Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 23 okt, 2007 20:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 okt, 2007 12:19 pm
Berichten: 261
Woonplaats: Assendelft
Dag brouwers, hierbij mijn 1e ferrari sinds lange tijd.
De fijne kneepjes moet ik nog leren, maar voor alles is er een begin.
Ik heb aardig wat tips gevonden, dus mijn volgende moet er wat beter uit gaan zien, maar voor een eerste keer vond ik het meevallen hoe het hele proces van bouwen gegaan is. Helaas heb ik geen foto's van het hele proces, maar alleen het eindresultaat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door nookie op wo 13 feb, 2008 1:15 am, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 okt, 2007 21:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 23 okt, 2007 18:51 pm
Berichten: 110
Woonplaats: Zwolle
ziet er netjes uit.:D alleen zo jammer dat bijna iedereen ferrari's in het rood maakt :?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 okt, 2007 23:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 okt, 2007 12:19 pm
Berichten: 261
Woonplaats: Assendelft
Ja, wat dat nou is inderdaad. Ik ben er ook zo één. Als ik een Ferrari zie rijden (lijkt wel wat meer als vroeger) en hij is niet rood, dan mist er iets aan die auto. Rood blijft toch wel de kleur die het beste past bij de verschillende types vind ik persoonlijk. Kan het niet echt uitleggen. Ik heb aardig wat 1:18 schaalmodellen en een paar die niet rood zijn (de Shell uitvoeringen van 10 jaar terug) en dat vind ik nou niet ook de minste die ik heb, terwijl de modellen wel erg mooi zijn. Had ze liever in het rood gehad.

Op naar de volgende kit. Ik denk dat het de 250 GTO wordt. Hoop onderdelen, meteen een uitdaging.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 okt, 2007 10:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 23 okt, 2007 18:51 pm
Berichten: 110
Woonplaats: Zwolle
zelf heb ik ook een aantal schaalmodellen staan van ferrari, en maar één in het zwart en de rest in het rood :oops: mijn volgende ferrari wordt waarschijnlijk geel :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 okt, 2007 13:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Kijk, om het groepsproject weer een beetje leven te geven, een schitterende 599 GTB Fiorano! Nouja, je mag dan zelf zeggen een pakket gebouwd sinds lange tijd, volgend mij ben je de goede basis niet verleerd! Het model zit gewoon goed en netjes in elkaar! De laklaag glimt netjes en ziet er goed uit, je model is voorzien van raamrubbers en raambanden, alles zit netjes op de plek, clearparts zijn netjes verlijmd zonder lijmresten, ik zie geen echte slechte dingen in/op je model. Natuurlijk kan je altijd nieuwe details en andere leuke dingetjes toevoegen zoals metal transfers in de vorm van typeplaatjes, Photo-Etch remschijven andere prulletjes. Maar ik zou zeggen, schroom zeker niet om nog een model hier te laten zien, maar dan met een bouwverslagje zodat je alle hulp en tips van leden kan ontvangen! En nogmaals bedankt voor je inschrijving.

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 okt, 2007 14:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 okt, 2007 12:19 pm
Berichten: 261
Woonplaats: Assendelft
Bedankt voor het compliment!!!!
Tuurlijk kan het beter, altijd uiteraard.
Om een kritisch antwoord te geven, van dichtbij zie je nog wel wat oneffenheden.
De clear parts zien er op de foto wel aardig uit, maar van dichtbij kan het beter. Door mijn niet ervaring op het clear parts gebied heb ik de onderdelen gewoon met het lijm geplakt waar de rest ook door gelijmd is, met als conclusie, je raadt het al, de verf is zich gaan mengen met de lijm, waardoor het er niet zo fraai uitziet. De volgende keer met clear-parts lijm oftewel, als tip, gewoon houtlijm gebruiken.

Over het spuitwerk, de volgende gaat eerst met primer, dan de gekleurde lak eroverheen. Nu is het er gewoon ''kaal'' opgespoten en vantevoren niet geschuurd of ontvet. Was ook meer een test om het op deze manier snelle manier te doen.

De volgende komt ook nog met een mooie laklaag als afsluiter.

Ik moest ergens mee beginnen, dus heb met niet aan 'alle' regels gehouden, voor zover je het over regels kan hebben.

De volgende wordt toch de 250 GTO, degene met de 202 onderdelen.

Moet hem alleen nog even kopen, maar ik zie hem tot nu toe nog niet bij de zaken waar ik geweest ben, al zijn dat meer de speelgoedwinkels geweest tot nu toe

Neemt niet weg dat ik erg tevreden ben over het resultaat.

Tot de volgende brouwsel, dit keer met brouwfoto's.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement