Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 9:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 mei, 2007 7:43 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Alles wat kleiner is dan 1,9cm breed, 2,5cm lang en 1,4cm dik.

Dit was de kleinste motor die ik kon vinden. Nog iets kleiners dan die heb ik niet. Ik heb zelfs ook in kapotte mobiel van mijn zoontje erin gekeken en de trilfunctie is zelf heel erg piepklein en gisteren testje gedaan en die doet niet eens.. :?

de lengte en breedte mag kleiner..ik schat zo'n ongeveer 1,0 - 1.5cm breed en lengte maakt niet zoveel uit.

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 mei, 2007 18:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 08 jan, 2006 18:02 pm
Berichten: 143
Woonplaats: Gent
Hmm, ik kan niets beloven, maar als ik maandag terug in Antwerpen ben, zal ik eens kijken. Misschien heb ik wel iets liggen dat past.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 mei, 2007 20:24 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Vandaag naar Timco geweest voor zoektocht naar electromotortje in dagelijks huishoudspullen.

Meegenomen zijn neushaartrimmer, discobolletje op voetje en nagelpolijstmachine. In totaal voor 5 euro betaald. Thuis alles opengebroken want ik wist zeker dat ik die achteraf niet meer nodig hebt.

En ja natuurlijk..alle 3 zijn precies hetzelfde als wat ik hebt. Dus alle 3 zijn onbruikbaar.. :?

Maar goed..ik gooi ze niet weg. Ik bewaar al die motortje voor latere project als ik die nodig hebt. Nu nog maar eens rondkijken voor iets kleiners.

Weet iemand of bij Action ook zo'n kleintje hebben? bv in RC miniautootje? Of een autootje voor autobaan..je weet wel zoiets..met loopings etc, 2 auto naast elkaar..drukcontrol..tegen elkaar racen. Of een electromotortje in electrische locomotief/treintje??

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 mei, 2007 20:34 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Ik heb er eentje van 2.7 lang, 1.8 breed en 1.5 hoog. Scheelt een klein beetje dan wat je opgegeven hebt. Spijtig :(

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2007 22:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 08 jan, 2006 18:02 pm
Berichten: 143
Woonplaats: Gent
Ik heb er eentje van 12 x 6 x 6 mm, plus asje van 0,5 x 4 mm
Als je het wilt, stuur maar PB'tje met je adres, dan doe ik het nog deze week op de post.

Greetz, Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 mei, 2007 13:26 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Vandaag heb ik motortje van Johan (klein loewietje) gekregen waarvan heel erg bedankt.

De maten zijn erg goed...komend dagen ga ik verder beginnen en kijken hoe ik die vastmonteer en hoe propeller wordt aangedreven. Maar ik wil eerst mijn huidig project Staffel 11 afbouwen en ga daarna hiermee verder.

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 jun, 2007 22:54 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Gisteren heb ik met de motortje van Johan mee gespeeld en geprobeerd..ging na paar keertje al stuk wat ik erg vervelend vind. Eerst draaide ze erg lekker..daarna deed ze niet meer.

Dus het wordt weer op zoek naar vervanger...morgen ga ik naar kringloop en ga daar rondkijken naar bv mini cassetterecorder oic..

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 09 aug, 2007 9:13 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Even deze omhoog halen..

Gisteren ben ik weer verder begonnen met deze Henschel..de einddatum nadert wel heel erg snel..vandaar dat ik deze ging weer oppikken. Ook omdat mijn F-16B klaar is.

De motorprobleem is nu opgelost. Ik had bij de Lenteactie van Modelbrouwers een solarcar meegekregen. Daarin stond heel erg geschikte electromotor en dat het ook heel goed past.

Ook zijn de romp aan elkaar vastgelijmd, ondervleugels en achtervleugels zijn ook vastgelijmd. Deze week maak ik er nog foto's van de cockpit..die had ik nog niet gemaakt geloof ik.

Hopelijk kan ik deze week ook weer lekker gaan spuiten en dat deze toestel op tijd af krijgt.

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 aug, 2007 8:46 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Gisteren zijn de ruwbouw helemaal klaar. Daarna heb ik alle naden geplamuurd en daarna geschuurd. Daarna zit er een primer op.

Toen de primer droog werd..wilde ik gele kleur erop spuiten van Vallejo Air..het bleek dat het veel te dun is. Vanmiddag pak ik gewoon gele kleur van Vallejo Color en zelf beetje verdunnen. Op de neus, deels achtervinnen en de onderkant van de bovenste vleugel zijn in geel. Hier en daar wat verfkleur..dat is niet erg..er komt nog 2 kleuren op..licht blauw onderkant en de hele toestel in donker groen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot volgend keer..

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 aug, 2007 23:32 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Zo..even klein update..

Mijn Henschel is bijna zo goed als af..alle kleuren zitten nu erop. Klein dingetjes zoals bommen en droptanks zijn ook van kleur voorzien. Morgen leg ik de laatste hand aan de propeller. Daarna wordt de toestel gestoken in P+ en kan ik lekker met decals aan de slag.

Morgen komen er nog foto's van Henschel in militaire kleur...moet wel zeggen dat kleur mij wel bevalt..:D

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement