Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 15:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 feb, 2007 11:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
De introductie

2 Maart 1947, de intoductie van de eerste Ferrari, de 125S. De oprichter van “het stijgerende paard”, de heer Enzo Ferrari, had al successen in de Formula 1 behaald en wilde daarop voortborduren met een in zijn ogen perfecte auto, de 125S.
Inmiddels is Ferrari een wereldbekend merk, deze staan garant voor extravagante sportwagens voor de liefhebbers van Italiaans schoon.
Dit jaar is het dus 60 jaar geleden dat oprichter Enzo met het eerste model op de proppen kwam. Dat wordt onder andere gevierd met een speciale uitvoering van de 612 Scaglietti, waarvan er slecht 60 stuks worden gemaakt.
Maar hoe kunnen wij dit heugelijke feit beter vieren dan door met zijn allen een paar Ferrari’s te gaan bouwen! Het iniatief komt van het Automotive Forums, een vergelijkbaar modelbouwforum van onze Amerikaanse collega’s. Ik heb overleg gehad met de organisatie daar en ze waren enthausiast over onze Nederlandse variant. Bij deze ook even een bedankje aan onze Amerikaanse collega’s voor het beschikbaar stellen van de banners, met name de maker, auw12 (Tang)!

De richtlijnen

Voor dit groepsproject zijn een paar simpele richtlijnen door mij opgesteld:
1) Voor dit groepproject mag elke Ferrari gebouwd worden, gebruik hierin je eigen fantasie. Een totaal gescratchbuilde 125S is uiteraard van harte welkom, maar de nieuwe 599 GTB Fiorano van Revell ook. Natuurlijk kunnen jullie ook op de aparte toer gaan, door een F430 een set hippe wielen te geven, maar de Ferrari puristen kunnen natuurlijk ook voor een Model Factory Hiro kit gaan.
2) Alle deelnemers zijn welkom, het is niet speciaal voor beginners of gevorderden. Beter nog, het is niet eens een wedstrijd, het is gewoon een gelegenheid om samen een paar mooie Ferrari’s te bouwen te ere van het 60 jarig bestaan.
3) De bouw mag beginnen vanaf heden, de deadline voor dit groepproject ligt op kerstavond (ik weet, aparte datum, maar dat is gewoon overgenomen van onze Amerikaanse collega’s). Wel zou het leek zijn om op tijd te beginnen en misschien al wel een eindje voor de einddatum klaar te zijn, dan kunnen we Brouwersdag 2007 bezaaien met Ferrari’s!
4) Er zal een algemene gallerij volgen waarin ik alle eindfoto’s van iedereen zal verzamelen, zodat er altijd een herrinering aan dit 60 jarig jubileum zal blijven. Voor deze gallerij kunnen er 6 eindfoto’s naar mij worden ingestuurd, ik zal deze allemaal verzamelen en er een mooi album van maken. Uiteraard is het niet verboden (eigenlijk zeer geliefd) om meerdere eindfoto’s in jullie eigen topic te plaatsen.
5) Er zal een deelnemerslijst bijgehouden worden, hierin komen alle deelnemers en hun te bouwen modellen te staan. Ik zal de namen van de modellen linken naar de desbetreffende topics. Hiervoor is het via de zoekfunctie nog makkelijker om bij je favoriete model te komen. Graag jullie inschrijvingen insturen via pb, ik zal de lijst zo veel mogelijk up to date te houden.
6) De rest van de regels in aan jullie! Wees creatief, maak er iets moois van met zijn allen en laat laat jullie werk schitteren ter ere van Ferrari!

De banners

Deze banners zijn beschikbaar gesteld door auw12 (Tang) van het Automotive Forums. Vind je het leuk om die in je topic te gebruiken of in je onderschrift, schroom dan zeker niet om dat te doen. Mocht je van plan zijn iets te bouwen wat er niet tussenstaat, neem dan even contact met mij op, dan regel ik dat hij alsnog gemaakt wordt.

Oldtimers:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


8 cilinders:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding



12 cilinders:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Boxers:
AfbeeldingAfbeelding


Specials:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Formula 1:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Laatst bijgewerkt door Thegs op ma 21 jan, 2008 17:08 pm, in totaal 9 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb, 2007 11:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
De deelnemerslijst

-Thegs: Ferrari 288 GTO (1:24 Revell), 15.000 Red Miles
-rudygangsta:Ferrari 612 Scaglietti (1:24 Revell)
-Iceracer: Ferrari F40 (1:24 Tamiya), Ferrari 512 BB
-BBT: Ferrari F50 Barchetta(1:24 Revell)
-Bert Takken: Ferrari 360 Modena (1:24 Tamiya)
-dnerix: Ferrari FXX (1:24 Tamiya), Ferrari F2003-GA(1:24 Revell), 15.000 Red Miles
-easy rider: Ferrari 250 GTO (1:24 Protar)
-Bas309GTI: Ferrari 312 T3 (1:20 Tamiya)
-pittbull: Ferrari F310 (1:24 Revell)
-Eric: Ferrari 365 GTB/4 Daytona Speciale (1:24 Fujimi)
-knutselsmurf: Ferrari F1-2000 (1:20 Tamiya)
-M-Tuning: Ferrari F40 (1:16 Fujimi)
-Jogy: Ferrari 365 GTB/4 Daytona (1:24 Revell), Ferrari FXX (1:24 Tamiya)
-Erik Schaap: Ferrari 412 T1B (1:24 Protar)
-Dagobert2: Ferrari 250 GTL Berlinetta (1:60 Matchbox), Ferrari 275 GTB (1:60 Matchbox)
-Pieterjan: Ferrari Enzo (1:24 Tamiya)
-D-Per4mance: Ferrari F430 (1:24 Revell)
-rooie79: Ferrari 312T (1:12 Tamiya)
-michaelkroeger: Ferrari 246 Dino (1:24 Fujimi)
-chrisy: Ferrari 288 GTO (1:24 Revell)
-shadowforce: Ferrari 612 Scaglietti (1:24 Revell)
-tifosi_forever: Ferrari Superamerica (1:24 Revell), Ferrari 599 GTB Fiorano (1:24 Revell)
-Diccy: Ferrari 550 Maranello GTC (1:24 Studio27)
-Loeten: Ferrari 308 GTB (1:24 Revell)
-autOverzicht: Ferrari Testarossa (1:24 Tamiya)
-nookie: Ferrari 599 GTB Fiorano (1:24 Revell), Ferrari F50 Barchetta (1:24 Revell), Ferrari F430 Modena (1:24 Revell),
Ferrari 365 GTB/4 Daytona (1:24 Revell)

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Laatst bijgewerkt door Thegs op vr 14 maart, 2008 13:07 pm, in totaal 56 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb, 2007 11:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Laat de inschrijvingen maar komen mensen! Ik hoop dat jullie het een leuk idee vinden, mochten jullie vragen, opmerkingen of nog betere ideeën hebben, schroom dan zeker niet om ze hier te laten weten.

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb, 2007 11:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 13:12 pm
Berichten: 152
Als ik een ferari kitje had liggen deed ik mee, dus ik ga even shoppen denk ik ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb, 2007 15:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Oh dit is wel een mooi onderwerp voor een groepsproject :D gaat er iemand een daytona bouwen, is mijn favoriete ferrari :-)

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb, 2007 17:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 aug, 2006 20:47 pm
Berichten: 829
Woonplaats: lage zwaluwe (noord-brabant)
hé een scaglietti.. die heb ik nog liggen.. dat wordt dan mijn 1,5 keer dat ik een auto maak.
(die halve staat voor een auto die een beetje verneukt is :? :( )
De rede waarom ik meedoe;
Om meer technieken te leren over het auto bouwen, zodat mijn volgende auto's een goed resultaat krijgen.
Dus hoop ik ook tips (en technieken) van de master auto bouwers hier op het forum :D

dus hier mijn deelname;
Rudygangsta: met een ferrari 612 scaglietti van revell


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb, 2007 17:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 03 mei, 2006 13:53 pm
Berichten: 1474
Woonplaats: Regio Mechelen, stad in volle vaart
Leuk project ! Nu er de grote vakantie tussenzit is er wel een kans dat ik zal meedoen!

* Tot wanneer is inschrijven mogelijk?

* Zijn Ferrari F1 wagens ook toegestaan?

_________________
Huidig Project:

BMW 635 csi


Laatst bijgewerkt door autOverzicht op ma 13 aug, 2007 13:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb, 2007 18:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
@ Niels, succes met shoppen, laat maar weten welke prachtige Ferrari het is geworden, dan kan ik hem aan de lijst toevoegen :wink: .

@g-1reaper, valt een 365 GTS/4 Daytona, de Spider variant ook in de smaak? Die staat namelijk ook gepland met een Studio27 Photo Etch set (zie mijn onderschrift).

@rudygangsta, bedankt voor je deelname, je bent toegevoegd aan de lijst. Wat betreft het leren van autotechnieken, ik weer zeker dat iedereen hier weer voldoende zal helpen bij vragen en het uitleggen van technieken. Veel succes met je 612!

@autoOverzicht, inschrijven mag zolang als de groepsbouw loopt, zolang je maar voor de gestelde deadline klaar bent. Een F1 auto is uiteraard geen probleem, dat is immers waar het voor Enzo Ferrari allemaal mee is begonnen!

Bedankt voor het enthausiastme zover mensen, laten we er een geweldig mooi groepsproject van maken!

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb, 2007 19:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Schrijf mij maar in met de Tamiya F40 :)

Nu nog een mooie PE set ergens vandaan halen en anders gaat hij gewoon OOB :)

Kris.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb, 2007 19:56 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Ferrari F50 Barchetta voor mij, broertje zijn kit lekker ovenreinigen en proberen er iets beters van te maken :wink: :wink:

EDIT : Thegs, het is inderdaad een Revell :wink:

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Laatst bijgewerkt door BBT op ma 26 feb, 2007 22:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement