Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 22:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 mei, 2007 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Citaat:
Als je dan een poosje aanprutst, kom je op zeker 10 stukjes Carbon decal op zo een klein onderdeel Shocked . En dan de tijd die je er voor nodig bent, ik heb meer als 2 uur gedaan over dit stukkie Rolling Eyes . Maar goed, ik ben nu al tevreden, moet je nagaan dat het eigenlijk alleen maar beter kan worden. Nou nog even een plaatje om het af te sluiten, dan ga ik het nog 1 keer in de Sol zetten en dan pitten. Misschien deze week nog wel meer avonturen:


om kort te gaan.. als je Carbon-decals kan aanbrengen, dan kun je ook wel echte carbon verwerken.. je wilt niet weten hoeveel lappen je af en toe nodig hebt om een dergelijke vorm in het echie te maken.. alleen gebruik je na het aanbrengen een autoclaaf in plaats van een Föhn... :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 mei, 2007 22:51 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Je eerste carbon avontuur ziet er goed uit! Ga je de carbon delen ook nog overspuiten met blanke lak, deze zijn meestal hoogglans.

Ik ben blij dat er weer eens wat gebeurt op dit deel van het forum, het leek er bijna op dat ik de enige was die hier aan het boiuwen was.
Aan het eind van deze maand verwacht ik ook mijn 2e projekt, ik hoop dat Hanjos hem snel binnenkrijgt!

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 mei, 2007 10:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Bedankt heren, we moeten de gezelligheid er nog maar een beetje inhouden hierzo.

@Arie, ik vind het al genoeg om op zo een avond een paar lapjes decal te verwerken. Het geheel in 1:1 gaan doen laat ik nog maar even een eind voor me ben ik bang :mrgreen: .

@Eric, zeker komt er nog een laagje blanke lak over de decals. Ik vind dat het wel netje afgewerkt moet worden. Ik moet nog even een paar kleine stukje erbij plakken en dan zal ik even een mooie diepe blanke lak uitzoeken om er op te spuiten.

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 mei, 2007 20:34 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
Mooi Gerwin !
Je hebt het carbon er erg netjes opzitten, dan mag er ook best een paar uur werk in zitten toch ? (of andersom.. je hebt er een paar uur werk in zitten, dus dan mag het ook mooi zijn :P )

Hmm... en ik wilde mijn velletje High-definition gebruiken voor mijn FXX, dus waarschijnlijk blijft die van mij gewoon TS-29.. (voor de MAVO-ers: zwart zijdeglans :D ).
Al met al wordt het tijd dat ik ook weer eens verder ga.. ik wens jou in ieder geval alvast veel plezier met de verdere vorderingen ! :wink:

~Erix

_________________
True art is the art being the artist

Finishing: Knight Hauler, 140 cm of RC-fun :)
In progress: some armoured and flying stuff... soon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 aug, 2007 12:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Ladieladiela, jaja mensen, ik leef nog steeds. Ik ben de laatste tijd veel te druk geweest met andere dingen als het forum en modelbouw, maar ik ga toch serieus proberen alles weer op gang te zetten. Ik heb inmiddels al wat kleine dingen aan het motorblok van deze 612 gedaan, maar nog niks noemenswaardig en ook nog geen foto's. Daarbij zet ik wel een persoonlijke doelstelling. Deze 612 komt mee naar de Brouwersdag als W.I.P. maar hij moet wel in de kleuren staan. Deze afspraak heb ik samen met d'nerix gemaakt en ik ga me daaraan proberen te houden. Snel aan de slag dan maar?

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 aug, 2007 19:23 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Hè, hè, dat zal eens tijd worden. Een groepsprojekt opstarten en het dan zelf af laten weten :( Dat is niet echt netjes)

Geintje :wink:
Maar ik zal wel weer eens wat vorderingen willen zien, ik ben benieuwd!

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2007 11:39 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
Thegs schreef:
Deze afspraak heb ik samen met d'nerix gemaakt en ik ga me daaraan proberen te houden. Snel aan de slag dan maar?

Gerwin


Geweldig Gerwin, ik probeer ook nog zo ver te komen.. echter...

Zoals je wellicht gelezen hebt in het evenementen-gedeelte moet ik met grote spijt meedelen dat ik er niet - en personne - bij zal zijn..
Vanmorgen een en ander gepland met mijn werkgever en een extra weekje Oostenrijk heeft definitief doorgang gekregen..

Nu zijn er 2 opties:
- De Brouwersdag wordt gehouden aan de Achensee i.p.v. Schoonhoven :P
- Iemand komt toevallig langs Tilburg mijn W.I.P.'s ophalen om mee te nemen :)

In alle redelijkheid denk ik niet dat deze opties realiseerbaar zijn, dus helaas moet ik de 'toondatum' van mijn 612 uitstellen tot een later te bepalen datum.. :oops:

Wel probeer ik deze week nog wat vooruitgang te boeken wat ik hier nog kan laten zien, aangezien mijn motorblok ook bijna voltooid is..
De beslissing om mijn Scaglietti 'OOB' te gaan bouwen helpt me ook om wat sneller wat resultaten te kunnen behalen m.b.t. het interieur en in de nog komende vrije dagen zal ik ook aan de body kunnen beginnen.
Dus voor mijn vertrek (24-08 a.s.) zal er nog wel wat te zien zijn :wink:
Sorry..

~Erix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 sep, 2007 12:55 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Heheh, ik zal hem hier ook nog eens even aanhalen :twisted:

Hoe staat het inmiddels met de bouw van deze (beide) auto('s)?

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 nov, 2007 17:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 okt, 2007 12:19 pm
Berichten: 261
Woonplaats: Assendelft
Zo'n mooi topic, zulke mooie foto's en nu, sinds enige tijd, gebeurt er niks meer met dit topic. Jammer, want het was qua verslag en foto's erg leuk om te volgen. Misschien komt er nog een vervolg.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 nov, 2007 23:31 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
Arno en nookie,

Sorry voor mijn heel late reactie...
Dit krijgt zeer zeker een vervolg ! Sterker nog; het gaat gewoon door !
Dit project is veel te mooi om te laten liggen, en dat zal Gerwin ongetwijfeld met me eens zijn !

De status: motorblokje en chassis zijn in een vergevorderd stadium (scheelt ook dat de mijne OOB gaat in tegenstelling tot de zilveren van Gerwin :P ), interieur ben ik aan begonnen met wat schilderwerk en da carrosserie is voorbereid om de primer te kunnen ontvangen..
Ook alle chroomdelen zijn geen chroomdelen meer na de kennismaking met Mr. Muscle :)
Dit zal waarschijnlijk (samen met mijn F2003-GA) het eerste project zijn wat ik weer onder handen ga nemen..
De modelbouw komt weer langzaam op gang, ben nu nog lekker aan het vreemdgaan met vliegtuigjes, maar die gaan weer in de ijskast.. hangar dan he ?

Leuk voor de interesse in ieder geval ! We zullen dit Ferrari-hoekje eens wat nieuw leven in gaan blazen binnenkort ! :P

Gerwin; doe je mee ?

~Erix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement