Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 maart, 2008 21:28 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: zo 11 jun, 2006 21:39 pm
Berichten: 155
Woonplaats: Amersfoort
Dus dan wordt het zwart, met........................... Oranje?????
Over de verf soort pieker ik me suf, maar ik weet het echt niet :roll:
Reineke

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 maart, 2008 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
*************************************************************************************
Probleem voorwielophanging opgelost.
Ik ben er eindelijk achter waar het probleem van de voorvering zit: de gaten in de draagarmen waar de schroefjes doorheen moeten zijn te krap en bovendien onder een verkeerde hoek geplaatst. Met een rattestaartje is het gat op maat gemaakt, en nu is de veerweg wèl naar behoren! :D Links op de foto de onaangepaste met het haakse gat, rechts de bewerkte draagarm die nu een hoek van 45 graden toestaat. De vering gaat ook meteen een stuk soepeler...

Afbeelding

*************************************************************************************
Airbrush vanonder het stof: de eerste grondlaag.
Dat had even wat voeten in de aarde! :shock: Schoonmaken, potjes uitzoeken, verf weggooien en weer nieuwe aanmaken. :roll:
Ik was vergeten wat voor gedoe het ook al weer was. :lol: Ik kon met enige moeite de procedure's naar boven hengelen vanuit mijn brein.
Uiteindelijk ging het redelijk voor een eerste keer sinds jaren, al was de verf niet helemaal zonder klontjes. :mrgreen:
De kleur is Revell 76, een matgrijs. Normaal gebruik ik 75, maar ik had nu eenmaal nog twee airbrush-potjes 76 staan. (Hollander, hè. :lol: )
De boel staat te drogen inmiddels onder een broodtrommel en een gebaksdoos.
Afbeelding

Afbeelding

En volgens mij heb ik een beetje geluk, een snelle inspectie leert me dat de belangrijkste plekken waar ik heb lopen vijlen, vullen en schuren er goed uitzien. :D

Dat was 'ie weer voor even, gauw weer aan de slag voor nog meer update's. 30 maart... tik, tak, tik, tak, tik, tak.... Afbeelding

Tot snel weer terug dan maar ...
E.Z. 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 maart, 2008 12:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Reineke schreef:
Dus dan wordt het zwart, met........................... Oranje?????
Over de verf soort pieker ik me suf, maar ik weet het echt niet :roll:

Terwijl jij het vast al hebt. :D
Van de andere brouwers weet ik het zonet niet...Afbeelding

Geloof me, dit is al een aardige hint! :wink:


E.Z. Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 maart, 2008 18:02 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: zo 11 jun, 2006 21:39 pm
Berichten: 155
Woonplaats: Amersfoort
Toch geen plakkaatverf hè????

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 maart, 2008 21:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Reineke schreef:
Toch geen plakkaatverf hè????

Ha, ha... :lol: Nee, niet echt. Hier nog een hint, plaatje is gepikt van Chinook Stewardes, die hier ook poseert. En dit is bijna een weggevertje...

Afbeelding

*************************************************************************************
Toch nog wat werk.

Het spuitwerk van gisteren was toch niet helemaal vlekkeloos verlopen. Volgens mij moet ik naast mijn leesbril ook maar mijn optivisor gebruiken bij het airbrushen. :shock:
De primerlaag was wat wollig uitgepakt, het levert iets meer werk op maar schuren moet je toch. Linksvoor was de curve toch verkeerd. Er zat een scherpe hoek die er niet hoort, en is nu hopelijk goed weggevijld. De voorzijde heeft wel wat werk, maar niet veel.
De GTO ziet er een beetje pijnlijk uit zo, als een wielrijder die uit de bocht gevlogen is en waar door het verscheurde tricot de schaafwonden zichtbaar zijn. :lol:

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 maart, 2008 22:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 3:30 am
Berichten: 2637
Toch niet rood/wit/blauw :shock: of zelfs goud :(
Zou naar mijn mening niet echt mooi zijn.

Of bedoel je hiermee te zeggen de zwart/antriciet wit van de tegels.
Ziet er al mooi glad uit.

Wel een mooie ring :lol:

Arno.

_________________
Mijn website
photo 564445 photo 564444


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 maart, 2008 0:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Modelstate schreef:
Toch niet rood/wit/blauw :shock: of zelfs goud :(
Zou naar mijn mening niet echt mooi zijn.

Of bedoel je hiermee te zeggen de zwart/antriciet wit van de tegels.


Nee, nee en uh... nog eens nee! Afbeelding Hij is geloof toch wel moeilijk. :mrgreen:
Het "geheim" zit hem meer in de soort verf of lak. De kleur of kleurstelling doet minder ter zake: deze catagorie kent alle kleuren van de regenboog. :D

Ik moet eigenlijk wèl een beetje waarschuwen voor de kleur zelf die komen gaat, het is niet echt een bestaande kleur in het palet van Ferrari. Toen niet en nu niet. Hij is een beetje voor onder de kerstboom, een Kerst-cadeau anno 1962. Het is misschien een broodje-aap verhaal, maar zo nu en dan duiken er berichten op over een GTO in een bijzondere kleur. Het zou er een van een opdrachtgever betreffen die een Amerikaans team naar Maranello zond voor de laatste hand aan een GTO voor een zekere dame. Dat is daar niet helemaal goed gegaan tussen deze vrijbuiters en de grote Enzo, maar vanwege een tragische gebeurtenis heeft Enzo ingebonden en is het team U.S.-vrijbuiters stil naar huis getogen. De ingewijden zijn dusdanig trots op het feit dat zij deelgenoot zijn gemaakt dat dit verhaal niet valt te verifieëren: men zwijgt met een gelukzalige glimlach om vervolgens snel het gesprek te beëindigen. Uit tweede hand heb ik vernomen, en wat is dat waard, dat een iets te drankvaardige GTO-eigenaar verzuchtte op de vraag naar deze Ferrari: "Ah... the story of the Pink Princess, you mean?" om vervolgens dieprood kleurend weggetrokken te worden door zijn vrindjes. Of de auto of de vrouw waar deze voor bedoeld is nou de naamgever/geefster van het verhaal is, nobody knows. Ook de vasthoudende aanhouder wint niet altijd, en de al eerder genoemde tweede hand kon niet verder komen dat de betreffende GTO zeker heeft bestaan, en ook zeker niet de dame heeft bereikt waar 'ie voor bedoeld was. Het is absoluut ongewis of de auto is betaald en naar de opdrachtgever is gegaan, of dat de auto is omgebouwd naar andere "specificatie" voor een volgende klant. Ook ik wil niet alles prijsgeven om mijn verstandhouding met de tweede hand te bewaren, maar na enig speur- en eigen invulwerk dacht ik er goed aan te doen ene Joe B., bekend van een leuk kleurtje rood, te benaderen met een "what if, in 1962, you've got the order to do a GTO in Italy for... [edit]". Aan de hand van Joe's antwoord heb ik de kleur gekozen. Be prepared...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 maart, 2008 0:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 3:30 am
Berichten: 2637
easy rider schreef:
Nee, nee en uh... nog eens nee! Afbeelding Hij is geloof toch wel moeilijk. :mrgreen:
Het "geheim" zit hem meer in de soort verf of lak. De kleur of kleurstelling doet minder ter zake: deze catagorie kent alle kleuren van de regenboog. :D


Dan kan het alleen nog maar de clear zijn met prisma flake zodat je van elke kant een andere kleur krijgt te zien.
Deze is trouwens nog niet zo heel erg vaak gebruikt in de hotrod sceen.

Arno.

_________________
Mijn website
photo 564445 photo 564444


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 maart, 2008 10:17 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Spannend verhaal Easy, ik zie hier een sage ontstaan, dat maakt het verhaal van jou kleurtje alleen maar leuker, nu alleen nog maar wat olie op het vuur gooien, en voor je het weet zie je het verhaal/sage op steeds meer fora's verschijnen op het WWW.

Gaat zo voort, ik laat me verassen door het kleurtje wat uit jou verspuit zal komen sputteren.

Groetjes Robert :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 maart, 2008 11:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Modelstate schreef:
Dan kan het alleen nog maar de clear zijn met prisma flake zodat je van elke kant een andere kleur krijgt te zien.
Deze is trouwens nog niet zo heel erg vaak gebruikt in de hotrod sceen.

Nee, ook niet. :lol:
Trouwens, afrekenen van dit product laat je vast liever over aan je vrouw/vriendin/moeder. :wink:
(Op de vraag van de cassiëre "Is het een cadeautje, moet ik het inpakken?" antwoord je echt niet met "Nee dank u, het is voor mezelf")Afbeelding


Bert, of anders toch Robert, schreef:
Spannend verhaal Easy, ik zie hier een sage ontstaan, dat maakt het verhaal van jou kleurtje alleen maar leuker, voor je het weet zie je het verhaal/sage op steeds meer fora's verschijnen op het WWW.

Sssst. Afbeelding
Het verhaal erbij is nodig, de Ferrari-liefhebbers gaan er vast over vallen. :evil: :lol:
Maar wie weet, misschien heeft er iemand nog een aanvulling, er zijn erg veel lezers die samen nog meer weten dan ik alleen. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement