Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 feb, 2008 21:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 okt, 2007 12:19 pm
Berichten: 261
Woonplaats: Assendelft
KLAAR!!!

Heerlijk, een echte Revell, de body op het onderstel, het past voor geen meter. Ergens klemt het enorm, want de body hoort een stuk lager te zitten, vooral aan de voorkant. Ziet er leuk uit, zo'n gepimte Daytona, maar het hoort niet en ik krijg het ook niet voor elkaar om het goed te krijgen, sterker nog, ik krijg het geeneens gelijmd, op geen enkele plek.
De voorkant heeft een paar lijmpunten, maar dat heeft een verschil van 3 mm. Tja, zo'n dikke lijmlaag gaat niet werken. Dan de onderzijkant (bij de deuren voor de duidelijkheid), kan je ook lijmen.............als het klopt. Het wijkt. Ik moet hem dichtdrukken met kracht, wil het op z'n plaats zitten, dus lijmen lukt ook daar niet, dat springt los. Dan de achterkant, ook een soort lijmstrookje....van een tiende van een mm, tja leuk, gaat niet werken.
Doordat de voorkant wrikt en de zijkanten ook, komt er ook een soort spanning op de achterzijde, dus daarom ook niet te lijmen.
Erg leuk, de derde van de vier Revell kits die ik niet verlijmd heb, omdat het simpelweg allemaal niet lekker past en met de minste spanning weer los springt.

Maar goed, de eindfoto's. Op zich een mooi resultaat, ben er tevreden mee, op wat (lijm)puntjes na.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 feb, 2008 22:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 okt, 2007 12:19 pm
Berichten: 261
Woonplaats: Assendelft
Ard schreef:
kwestie van oefenen meschien


Had flink geoefend, drie keer overnieuw, maar het wordt niet mooi.
Uit 1 deel krijg ik het zowieso niet voor elkaar, dus begon met stukjes, dat zag je dan weer te erg, conclusie, ik probeer het nog wel een keer bij een model die dit ook heeft in de kleur alu, maar liefst oefen ik met schilderen om een strak resultaat te krijgen met raamrubbers. Ik moet zeggen, het wordt wel strakker. Als ik de 1e kit zie, dan had ik last van een behoorlijk trilhandje, deze valt al mee, al kan het nog strakker, maar het komt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 feb, 2008 22:52 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 23:10 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Oosterhout
Beste Nookie

Ik vind dat je trots mag zijn

Min puntjes zijn er altijd wel met een revell kit

wat ik doe is veel dry fitten maar het blijft modelbouw

geef de ferrari maar een ere plaats want dat heeft hij verdiend

tot slot heb ik nog iets gevonden hoe je raamrubbers met folie maakt

http://www.germanhorses.net/Tutorials/B ... il/bmf.htm

groeten

Ard

:lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
57 Chervrolet 150 Utilty klaar
In Progress, 1964 Pontiac GTO


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2008 0:21 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
nookie schreef:
Eric schreef:
de verschillen tussen een Fujimi-kit en de Revell zijn goed te zien!


Ja klopt, maar jouw versie is ook wel een heel andere Daytona, de special. Die is compleet anders:

De voor/achterlampen zijn heel anders.
Die van jou heeft een langer ''achterwerk''.
Het luchtfilter ziet er heel anders uit.
etc. etc.

Mooie kit trouwens, had hem al gezien, jammer van de ''ongelukjes''.
Ik ken het.... :cry:


De jouwe is de coupé-versie, daarom heeft die van mij een langere achterkant. En bij de Fujimi-kit kan je kiezen tussen de twee uitvoeringen va koplampen. Daarom lijkt die van mij misschien totaal anders, maar de basis is precies dezelfde.

Tja, de pasvorm van de Revell-kit, dat is voor mij de reden waarom ik bijna altijd voor een Fujimi of een Tamiya-kit kies of ik moet echt een speciaal model willen bouwen.
Je zou toch denken dat je met een beetje zoeken en proberen de body toch beter op chassis zou moeten kunnen krijgen. Ik heb er al gezien die beter op hun chassis staan.
Verder vind ik hem er geslaagd uitzien, zeker als je de body er beter op zou kunnen krijgen, dat zou hem zeker voor een Revell-kit perfect maken!

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2008 0:33 am 
Offline
Ferrari Master
Ferrari Master
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan, 2008 23:21 pm
Berichten: 3026
Woonplaats: Leiden
Geslaagd! Je kunt tevreden met jezelf zijn!

_________________
Groet Ton

Promocom Ferrari 126C2 1:8= in ruste op de werkbank
MG Models Ferrari TR250 1958 1:12 = in de ijskast
Pocher/Autograph Ferrari F40 1:8 = klaar
Triumph TR 6 verbouw=op de werkbank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2008 1:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 3:30 am
Berichten: 2637
Weer een geslaagt model Nookie, maar je had tot 30 Maart de tijd hoor :lol:

Arno.

_________________
Mijn website
photo 564445 photo 564444


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2008 10:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 okt, 2007 12:19 pm
Berichten: 261
Woonplaats: Assendelft
Ik zocht me een breuk waarom de body niet pastte en ik kom er gewoon niet uit. Ergens zit er iets te hoog, kan het interieurblok zijn, waardoor het dashboard klemt tegen het raamblok, voor en achter. Ik zou ook niet weten wat ik hieraan kan doen, of ik moet het gaan slopen. Als ik de body, met gesloten motorkap naar beneden druk, dan gaat de motorkap iets omhoog, dus het motorblok zit ook te hoog, dat kan het klemmen niet veroorzaken, maar dat is ook een issue. Dat de motor te hoog zit, is ook raar, want de uitlaten onder de auto sluiten wel weer goed aan. Zoals de motor nu zit, sluit de motorkap. Stel, ik krijg het voor elkaar, dan zou de motorkap weer niet sluiten. Het lijkt wel of de body gewoon niet klopt t.o.v. het onderstel, 3mm verschil, dat is toch erg raar. Als je onderdelen lijmt, kan er nooit een verschil van 3mm komen. Maar goed, hij is af en nu neem ik na 4 kits onafgebroken te hebben gebrouwd een welverdiende pauze.

Over de bare metal foil, precies op die manier gemaakt, op de kleine inkepingen na. Hij laat het achterraam zien, daar was ik ook mee begonnen en dat ging redelijk. Het ging mij om de zijkanten met de stijlen. Flink complex en het werd niet mooi, teveel losse foil onderdelen en in alle rondingen sloot het niet lekker, omdat je toch een inkeping moet maken bij zo'n ronding, want een ronding vouwen met die foil, dat scheurt, zit geen rek in, dus je zag een opening. Geprobeerd om dat met een miniem likje verf op te lossen, maar ook daar zag je weer verschil.
Met de volgende ga ik dat weer oefenen. Ik heb nog een 250 GTO liggen, die dat ook allemaal heeft, maar eerst pauze.

Bedankt voor de complimenten en voor de uitleg van de BMF.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2008 18:22 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 23:10 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Oosterhout
Geniet maar van de Pauze
Maar niet te lang he :wink:

Groeten

Ard

:lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
57 Chervrolet 150 Utilty klaar
In Progress, 1964 Pontiac GTO


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2008 21:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 04 aug, 2007 19:55 pm
Berichten: 359
Woonplaats: Neerpelt België
Bijzonder jammer dat de kit voor geen meter past. :( Je steekt er zo veel energie en tijd in en dan loopt het op het laatst helemaal fout. Ik ken het gevoel (jullie allemaal wel denk ik).
Ik heb altijd gedacht dat de negatieve commentaar (vooral over de pasvorm) van Revell kits overdreven was maar ik heb het zelf ook al een paar keer mogen ondervinden en het is echt klote :evil:
Desalnietemin mag je best trots zijn op je werk. Neem een korte pauze en ga dan aan de slag met een "betere" kit. Succes...

_________________
Op de werkbank: een hoop rommel =)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2008 23:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 3:30 am
Berichten: 2637
nookie schreef:
want een ronding vouwen met die foil, dat scheurt, zit geen rek in, dus je zag een opening.


Is het niet een mogelijkheid om SOL te gebruiken :oops:
Weet alleen niet hoe dit zou reageren op de foil omdat het geen decal is.

Arno.

_________________
Mijn website
photo 564445 photo 564444


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement