Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 13:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 maart, 2007 20:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
BBT schreef:
Erg, erg mooi gemaakt. Gloeilampen, stukje doorzichte sprue op goeie dikte schuren/smelten/weet-ik-veel-wat en dan beetje P+ en erin lijmen?


Dank je! Dat met die gloeilampen gaat lukken, sprue zat. :lol:
Ik ga nog op zoek naar betere plaatjes waar ik de lamp goed
kan zien. Informatie helpt altijd om de goede details te vinden.

Easy Rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 maart, 2007 20:47 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: zo 11 jun, 2006 21:39 pm
Berichten: 155
Woonplaats: Amersfoort
:shock: Amazing!!!!!
Ik heb deze kit ook kunnen bemachtigen...... maar volgens mij durf ik er niet eens meer aan te beginnen Easy rider!
Wat een inspiratie zeg, ik ben benieuwd naar je volgende up date.
Groetjes Reineke

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 maart, 2007 21:26 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Je bent erg creatief! Complimentje het ziet er erg realistisch uit.

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 maart, 2007 21:41 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Wow IeZie, ik wist dat je een beetje puristisch was, maar eerst je buik vol eten aan salade omdat je het bakje kunt gebruiken :shock: .

Nu weet ik dat ik weer naar de bouwmarkt moet binnen no time, al is het maar omdat die holpijpjes zo'n slecht idee nog niet zijn.

Ik krab mijn achter de oren, en gaat mijnzelf afvragen wat ik aan deze up-date aan opbouwende kritiek kan geven.....Zelfs de achtergronden zijn Ferrari rood......de foto's hebben door het juiste gebruik van accecoires een juiste compositie gekregen. Hell man, dit is geen doen meer :D .

Keep up the good work!

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr, 2007 11:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 okt, 2005 17:32 pm
Berichten: 447
Ooit was mijn eerste auto kit een 250 GTO lang lang geleden, je maakt er wat moois van complimenten.
Inventieve oplossingen ! Erg leuk om te zien :D

_________________
op de werkbank : Blower Bentley 1:12 http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... php?t=6522 en een hoop ideeen
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 apr, 2007 22:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Waarschuwing: zo goed als nutteloze update! :roll:

Het is een beetje niet Ferrari GTO, maar vanwege een gebrek aan zitvlees ben ik verder aan de slag gegaan mijn werkplek aan te pakken.

Na mijn kleine aanvaring met Murphy eerder ben ik verder gaan kijken hoe ik de ergonomie van mijn werkplek kon verbeteren.
Even een plaatje hoe het was na de eerste schoonmaak:

Afbeelding

Mijn bureau is eigenlijk een oud model computermeubel, en heeft een verplaatsbare trolley voor het beeldscherm. Ik had er mijn trafo staan met boormachientjes.
Deze constructie neemt ruimte in beslag, en in een soort van brainwave bedacht ik dat het ook anders zou kunnen!

Met een simpel plankje van 30 cm diep wat ik nog in de schuur had liggen en wat tijd en zweetdruppels heb ik dit gefabriekt:

Afbeelding

Het is zo'n enorme ruimtewinst en verbetering van mijn brouwplekje dat ik het haast dom vindt dat ik er niet eerder op ben gekomen!

Afbeelding

Een onverwacht en zeer welkom neveneffect is dat het bureau nu zo vast als een kluis staat.
Pas als ik met mijn volle gewicht op het bureau ga zitten en ga wrikken komt er een beetje beweging in.
Dit is een enorme verbetering: voorheen wilde het nog wel 's een beetje schudden.

Volgende keer zal het over de GTO gaan. :mrgreen:

Happy Modeling,
Easy Rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 apr, 2007 22:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Mooie werkplek.. mooi ook om te zien wie jouw grootste inspiratiebronnen zijn.. Steve McQueen, en Guust Flater.. :)

nog nieuws omtrent de GTO?

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 apr, 2007 1:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Arie Kabaalstra schreef:
Mooie werkplek.. mooi ook om te zien wie jouw grootste inspiratiebronnen zijn.. Steve McQueen, en Guust Flater.. :)

nog nieuws omtrent de GTO?


Op het moment toch meer Flater dan McQueen... :lol:
(Hoor de lachmeeuw schateren.)

Tja, en toen ik eenmaal met boormachine en herrie bezig was geweest
was ik natuurlijk stevig de klos. Schuurtje opruimen, luxaflexje voor het
raam. Dat gaat natuurlijk niet zonder slag of stoot, moest eerst blokjes
hout monteren op de muur om het kreng te laten passen.
En meteen maar even de zolder opgeruimd zodat ik eindelijk weet wat
voor gereedschappen ik ook al weer had. :roll: En toen moest die oude
rotkast die de vorige bewoners hadden laten staan er ook aan geloven.
Maar dat betekende wel dat ik toch eindelijk 's mijn hamerboor moest
inzetten tegen een harde betonnen muur. Hoewel ik normaliter bij mijn
buren toch niet bekendsta als onrustverstoorder vrees ik dat mijn reputatie bij deze is geschaad. :mrgreen:
Maar het ruimt wel op. 8)
En vandaag mocht ik van al deze toch wel heftige inspanningen bijkomen op
een prettig verjaardagspartijtje in het zonnetje temidden van warm familie-gezelschap.

De GTO heeft ook mijn aandacht, ik ben bezig met banden en wielen.
Ik had al een update, maar de plaatjes lieten niet zien wat ik wil vertellen.
Inmiddels heb ik een tegenslag omdat ik de constructie verkeerd beoordeelde,
en alvast was begonnen met een "oplossing".
Kan ik weer lekker terugdraaien, dus.

Maar binnenkort in uw theater meer plaatjes en praatjes over de GTO.

Alive and kicking. :wink:
(Had ik al gezegd dat het maar goed is dat we een deadline tot aan de kerst hebben?) :lol:

Happy Modeling,
Easy Rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 apr, 2007 20:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
O.K. Banden en wielen dus. Omdat ik van alles wil controleren voordat ik de boel dichtplak moesten ten behoeve van een dry-fit de wielen maar alvast gemaakt worden. Het zijn zeer kwetsbare onderdelen, dus voorzichtigheid was geboden. Nou leek het niet al te moeilijk, kijk maar even mee in de bouwbeschrijving;

Afbeelding

Ik ben maar begonnen met een vervelend karweitje: de banden ontglimmen. Ik had hier plaatjes van gemaakt, netjes een paar glimmende en een paar bewerkte bandjes naast elkaar: maar helaas peanutbutter waren de plaatjes totaal onduidelijk. Op dit plaatje is in ieder geval goed te zien dat de banden niet meer glimmen. Ze hebben nog een kleine inspectie nodig om de laatste glimmende stukjes op te sporen. De banden zijn eerst geschuurd met ruw schuurpapier (droog), en daarna bewerkt met de motortool met een zeer laag toerental. Op die manier blijven de details intact. Op het hulpstuk zit een rondje met een zeer ruw soort kunsstof, het is oorspronkelijk bedoeld om zeer hard plastic te polijsten. Het is overigens zeer arbeidsintensief werk, het kostte me echt een paar uurtjes om de banden toonbaaar te maken!

Afbeelding

So far, so good. De wieldelen zijn aan de beurt! Ik kon niet wachten op het eindresultaat, maar dat zou even anders lopen... Op de foto zie je boven de achterzijde en het middendeel van de velg, en onder de drie delen die tesamen een velg zouden moeten vormen.

Afbeelding

Nou moe... Het past dus niet. :? De buitenste delen moeten toch echt aansluiten om te passen in de band! Het lijkt alsof de binnenste ring er ter elfde ure bij ontworpen is.

Afbeelding

Nou ben ik niet voor een gat te vangen, en ben gaan kijken wat er dan moest gebeuren. Ik bedacht dat het hart van de middenring dan maar vergroot moest worden. Zo gedacht, zo gedaan, maar het was dus geen gezicht. Bovendien heb ik door een wat verstoorde motoriek een velg beschadigd. (Tip: ga nooit modelbouwen als je net een paar uur met een hamerboormachine heb staan werken. :roll: ) Het gat in die ene middenring kan ik weer repareren, waarom wordt later duidelijk.

Afbeelding

Want hoe luidt de oplossing van het vraagstuk? Doordrukken! :twisted: Jawel. Kijk maar op het plaatje, de bovenste ring is "doorgedrukt" en past ineens wel. :D De velg ziet er ook meteen goed uit. Hadden ze dat nou niet effe in de bouwbeschrijving kunnen zetten? Niet dan, ja toch... Foto's van de complete velgen volgen later, het was me iets teveel risico om voor de foto de boel weer droog te passen.

Afbeelding


Extra bericht

Misschien wel aardig om te laten zien hoe ik mijn foto's maak. Hier zie je de opstelling van een van de plaatjes boven. De flits zet ik uit, dat kan omdat een lange sluitertijd met een tafelstatief geen probleem is. De achtergrond is zeer simpel: twee keer een stuk karton op A4 formaat. De compositie bepaal ik in het venster van het fototoestel. Let op het 60 years embleem, het maakt dezelfde hoek als het toestel.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 apr, 2007 21:54 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Heee, dat is een bekend verhaal, heel veel tijd kwijt zijn om een paar rubberen banden helemaal naar je zin te krijgen. Op de een of ander manier staat of valt het model wel met de juiste banden (ook letterlijk gezien :P ). Te veel glim glim op een mooi gebouwd model...nuh, banden horen op een bepaalde manier dof te zijn.
Leuk om te zien dat anderen er ook veel tijd aan besteden, maar dat ook vermelden (je zou haast denken dat er brouwers zijn bij wie het vanzelf gaat 8) ).

Had je trouwens geen zin om die velgen te herspaken, of was dat weer net iets teveel van het goede?

Valt me nog een ding op (kip en ei), als jouw foto-toestel op het statief staat, hoeveel spiegels heb je dan gebruikt om een foto te maken van jou eigen toestel?? :mrgreen: .

Is al goed, ik kruip weer terug in het vrachtwagenhoekje....

Groetjes Robert (up-deet ziet er trouwens weer netjes verzorgd uit!)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement