Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 14:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 apr, 2007 22:31 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
Nee, hij is uit de verpakking... :P
Ik heb hiervoor echter nog gewoon Tamiya spuitbusjes voor gebruikt en eigenlijk is alleen maar TS-17 Gloss aluminium van te zien..
Kleurverschillen komen alleen door het licht, want het daglicht werd minder (in Michaelleke kostte wat aandacht :D ), de rest gaat gewoon met de kwast (tot ik de body spuitklaar heb.. oh ja.. en die cabine.. :wink: ).
Verder zijn de uitlaten in TS-30 Silver leaf en de bodem TS-29 Semi-gloss black (van beide nog geen foto :oops: ).

Voor het interieur zou ik XF-59 Desert yellow willen gebruiken, met natuurlijk het nodige aluminium en dergelijke.

~Erix

_________________
True art is the art being the artist

Finishing: Knight Hauler, 140 cm of RC-fun :)
In progress: some armoured and flying stuff... soon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 apr, 2007 22:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Gaaf ook die Lego Figuurtjes erbij.. Jammer alleen dat ze geen poppetje hebben met een donkere zonnebril op.. zou een mooi eerbetoon aan Enzo zijn..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 apr, 2007 23:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Arie Kabaalstra schreef:
Gaaf ook die Lego Figuurtjes erbij.. Jammer alleen dat ze geen poppetje hebben met een donkere zonnebril op.. zou een mooi eerbetoon aan Enzo zijn..


En Arie maakt het af... :lol:
Toen ik van 't weekend aan het opruimen was kwam ik tussen het
speelgoed voor de neefjes en nichtjes een Lego-poppetje tegen met zonnebril. Ik dacht: hé, dat is E.Z.! 8)
Ik moest ook meteen denken aan de trein die ergens op dit Forum gebouwd wordt met behulp van werklui op
schaal. Je bent me net een stap voor! :mrgreen:

Afbeelding
Groetjes van E.Z. en Isette!

Als is een ideetje nog zo snel, het Forum achterhaald hem wel!
(Al is jouw figuur wel lekker Ferrari! Luigi is blij!)

Tja, de motorkap. Ik zou het inderdaad proberen met warm water, het is tenslotte thermoplastich materiaal.
Het water moet dan veel heter zijn dan je met je handen kunt verdragen.
Werk met een pincet om de motorkap uit het water te halen, vorm het plastic zo snel mogelijk naar
behoeven, en koel het direct af in het liefst ijswater. Herhaal dit tot het onderdeel tot tevredenheid is vervormd.
Wees voorzichtig met het hete water, het is een dunne grens tussen het vergriepen van je onderdeel en het succesvol in vorm brengen.

Maar eh, nu de jaloersheid wat is weggeëbd: erg leuke update zo met je extra werklui! Maar je moet ze wel een naam geven.
En zeg nou niet dat het Herr Schumacher zelf is, meer mensen hebben zo'n shirt. (Thegs ooit ontmoet? :wink: )

Easy Rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 apr, 2007 22:53 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
Gaaf E.Z. ! Aangenaam :lol: , Hij lijkt wel op Enzo; l'uomo, el mito ! 8) Je had alleen wel even het gietnaadje op de helm van Isette mogen schuren... tss belachelijk :wink: :P

Ik kwam eigenlijk ook op het idee na het zien van de updates van Wim (cluedo) met de werklui bij de locomotieven.
Aangezien hier een vitrine vol (Ferrari-) Lego staat was de keuze niet moeilijk.. en Michael stond vooraan, dus Felipe en Rubens staan nog op het podium :lol:

Betreft die motorkap hoop ik dat ik het inderdaad wat kan verbuigen.. ik zal hem eens in de zon leggen morgen.. wellicht dat het net genoeg is :roll: om hem morgenavond voorzichtig te kunnen verbuigen.

Betreft die naam., tja, daar zou ik eigenlijk jullie om hulp willen vragen.. Mister X (van eriX) is wel cool, maar afgezaagd.. een shirt heb ik zelf ook, en bovendien moet hij ook meehelpen met de trucks en Moto GP machines.. dus Sjoemie valt ook af (zo heet mijn poes :P ), dus een leuk idee voor een naam zou leuk zijn ! (al vergeten we niet dat het hier over de 15.000 Red Miles gaat).

~Erix


Laatst bijgewerkt door dnerix op vr 13 jul, 2007 0:32 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 apr, 2007 23:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
dnerix schreef:
Michael stond vooraan, dus Felipe en Rubens staan nog op het podium :lol:

Betreft die motorkap hoop ik dat ik het inderdaad wat kan verbuigen.. ik zal hem eens in de zon leggen morgen.. wellicht dat het net genoeg is :roll: om hem morgenavond voorzichtig te kunnen verbuigen.

~Erix


Motorkap in de zon? Lijkt mij een beetje link, ik zou het niet doen als je niet af en toe 's kan kijken of het goed gaat. Kappen die net niet lekker willen passen komen vaker voor.
Corvette's uit de jaren tachtig en negentig hadden ook dat probleem, vooral bij Monogram.

Voor de mecaniciëns zou ik lekker Italiaanse namen kiezen. Luigi doet het als naam goed natuurlijk. Met als side-kick Guido... :lol:

Heb je Rubens als Lego-figuur op het podium?
Die wil ik wel zien dan! Een jankend Lego-figuurtje.... :mrgreen:

Afbeelding
Dit is in mijn ogen één der mooiste foto's in de geschiedenis van de F1, prachtig die pure emotie... :P

Easy Rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 mei, 2007 0:33 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
Schitterende foto EZ.. Hockenheim 2001.. de overwinning van Rubinho..

Betreft de auto gaat het - zelfs met hulp van het hele team :P - wat minder snel.. ik ben hard bezig om de stoelen aan te passen aan de werkelijkheid. Tevens moet ik zeggen dat ik daarvoor veel informatie uit dit topic haal. Persoonlijk vind ik het jammer dat het daar al enige tijd stil staat zeg maar; het is ongelooflijk mooi wat Gio in dit geval heeft laten zien. Hij heeft gewoon extra onderdeeltjes gemaakt om de stoel te verrealistiseren (...); ik hoop dat hij het niet erg vind dat ik hier even zijn fotootje gebruik: (is misschien ook wel makkelijk voor Gerwin.. :wink: )

Afbeelding


Ik zal morgen eens kijken of ik vast een foto kan posten van mijn reeds gevorderde, van gordels ontdane stoeltjes.. heb nog 2 originele kits ter vergelijking :P ..

~Erix

_________________
True art is the art being the artist

Finishing: Knight Hauler, 140 cm of RC-fun :)
In progress: some armoured and flying stuff... soon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 mei, 2007 1:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Heb je een link van de thread van die Gio?

Easy Rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 mei, 2007 1:18 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
al is de reactie nog zo snel; ... :P

dit is tie..
stond ook al boven in het berichtje (dit topic).. in het onduidelijk donkerblauw :oops: maar dat is je vergeven :lol:
makkelijk om te kijken voor dit project.. samen met de Owners Manual, een CD-Rom vol foto's, het internet en de informatie van Gerwin.

Welterusten :wink:

~Erix

_________________
True art is the art being the artist

Finishing: Knight Hauler, 140 cm of RC-fun :)
In progress: some armoured and flying stuff... soon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 mei, 2007 1:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
dnerix schreef:
stond ook al boven in het berichtje (dit topic).. in het onduidelijk donkerblauw :oops: maar dat is je vergeven :lol:
~Erix


Ik moest twee keer kijken, maar de link stond er inderdaad toch echt! :oops:
Gelukkig ben je niet boos! :lol:

Easy rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 mei, 2007 22:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Ik had beloofd snel weer wat van me te laten horen, bij deze weer even een kleine update. Althans, hij lijkt heel erg klein, maar er zit toch een aantal uren werk in. Ik zal uitleggen hoe en waarom.
Ik zal dan maar makkelijk beginnen, ik heb een aantal onderdelen erbij gepakt, ontbraamt, geschuurd en daarna van een laagje primer voorzien:
Afbeelding
Nou, dat was nog niet zo schokkend of wel :mrgreen: . Daarna de onderdelen uiteraard netjes laten drogen en als laatste ze nog even met een nat schuurpapiertje nagelopen. Daarna alles weer ontvet en terug de spuitcabine in om een paar laagjes semigloss zwart erop te zetten. Uiteraard Revell Aqau Color, ik ben helemaal om naar deze verf:
Afbeelding
Ook nog niet zo spannend eigenlijk, maar dat gedeelte komt nu (nouja spannend, voor mij was het best spannend :mrgreen: ). Ik had namelijk de prachtige How-to van auto emocion over het aanbrengen van Carbon decals en ik wou wel iets speciaals aan deze auto toevoegen. Ik heb dus gewoon de stoute schoenen aangetrokken en het achterdifussor erbij gepakt. Ongeveer het meest complexe deel wat je kan pakken en dat bij de eerste ervaringen met Carbon decals, snappen jullie nu waarom ik het zo spannend vond? Maar goed, het is eigenlijk best goed gegaan, kijk maar eens naar dit plaatje tijdens de werken:
Afbeelding
Nou, ik vind het helemaal niet slecht. Het eerste stukje ging bijna fout, maar als je eenmaal gevoel voor de Microsol en de föhn krijgt komt het allemaal goed. Als je dan een poosje aanprutst, kom je op zeker 10 stukjes Carbon decal op zo een klein onderdeel :shock: . En dan de tijd die je er voor nodig bent, ik heb meer als 2 uur gedaan over dit stukkie :roll: . Maar goed, ik ben nu al tevreden, moet je nagaan dat het eigenlijk alleen maar beter kan worden. Nou nog even een plaatje om het af te sluiten, dan ga ik het nog 1 keer in de Sol zetten en dan pitten. Misschien deze week nog wel meer avonturen:
Afbeelding
Afbeelding
Overigens, de decals zijn Hi-defenition Carbon Decals van Scale MotorSport.

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement