Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 12:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2008 10:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 okt, 2007 12:19 pm
Berichten: 261
Woonplaats: Assendelft
Mooi, ik ga het proberen dit weekend.
Bedankt voor de tips!

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2008 10:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 okt, 2007 12:19 pm
Berichten: 261
Woonplaats: Assendelft
Foutje bedankt!

Afgelopen zaterdag wat geprobeerd om het verf eraf te krijgen.
Ik hoorde van iemand dat het ook met Caustic Soda kon, want ik had geen zin om hem een nacht in de Mr. Muscle te leggen en wilde graag verder.

De soda in in de wasbak gedaan, water erbij en daarna het onderdeeltje erbij gedaan. Er gebeurde helemaal niks mee.
Meer soda erin. Gebeurde weer niks.

De tijd begon een beetje te dringen, want ik moest weg en wilde een chemisch goedje niet in de net nieuwe wasbak laten liggen.
Op zoek naar een plastic bakje en gevonden. Toen ging het fout. Water in het bakje gedaan en heel dom, heet water dus. Door de haast niet gevoeld of het te warm was. Dus het onderdeel (onderstaande foto, toen nog in goede staat) smolt onder mijn ogen tot een vorm waar ik nog weinig mee kon doen.

Afbeelding

STOM!! Haastige spoed is ...........

Ik moet dus op zoek naar dat onderdeel via hier of marktplaats, voordat ik een hele nieuwe doos ga aanschaffen. Een voordeel, ik heb dan een hoop spare parts als ik de doos opnieuw aan ga schaffen!!

Ik kan nog genoeg doen aan deze kit, voordat ik dat onderdeeltje weer heb, maar eerst even Mr. Muscle aanschaffen!

Oh ja, de decals zijn heel van de body gekomen, nadat ik die had laten weken in KOUD water.

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door nookie op wo 30 jan, 2008 0:09 am, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2008 11:33 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Je zou Revell kunnen vertellen dat je een foutje gemaakt hebt met het onderdeel en dat je graag een nieuw onderdeeltje zou willen bestellen. Men zegt dat ze bij Revell niet heel snel zijn met het opsturen, maar ze geven meestal wel gehoor aan dit soort verzoeken. Wat de kosten zijn... ik heb geen idee. :roll:

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2008 11:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 3:30 am
Berichten: 2637
Het zal vast niet echt goed koper zijn dan op ebay kijken naar een tweede hands of parts aanbieding :?:

Arno.

_________________
Mijn website
photo 564445 photo 564444


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2008 12:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 04 aug, 2007 19:55 pm
Berichten: 359
Woonplaats: Neerpelt België
Integendeel: zelfs al geef je grif toe dat je het onderdeel zelf verkl**t hebt :oops: (eerlijk duurt het langst) sturen ze je nog een ander op.

Heb het zelf ook al meegemaakt met een raam van een 612 Scaglietti, gewoon een mail gestuurd naar Revell's Department X en uitgelegd dat ik er desnoods wel voor wilde betalen.
Een 3-tal weken later zat de hele sprue met alle origenele onderdelen van dat bepaalde sprue GRATIS in de bus. Ik moest zelfs geen verzendingskosten betalen...
:lol:
Echt TOP die mensen van Revell. Probeer dat maar eens bij Tamiya of zo...

_________________
Op de werkbank: een hoop rommel =)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2008 12:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 okt, 2007 12:19 pm
Berichten: 261
Woonplaats: Assendelft
Top voor de tips!

Ik ga ze mailen!

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2008 17:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Buiten het ongelukje om goed bezig! Je F430 ziet er prima uit, toch wel een mooi kleurtje erop. Vraagje, welk merk probeerde je te verwijderen. Want je body is met Tamiya TS gedaan, dat wil er met Mr. Muscle niet af! Dan moet je al aan remolie gaan denken om het eraf te krijgen.

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2008 17:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 okt, 2007 12:19 pm
Berichten: 261
Woonplaats: Assendelft
Hmmm.........

Kan ik over de TS verf dan primer spuiten???

Aan de remolie gaan enz, dat zie ik niet zo zitten.

Nog meer tips om het eraf te kunnen krijgen?

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2008 17:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Tja, over elkaar spuiten kan altijd, maar je moet zorgen voor een erg goede hechting dan. Dus zal er dan een boel schuurwerk aan te pas komen. Als je dan bezig bent, tja dan kan je beter doorschuren tot het plastic voor de zekerheid. Dus, tja, schuren of remolie, ik wist het wel. En als andere tip zou ik willen zeggen, ga je zelf toch aanwennen om primer te gaan gebruiken op alle modellen. Het gaat je een hoop narigheid schelen in de toekomst.
Over je decals, ik heb al eens op het forum geschreven hoe je metal transfers en 3d emblemen kan gebruiken. Deze metal transfers van Crazy Modeler of FMD, zijn zeg maar echte emblemen met een zelfklevende laag. Deze zijn veel mooier als decals en geven je model ook net iets meer. De 3d emblemen zijn van E-Jan, deze zijn voor de Ferrari voor en zijdecals en geven net een echt embleem weer. Kijk maar eens in mijn F430 Spider topic (die ik overigens eens af zal maken :oops: ):
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=5544

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2008 17:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 okt, 2007 12:19 pm
Berichten: 261
Woonplaats: Assendelft
nookie schreef:
Thegs schreef:
Kijk maar eens in mijn F430 Spider topic (die ik overigens eens af zal maken :oops: ):


Kijk jij eens wie een tijdje terug als laatste een berichtje had geplaatst in je topic... :P

Ja, primeren inderdaad.
Vanaf heden ga ik dat ook zeker doen.
Bedankt voor de tips maar weer!

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door nookie op wo 30 jan, 2008 0:11 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement