Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 maart, 2007 17:25 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
Bedankt voor je reactie BertUS, ik heb besloten eerst de skirts aan de body te maken, zodat ik een en ander inderdaad wat kan plamuren e.d.

De eerste update is een feit !
Ik heb het blok in elkaar gezet, geputty'd en geschuurd:
Afbeelding
Afbeelding

Het blok is inmiddels ook gespoten in aluminium, maar daar heb ik nog geen foto van.. de volgende Putty diende zich aan bij de luchtinlaat:
Afbeelding

Als laatste heb ik wat werk verricht aan de uitlaatjes, waaronder het uitboren van de (ovale) openingen, en het verwijderen van de gietnaadjes en dergelijke:
Afbeelding

De 2 uitlaten heb ik zojuist gespoten met Motip chroom.. dus die mogen even een weekje drogen.. het resultaat ziet er al gaaf uit, valt me zeker niet tegen voor chroom uit een spuitbusje.. helaas heb ik hier nog geen foto van.. die houden jullie even tegoed !

~Erix

_________________
True art is the art being the artist

Finishing: Knight Hauler, 140 cm of RC-fun :)
In progress: some armoured and flying stuff... soon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 maart, 2007 18:28 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Ik heb zo het gevoel dat er hier een aantal mooie Ferrari's gaan ontstaan!

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 maart, 2007 15:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 okt, 2005 17:32 pm
Berichten: 447
Altijd goed een F1 auto, ik heb ook een aantal Revell F1 auto's gebrouwen. Een steeds terugkerende probleem was de voorwielophanging t.o.v. de gaten in de body. Dat heb ik als volgt opgelost zie p1 http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... ght=jordan .
Mischien heb je er wat aan?
Verder succes

_________________
op de werkbank : Blower Bentley 1:12 http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... php?t=6522 en een hoop ideeen
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 maart, 2007 16:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Heb jij putty nodig bij een Revell pakketje :shock: , grapje natuurlijk, het zal nog wel op meer plekken nodig zijn. Goed begonnen in ieder geval en mooi werk aan motor en uitlaten. Maak er iets mooi's van, veel succes met de airbrush perikelen op dit model :mrgreen: . Ohja, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart, 2007 14:51 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
@Hugo: thanx ! ik ga het zeker in de gaten houden ! ... letterlijk en figuurlijk :lol:

@Gerwin: bedankt ! Haha leuk dat je er aan gedacht hebt :D ! De airbrush komt uit de kast als de kleur binnen is (Zero paints, Rosso Scuderia 323).. ik ga hier Tamiya fine primer onder zetten wat nog wel met de spuitbus gaat en daarna Gunze Top Coat.. ook uit busje. Maar zo ver is het nog niet; alhoewel de body wel volop in voorbereiding is !

Betreft de Ferrari; de motor is in fase van voltooing, ik heb alles in de goede kleur staan, moet nog wel wat schilderwerk verrichten, maar daarna kan de motor definitief in elkaar gezet worden.

Het kleppendeksel heb ik TS-30 silver leaf gespoten met het middenstuk in TS-17 gloss aluminium. Het blok volledig aluminium, met wat BMF rondom de toeter aan de voorkant. De rand van het gedeelte waar deze toeter (het luchtfilter ??) op zit wordt nog rood (zijdeglans); evenals het middelste stuk op het kleppendeksel.. kijk anders zelf even:

Afbeelding
Afbeelding
even gedryfit om te kijken hoe het staat (en om de rode binnenkant van het blok te verbergen :P )

Ook heb ik voor het eerst geprobeerd chroom te spuiten; m.b.v. een bus van Motip en de bijbehorende plastic primer. Het resultaat is redelijk.. op macro-stand zijn er best wat oneffenheidjes te zien, maar als je het in het echt ziet zit het chroom er toch best mooi op...
De spuitbus vermeld de tekst dat het niet veegvast is en niet overspuitbaar met blanke lak.. dat veegvast valt in ieder geval erg mee ! Het heeft 2 dagen gedroogd en ik heb de stukjes gewoon (voorzichtig) vast kunnen pakken voor o.a. de foto's:

Afbeelding
ik zorg dat ze wel zo snel mogelijk aan het blok bevestigd kunnen worden..

Als laatste heb ik eergisteren even de velgen gespoten.. en yes ! Ze hebben ventieltjes !

Afbeelding
na het zien van deze foto heb ik besloten nog een laagje te spuiten, daarna wordt het velghart nog titanium silver, het ventieltje wordt nog geschilderd ( :P ) en er komen nog wat stikkerkes op..
De banden heb ik afgeschuurd en zien er mijns insziens nu wat beter uit.. heb er alleen geen foto van.. die kan ik misschien straks nog wel even maken als de velgen klaar zijn, vanmiddag is het brouwtijd in ieder geval ! :lol:

~Erix

_________________
True art is the art being the artist

Finishing: Knight Hauler, 140 cm of RC-fun :)
In progress: some armoured and flying stuff... soon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart, 2007 14:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 jul, 2006 12:07 pm
Berichten: 1996
Woonplaats: noordwijk
Goed bezig met deze wagen. Ik ben voornamelijk ook benieuwd naar de motip ervaring met het chroom. Het zal geen spiegel effect geven maar lijkt het enigszins op chroom. Op de foto kwam het een beetje mattig over maar dat kan aan mij liggen. Ik heb nog een aantal dingen die chroom moeten worden en ben benieuwd naar deze optie.

frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart, 2007 15:00 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
rooie79 schreef:
Goed bezig met deze wagen. Ik ben voornamelijk ook benieuwd naar de motip ervaring met het chroom. Het zal geen spiegel effect geven maar lijkt het enigszins op chroom. Op de foto kwam het een beetje mattig over maar dat kan aan mij liggen. Ik heb nog een aantal dingen die chroom moeten worden en ben benieuwd naar deze optie.

frank


Dank je wel Frank ! Ik denk dat met Motip chroom best een mooi resultaat te behalen is ! Op de foto lijkt het dunne pijpje chromer (...) dan het uiteinde van de uitlaat.. dat ligt aan de dikte van de gespoten laklaag, ik probeer er sowieso nog een laag op te zetten na het zien van mijn foto's en dan probeer ik zelf ook een wat glimmender / spiegelender / chromer resultaat te behalen.. de lak is wel erg dik maar is wel vrij egaal te spuiten :wink:

_________________
True art is the art being the artist

Finishing: Knight Hauler, 140 cm of RC-fun :)
In progress: some armoured and flying stuff... soon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart, 2007 15:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 jul, 2006 12:07 pm
Berichten: 1996
Woonplaats: noordwijk
Bedankt voor sit snelle antwoord. Maar met deze woorden ben ik wel overtuigd om dit toch eens te gaan proberen. Bedankt en ik ben benieuwd naar het resultaat ondanks dat het een schumi-versie wordt. :? Succes ermee.

frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 maart, 2007 17:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Wederom zeer mooi Erix, de motor biedt fraaie mogelijkheden.

Succes met het vervolg.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 maart, 2007 18:26 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
Nou ik ben weer eens los.. :P
De gedachte om OOB te gaan bouwen is bij deze weer volledig komen te vervallen; eigenlijk ook na het (bijna) voltooien van de motor:

Afbeelding
Afbeelding
wat heb ik toch een hekel aan macro-foto's :? .. de motor is m.u.v. de uitlaten (bijna) klaar; althans voor wat de onderdelen uit de kit betreft..

Toch zonde dat hier niets meer van te zien is als de auto gemonteerd is.. dus maar even op zoek naar wat referentie's en .. ehm.. even gezorgd voor wat meer onderdelen in de kit:

Afbeelding
Afbeelding
voorzichtig met de achterkant van een mes begonnen met "schrapen" door de panel-lines.. en een uurtje of 2 later had ik mijn doel bereikt en tevens meteen spijt / second thoughts over deze aanpassing..

Vanwege het feit, dat Herr Revell waarschijnlijk gedacht heeft dat alles met zijn Contacta aan elkaar geplakkerd werd heeft hij maar besloten geen radiatoren bij te voegen in de kit.. tja.. alleen de voorste; net achter de opening van de sidepots.. en nou trof ik toevallig deze referentiefoto:

Afbeelding
bron: www.gurneyflap.com (gaaaave site !! :shock: )

Dat wordt dus errug veel scratchwerk... vandaar mijn second thoughts.. ik heb inmiddels wel een PE-setje in bestelling staan om te kijken of die wat uitkomst kan bieden, maar het gedeelte bij de motor blijft erg leeg met de standaard onderdeeltjes.. en ik ken mezelf als het op bouwen aankomt.. ik maak het mezelf vlug 'te moeilijk' en zodoende worden veel projectjes grote, langdurige projecten en dat wil ik met deze auto juist niet..

Afbeelding
Afbeelding
.. al is het wel een gaaf gezicht met die kap eraf.. :P

.. het kan dus zijn dat ik toch besluit om de cowling vast te lijmen.. of wel los laten maar geen details toevoegen.. ik wacht in ieder geval eerst die PE-set af (kan ik mooi een begin maken met de FXX :) ) en dan besluit ik hoe dat ik verder ga..

Als iemand tips heeft, een adresje voor aftermarket detail voor een 1:24 F2003-GA'tje.. of een ander idee voor deze auto houd ik me natuurlijk van harte aanbevolen.. nu eerst de FXX maar eens uit gaan pakken :P !

~Erix

_________________
True art is the art being the artist

Finishing: Knight Hauler, 140 cm of RC-fun :)
In progress: some armoured and flying stuff... soon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement