Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 maart, 2007 21:41 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Wel een uitdaging!!!!!
Maar ik ken ook het probleem, met mijn Subaru heb ik hetzelfde dat project loopt inmiddels bijna een jaar!

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 maart, 2007 11:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Mooi werk Erix!

Ik heb de FXX van Tamiya. De inhoud van de doss ziet er indrukwekkend uit. De doos staat hier al, maar ik ga eerst oefenen op een ander model, want het zou zonde zijn dit kunstwerkje te verknallen.

Daarom ben ik heel benieuwd naar jouw FXX ervaringen, zo kan ik "stiekum" over je schouder meekijken voor de goede ideeën :wink:

Succes!

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 maart, 2007 0:16 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
Betreffende de F2003-GA is er momenteel weinig te melden; ware het niet dat mijn PE-setje vandaag is gearriveerd !
Helaas biedt dit niet het extra detail voor onder de cowling, dus dat wordt scratchen (later.. ik bouw de auto eerst af).

Het enige waar ik mee bezig ben geweest is het versnijden van de body en het dryfitten.. op het moment ziet het er zo uit:
Afbeelding

Het PE-setje waar ik over sprak heb ik ook maar even op de foto gezet.. let eens op de knopjes die op het stuur moeten komen :shock: , daar staat de tekst op gewoon.. :P
Afbeelding
alvast bedankt voor de complimenten voor deze perfecte foto :?

Het gedeelte recht onder het muntje (€ 0,01) zijn de knopjes die op het stuur komen.. kun je nagaan.. 1 op 24 :D voor de zekerheid hebben ze er van elk maar twee bijgedaan..
Afbeelding
Afbeelding
wat denken ze wel bij Scale.. tsss belachelijk gewoon :P

Wat wel normaal te verwerken is is onder andere detail voor de gordels, vleugels en barge-boards.. binnenkort weer wat te zien dus :wink:

~Erix

_________________
True art is the art being the artist

Finishing: Knight Hauler, 140 cm of RC-fun :)
In progress: some armoured and flying stuff... soon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 maart, 2007 10:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Wel heel priegelig :-) Mag je wel goeie ogen voor hebben.

Mooie foto :wink:

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 maart, 2007 19:42 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
Zo, vandaag weer even een 10-tal fotootjes gemaakt.. PE-werk wordt inderdaad erg priegelen; ik heb eerst wat geoefend met wat andere PE-stukjes.

Allereerst de delen van de achterophanging klaar gemaakt.. voorzien van de standaard decals uit de kit:
Afbeelding
Afbeelding
tussen deze twee delen komt de achteras, maar die remschijven (PE :? ) zijn nog niet klaar..

De motor heb ik afgemaakt; voorzien van een Ferrari-plakkertje uit een andere kit en wat zwarte puntjes erbij getekend.. De uitlaten heb ik geprobeerd te weatheren m.b.v. de weatherings-set van Tamiya, maar dit is niet zo mooi geworden (lekker geen macro-foto van :P ).. Het geheel ziet er zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

In een later stadium zal ik nog een airbox maken en nog wat details toevoegen aan de motor / motorruimte, maar ik maak eerst de auto klaar..

Tevens heb ik de body klaar om in de primer te kunnen zetten. Enkel de spiegeltjes en 2 vleugeltjes wil ik er nog op monteren, zodat die meteen meegespoten kunnen worden. In tegenstelling tot wat Revell aangeeft in de handleiding zet ik eerst heel de body in elkaar, zodat ik mooie naadloze side-pots krijg...
Afbeelding

.. en het geheel moet straks nog wel passen natuurlijk, dus even een tussentijdse check:
Afbeelding
komt wel goed denk ik :)

En toen kwam toch het PE-setje weer om de hoek kijken.. zie hier het verschil tussen een standaard- en een PE-bargeboard:
Afbeelding

Het ziet er een beetje lelijk uit door de witte waas van de CA-lijm, dit moet goedkomen met het primeren / spuiten:
Afbeelding
Afbeelding

Ook de monocoque ligt op de werktafel.. ik ben met de gordels bezig (PE, duurt nog wel een week.. :shock: ), maar heb vast wat decals geplaatst aan de binnenzijde.. en wat blijkt ? Reed het chassis van 2002 nog in Frankrijk of heeft Revell gewoon een foutje gemaakt ?
Afbeelding

Uit deze foto blijkt tevens dat mijn kit niet 100 % kloppend zal zijn.. er staat in hele kleine lettertjes: "French Grand Prix", maar aangezien mijn versie in het Marlboro gestoken gaat worden kan dit niet de versie van Magny-Cours zijn.. mijn conclusie: lekker belangrijk.. :P
Dit is zonder microscoop echt niet te lezen, dus wilde ik het daarbij laten.

Door een foutje in de handleiding zat er al een decal op met Car number 2.. dit heb ik wel veranderd (klopt er tenminste iets :lol: ) en bovendien ben ik weer extra gemotiveerd door het mooie resultaat van vannacht in Australië ! Dus spoedig een volgende update; alvast bedankt voor het kijken en voor de reacties :wink:

~Erix

_________________
True art is the art being the artist

Finishing: Knight Hauler, 140 cm of RC-fun :)
In progress: some armoured and flying stuff... soon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 maart, 2007 20:06 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Mooie update!
Ga je de carbon-decals ook nog een vernislaag geven? Deze carbon onderdelen zijn nl altijd hoogglans!
Heel mooi is hier te zien dat de foto-ets delen echt een meerwaarde hebben.

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 maart, 2007 20:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Zelf hou ik niet zo van P.E., maar ik kan wel mooi vinden hoe een ander
het toepast. De bargeboards zien er veel beter uit zo!
Kijk je wel uit met schuren en polijsten, het lijkt bijna zo
scherp als een scheermes te zijn! :shock:

Happy Modeling,
Easy Rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 maart, 2007 21:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 okt, 2005 17:32 pm
Berichten: 447
goe, goe, goed werk !! :)

_________________
op de werkbank : Blower Bentley 1:12 http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... php?t=6522 en een hoop ideeen
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 maart, 2007 21:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 nov, 2006 19:42 pm
Berichten: 1325
Woonplaats: Noord-Limburg België
Hoi, dnerix,
Wow dat is wel verschrikkelijk minuscul, die knopjes voor op het stuur!
Dat wordt heel secuur werk.
De wagen ziet er ook goed uit, vooral de motor vind ik goed gelukt.
Philippe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 maart, 2007 21:39 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
Jongens allemaal bedankt voor de reacties ! :D

De delen worden nog geseald met blanke lak, maar daarmee wacht ik even tot alle delen klaar zijn (o.a. de voor- en achtervleugel) zodat ik alles ineens kan spuiten.

Het PE-setje bestaat uit 3 delen met verschillende diktes.. de dikste voor de remschijven, iets dunnere voor de gordeldingetjes en andere delen voor de remschijven en de dunste voor de barge-boards, details en radiatoren.. deze heeft inderdaad een aardig snijgehalte.. :|

Betreft de motor: de uitlaten zijn er af; liggen in de Mr.Muscle.. ik was toch niet tevreden met de weathering en wil het chroom eerst wat langer laten drogen alvorens te washen / weatheren. Nu hoop ik alleen dat Motip chroom eraf gaat met Muscle (dat weet ik over een uurtje), dan kan ik eventueel straks het laagje chroom nog even spuiten.

Ik houd jullie op de hoogte !

~Erix

_________________
True art is the art being the artist

Finishing: Knight Hauler, 140 cm of RC-fun :)
In progress: some armoured and flying stuff... soon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement