Update 3 tot dusver, en opnieuw een berg (19) foto's die niets vertellen. Hiervan maak ik mijn handelsmerk
Vandaag dus voorzichtjes hervat waar ik gisteren gestopt was. Wegens prachtig weer hier heb ik niet constant zitten brouwen, maar ben ik ook een paar keer met mijn strijkplank op wielen gezellig op mijn bek gegaan buiten
Sport noemt dat dan. Soit, om tot de *lieve* F50 terug te komen.
Dat asje. Gisteren asje op styreen gekleefd. Dus vandaag maar styreen mooi rondsnijden/vijlen. Deze foto toont het grof knippen.
Op deze foto is het gevijld, netjes (bijna perfect) rond, en op een tweede stuk styreen gekleefd, met de bedoeling hetzelfde proces te herhalen.
Zo moet 't worden.
En toen maar beslist dat dat nooit ging werken zoals het hoort. Dus maar afzonderlijk stukjes styreen knippen, vijlen, kleven, opnieuw vijlen en blablabla totdat we dit bekomen:
Jammergenoeg waren de foto's die ik tussen de stappen door getrokken heb onscherp of was ik domweg vergeten ze te maken... Nouja, sh*t happens?
Wat dichterbij heb ik dit:
Dit zorgde toch voor enige frustratie (zo'n 4 uur zitten pielen op dat 'torentje') waardoor ik dacht 'laat ik effe die doos met onderdelen bekijken wat ik in tussentijd kan doen'.
Dat bedoel ik dus... Je kunt je wel voorstellen dat dat deprimerend werkte
Maar wel motiverend om met het asje voort te gaan.
Assemblage van de drie delen!
Na wat uitharden/drogen/whatever krijg je dit.
Tjah, klein verschilletje in grootte, maar ik ben tevreden. Uiteindelijk zie je der toch bijna niks meer van, dus who cares? Ik althans niet, veel plezier bij het scratchen en we hebben zowaar een verloren onderdeel gered!
Om aan te tonen dat zo'n dingen maken ook niet van de eerste keer lukt en even het restmateriaal een blik in de schijnwerpers gunnen (en mijn verslag wat vullen met nutteloze foto's)
Hoofdstuk twee van deze update
Nah, dan heb je wel een asje. Maar wat ben je met een asje alleen? Kun je geen wielen mee aandrijven dacht-ik-zo-bij-mezelf. Dus beide asjes maar aan motor (ofzo) bevestigen.
(En ja, daar zitten ook nog gigantische sinkmarks, maar wegens dit is de onderkant, zie je der later lekker niets van terug, dus mooi laten zitten en ons niet moe maken.)
Toch best wel redelijk gelukt, nietwaar?
En zoveel zie je der dus nu al maar van terug... Dan moet dit ding nog in de moterruimte geplaatst worden ook, tegen een bodemplaat.
Van ver bovenaf gezien. Nouja, ver...
En toen was het tijd voor hoofdstuk drie... Onderdekseltje ofzo erop kleven. De pasvorm kon ik nogal onbestaand noemen... Delen moeten wegsnijden zodat ik de contactvlakken tegen elkaar krijg, nada modelbouwlijm, maar netjes de boel in elkaar gezet met secondelijm. En een omgekeerd pincet voor wat 'lichte' druk. En een soort klem. Ook voor 'lichte druk'. En nog zo'n klem... Ook voor... (je kan het al raden I suppose?).
De onontkombare kieren staan nu in de putty... Weet nog helemaal niet hoe ik die ga schuren, probleem voor morgen. Nu is het tijd voor een etentje, verjaardagje hier en dan ga je niet zitten brouwen, of wat dacht je dan?
Ik groet uit u uit het Westen van België.
Opnieuw, alle reacties welkom