Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 maart, 2008 13:24 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: zo 11 jun, 2006 21:39 pm
Berichten: 155
Woonplaats: Amersfoort
Nou ja, dan kàn het alleen maar nagellak zijn :shock: Maar ik dacht: neeeeeeeeeeeee, dat zal toch nie??????? Tot ik op het hele slimme :) idee kwam, dat je je nagels ook kunt airbrushen!!!!
Maarre Easy, weet je zeker dat dit dan wel een mooie Ferrari gaat worden?????? Spannend is het in ieder geval wel!

Succes met de race tegen de klok! Maar die ga je natuurlijk winnen

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 maart, 2008 21:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Reineke schreef:
Nou ja, dan kàn het alleen maar nagellak zijn :shock: Maar ik dacht: neeeeeeeeeeeee, dat zal toch nie???????
Maarre Easy, weet je zeker dat dit dan wel een mooie Ferrari gaat worden?????? Spannend is het in ieder geval wel!


We hebben een winnares!
Het ìs nagellak! :D Ik gebruik het al een aantal modellen met veel plezier. Je hebt veel meer keus dan rood of roze alleen, en zoals gezegd: het hoeft niet duur te zijn.
Het kleurtje van deze GTO kost me 1 euro 20. (Al heb ik ook flesjes gezien van 8 euro. :shock: )

En tja, of de Ferrari mooi gaat worden moeten we nog zien. :lol:
Het kan heel goed zijn dat de kleur je niet bevalt, maar dan heb je nog altijd een kitje liggen om 'm wèl in de kleur naar jouw keuze te maken. :wink:


*************************************************************************************
Het badje van Marie.

Om het overgieten wat makkelijker te maken is het handig het flesje au bain Marie te verwarmen.
Gewoon kraanwater op zijn heetst nemen en het flesje er een tijdje in laten staan.

Afbeelding


Afdrogen, goed schudden, en dan omkeren in een glazen potje of wat je ook gebruikt. Ik heb het makkelijk, want ik heb een airbrush met zuigvoeding/onderbeker en hoef dus niet te knoeien met overgieten verder. Het flesje vul ik af met cellulose thinner van de bouwmarkt, ongeveer 50/50. Cellulose thinner is gevaarlijk, werk altijd met de juiste adembescherming!

Afbeelding


Voor de zekerheid heb ik een reserveflesje meegenomen, je weet maar nooit. Bovendien, het poseert zo lekker samen met de mix en het lege flesje.
Het staat er wat raar, maar men bedoeld toch echt "Black Onyx". :mrgreen: Kleur nr. 7430, fabrikant Kecofa, Kerkrade.
De flesjes zijn gekocht bij Dirkx Drogisterij voor 1, 20 euro, maar ik heb ze zelfs gezien bij de Zeeman voor een ronde euro. :shock:

Afbeelding


*************************************************************************************
Veiligheid voor alles: adembescherming verplicht.

De kop zegt alles, gebruik goede adembescherming! Cellulosethinner is echt giftig en veroorzaakt ernstige hersenbeschadiging.
Ik gebruik 'm trouwens ook bij de enamels van Revell en Humbrol, dat lijkt me puur ook niet zo erg gezond. :roll:

Afbeelding

*************************************************************************************
Veel keuze in kleurtjes.

Je hebt echt heel veel keuze in de kleurtjes. Het setje van vijf links op de foto kocht ik ooit op de markt, vijf flesjes voor drie euro.
Let erop dat er geen grote "flakes" in zitten, that's all. De normale metallic deeltjes leveren geen probleem op met mijn Badger 150 Airbrush met M spuitkopje. Het groepje rechts kreeg ik pas van een nicht die grote schoonmaak had gehouden. (En dit waren alleen de volle potjes, de halfvolle heeft ze direct weggegooid. :lol: )

Op het plaatje rechts staat een 1:9 Revell Harley-Davidson Sportster in L'Oreal blauw. Om maar even te laten zien dat er werkelijk verassend mooie dingen mogelijk zijn.
De glanslak is overigens afkomstig van automotive vernis, die voor de airbrush ook met cellulose thinner verdund moet worden.

AfbeeldingAfbeelding

*************************************************************************************
Ere wie ere toekomt.
Nou zou ik ontzettend graag een link willen plaatsen van een how-to met nagellak van J.P. Spa die ik enkele weken terug zag op een Amerikaans forum. Maar ken je dat: ik kan 'm verdorie niet meer vinden.
Want zoals met bijna alles in de hobby heb ik dit niet van mezelf, het is me bijgebracht een aantal jaren geleden door J.P. Spa die met een klein auto- en motorenplasticmodelbouwclubje de hegomonie van het militaire "geweld" op de I.P.M.S.-tafels wist te doorbreken. Als er toen twee auto's op tafel stonden was het veel. Samen met DutchMCB (Rinus) heeft hij er voor gezorgd dat de auto's, vrachtwagens en motoren inmiddels prominent aanwezig zijn op de tafels. En het leeft nog volop!

Ik doe dit uitdrukkelijk vermelden omdat ik er een hekel aan heb ten onrechte met de eer te gaan strijken. :wink:

Tot snel weerom, ik ben zelf ook benieuwd hoe het kleurtje gaat uitpakken. Het blijft toch een beetje een verassing. :mrgreen:


E.Z. Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 maart, 2008 21:26 pm 
Offline
Ferrari Master
Ferrari Master
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan, 2008 23:21 pm
Berichten: 3026
Woonplaats: Leiden
Een uitermate originele invalshoek: een model spuiten met nagellak! :shock: :shock: lost het plastic niet op?...nee anders zou hij het niet doen

_________________
Groet Ton

Promocom Ferrari 126C2 1:8= in ruste op de werkbank
MG Models Ferrari TR250 1958 1:12 = in de ijskast
Pocher/Autograph Ferrari F40 1:8 = klaar
Triumph TR 6 verbouw=op de werkbank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 maart, 2008 22:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Dat het nagellak zou worden had ik al wel gedacht. En toen ik het verhaal las was ik ook al bang voor de kleur, mij gedachten waren juist :shock: . Het lijkt een ontzettend gek idee, een roze GTO. Maar goed, eerst zien en dan pas oordelen toch? Misschien wordt het wel een schitterende combinatie, dus kom maar op met die spuitronde.

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 maart, 2008 10:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Peperbus schreef:
Een uitermate originele invalshoek: een model spuiten met nagellak! :shock: :shock: lost het plastic niet op?...nee anders zou hij het niet doen

Nee, anders zou ik het niet doen. :lol:
Een goede primerlaag aanbrengen en die vervolgens schuren/polijsten zodat de laag goed gesloten is.
(Grid 1200, natschuren met water en een drupje afwas voor de oppervlaktespanning.)
De modellen die ik ermee heb gespoten staan er nog steeds fris bij, dus ook op de lange termijn is het geen probleem! :D

Thegs, a.k.a. Gerwin, schreef:
Dat het nagellak zou worden had ik al wel gedacht. En toen ik het verhaal las was ik ook al bang voor de kleur, mij gedachten waren juist . Het lijkt een ontzettend gek idee, een roze GTO. Maar goed, eerst zien en dan pas oordelen toch? Misschien wordt het wel een schitterende combinatie, dus kom maar op met die spuitronde.


Had je het geraden van de plaatjes en andere aanwijzingen, of kende je nagellak al als lak voor de modelbouw? En voor de kleur hoef je niet bang te zijn hoor, juist leuk om een beetje de gebaande paden te verlaten. Want zeg nou zelf, niemand waagt zich aan een Ferrari-Kustom. :mrgreen: Het blijft overigens beperkt tot een Kustom-kleurtje, aan de vormen van een GTO valt niet veel te kustomizen. :wink: Ik wil de die-hards ook niet àl te zeer kwetsen.Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 maart, 2008 23:48 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Nou ik vind eerlijk gezegd die roze kleur helemaal niets. Maarja het is jouw Ferrari :!:

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 maart, 2008 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 3:30 am
Berichten: 2637
Thegs schreef:
Dat het nagellak zou worden had ik al wel gedacht. En toen ik het verhaal las was ik ook al bang voor de kleur, mij gedachten waren juist :shock: . Het lijkt een ontzettend gek idee, een roze GTO. Maar goed, eerst zien en dan pas oordelen toch? Misschien wordt het wel een schitterende combinatie, dus kom maar op met die spuitronde.
Gerwin


Als liefhebber ben ik inderdaad een beetje :shock: , maar voordat er een oordeel word gegeven ben ik benieuwd naar het resultaat.

Ik maar denken dat we een kleurtje moesten raden :lol:

Arno.

_________________
Mijn website
photo 564445 photo 564444


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 maart, 2008 0:50 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Wanneer gaan we hem zien?

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 maart, 2008 15:48 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: zo 11 jun, 2006 21:39 pm
Berichten: 155
Woonplaats: Amersfoort
uhm Easy????? JOEHOE Joeoeoeoeoeoeoeoe Hoeoeoeoeoeoeoe!!!!!!!!
Ben je er nog?????????? Je hebt niet zo heeeeeeel errug lang meer?????? Je gaat het toch wel halen hè?????? Ik ben zo benieuwd ik ben zo benieuwd ik ben zo benieuwd ik ben zo ben ikenzenzenz...

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 maart, 2008 19:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Reineke schreef:
uhm Easy????? JOEHOE Joeoeoeoeoeoeoeoe Hoeoeoeoeoeoeoe!!!!!!!!
Ben je er nog?????????? Je hebt niet zo heeeeeeel errug lang meer?????? Je gaat het toch wel halen hè?????? Ik ben zo benieuwd ik ben zo benieuwd ik ben zo benieuwd ik ben zo ben ikenzenzenz...


Ik begin zelf ook wel een beetje nieuwsgierig te worden... :roll: :lol:
Het was de afgelopen dagen helaas niet altijd modelbouwfeest, dus ik ben niet verder gekomen dan de primerlaag. (Die ik nog moet slijpen/schuren erna.)
Werken met de airbrush gaat eigenlijk best weer, zo na al die jaren. Maar met nog zes dagen te gaan gaat het krap worden. :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement