

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jul, 2007 22:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Kleine update vandaag.
Ik ben met de "cockpit" begonnen.
Wat een onderdelen, en wat een verschil met WWII vliegtuigen.

Maar hier een paar fotos, in de beschrijving stond hout, mar niet licht of donker, ik heb het donker gemaakt. En een kleine wash met Olieverf overeen voor wat structuur en effect.

De kleine witte punt bij de 4 handles is trouwens een decal......

Afbeelding

Het een of ander moet nog worden bij geverfd:
Afbeelding

De sroel is met "Kussen" , ik had ergens het foto van Kitboys stoel van de ALbatros gezien, dat was met een kussen, dus heb ik ook een kussen gemaakt.

Kleuren gebruik ik gewoon zoals in de beschrijving staat, ik heb geen kleurenfoto van de binnenkant kunnen vinden:

Afbeelding

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jul, 2007 22:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Lijkt alsof de halve brouwers wereld op vakantie is :D , is rustig hier...

Eeen klein updatetje:

Hier het cockpit:

Afbeelding


De voorkant ( wwar de ammo boxen zijn zit nog niet vast, en ik heb de safety belts in deck tan geverfd, en omdat het PE al in metaal kleur was de uiteinden niet geverfd.

Afbeelding


Dat was het voor vandaag, volgende is de motor en de spandau's ...

Gr
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 jul, 2007 10:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
't Ziet er leurig uit! Ik vind vooral de riemen zeer geslaagd, mijn complimenten daarvoor.

Sorry, ik heb nog steeds niet gekeken naar de wielen, maar ga dat deze week zeker doen. Als ik ze heb stuur ik je wel een PB'tje en dat stuur ik ze je toe. ben je er evt. al wel uit hoe het landingsgestel te verlengen?

Met de mtor zal je verder geen problemen ondervinden. Bevestiging van de Spandau's op een Labtros vind ik bij deze kit altijd wat lastig. Precies goed uitlijnen zowel in lengte als hoogte vereits enige aandacht. Bevestingspunt is ook wat beprekt. Als ik je resultaat tot dusverre bekijk zal het wel lukken :wink:

Succes verder, en blijf posten (ondanks de beperkte resonse)

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement