Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 jun, 2007 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Wow, hardstikke bedankt voor de informatie. Ik zag trouwens op wikipedia dat de Walrus ook voor Canada heeft gevlogen, en op de RCAF site stond dat dit canadese piloten in RAF toestellen betrof. Zijn de Canadese Walrussen dus gewoon Engelse kisten? of hadden de canadezen hun eigen beschildering voor deze kisten?

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 jun, 2007 11:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 20 jan, 2006 0:06 am
Berichten: 648
Woonplaats: Maastricht
Voor meer info over de Franse Walrussen kun je terecht op het forum van modelstories.free.fr, onder het hoofdstuk Aeronautique Navale, onderwerp Walrus.Er staan een paar links met fotoos en tekst, ik hoop dat je een beetje frans kent...
http://www.flottille9f.net/cd/tdm-00.htm\Walrus (let op, de backslash voor het woord Walrus moet een hekje zijn, maar om de een of andere reden wil mijn computer dat niet geven)
http://www.flottille9f.net/cd/walrus-04.htm
en op http://wp.scn.r/en/ww2/h/583/21/0/1 vind je een kleuren tekening van een franse Walrus, maar er wordt gezegd dat deze site niet altijd betrouwbar is.
In 1 van de twee andere verwijzingen kun je lezen dat de Walrussen van de Aeronavale niet altijd een ankertje in de cocardes hadden, en voor zover bekend nooit de voetstappen op de bovenvleugels ( al zouden de Walrussen die voor de Fransen vlogen met nog het FAA schema dit misschien wel hebben?)
Ik ga zelf tzt m'n Walrus ook in het frans doen, heb al een SMER 1/48 in FAA kleuren. Dus is het voor mijzelf ook nuttig om deze info terug te hebben
Groeten,
Eduard.

_________________
Zij die bereid zijn essentiele vrijheden op te geven in ruil voor schijnbare veiligheid, verdienen noch vrijheid, noch veiligheid. (Benjamin Franklin)


Laatst bijgewerkt door Eduard Boessenkool op do 07 jun, 2007 20:16 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 jun, 2007 16:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Bedankt, daar kan ik wel wat mee.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2007 21:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
De romp is inmiddels dichtgelijmd, en de mannetjes zitten op hun plek. Ze zien er echt super uit, maar goed, het zijn dan ook fransen dus dat geeft niet :lol: . Inmiddels heb ik ook 1 ondervleugel er op gelijmd, en uit een dryfit van de andere moet ik Jasper helemaal beamen,

De vleugels zijn Hell, zwaar hell. Maar goed, niets wat een kledder plamuur (heb ik zat van) en doorzettingsvermogen (heb ik wat minder van) niet kan oplossen.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2007 21:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
En omdat foto's het leven leuker maken,

Afbeelding

Alsjeblieft, zo zie je dat ik ook (af en toe) iets uitvoer, niet veel maar goed, ik wordt dan ook opgeleid tot ambtenaar, dus niet te veel van me verwachten he :P

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 jul, 2007 20:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Afbeelding

:oops: hij is kaput :oops:

ik ging ietsje te ongenuanceerd aan het werk met het bevestigen van de bovenvleugel, en daarbij zijn enkele steunpalen gebroken en verbogen.

Ik geef echter nog niet de hoop op of deze voor de einddatum af komt, al kan ik niets beloven. Ik heb wel een ideetje om het te herstellen, door ipv de steunpalen metalen staafjes te nemen, en hier op de een of andere manier die kunstof spijlen omheen te maken o.i.d. Er is nog tijd genoeg om de zaak te fixen voor de minibouw ophoud, al gaat deze even kort de ijskast in.(ahum, dat zei ik ook van de Fokker F-27 (huidige verblijfplaats het ronde archief), en de HEMMT (die Grendel uiteindelijk in elkaar heeft gestoken)

Hoe dan ook, ik wil graag deze minibouw afmaken met een gereed model. Daarom post ik mijn vraag ook maar hier, weet iemand een voordelig 2dekkertje, die wel een goede pasvorm heeft, waardoor dit soort gekke dingen niet meer voorkomen?

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 jul, 2007 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Hoi,

bij Mol Modelbouw hebben ze een paar Eduard 1:48 modellen voor rond de 10 to 20 € . Ik heb nu de Albatross D.III en ben heel tevreden. Prijs / Kwaliteit zijn goed.
Ook tot nu toe geen problemen met het passen.
Ik heb deze gevonden met twee vleugels:
1:48 Eduard Hanriot HD.1 Italian Service
1:48 Eduard Nieuport Ni-17
1:48 Eduard Roland C.II (Weekend Edition)

Die is iets duurder lijkt mij wel interessant:
1:48 Eduard Bristol F.2B Nightfighter

ook bij aviation megastore en stuk of 8 rond de 10 Euro.
Gr
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 jul, 2007 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ik zou dan zeker voor de Roland CL II gaan, de relatief eenvoudigste 2 dekker!

groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 jul, 2007 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Is dat deze?

En hoe is de pasvorm van dit beestje? (als tie goed is, ga ik morgen even na Breda naar Aalsmeer, ik heb wel gekkere ritten gemaakt vorige week)

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 jul, 2007 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
nguwland schreef:
:oops: hij is kaput :oops:

ik ging ietsje te ongenuanceerd aan het werk met het bevestigen van de bovenvleugel, en daarbij zijn enkele steunpalen gebroken en verbogen.



Heb je hem in de draaibank gezet?

Volgens mij zijn alle dekkers moeilijk te passen, omdat je met meer dan twee pasgaatjes en onderdeeltjes zit.

Misschien heeft LHS nog iets leuks. Anders kijk je naar een Fairey Seafox voor 4 euro. Alleen van de pasvorm weet ik niets..check dit en dit en natuurlijk dit

Dat zou genoeg info moeten geven.

succes!

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Laatst bijgewerkt door david op ma 09 jul, 2007 23:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement