Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 8:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 13 dec, 2020 23:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 13 dec, 2020 23:22 pm
Berichten: 1
Goedenavond,

Nadat ik vroeger meerdere italeri en Revell 1:24 pakketten heb gebouwd, heb ik enige tijd geleden een tekno bouwkit gekocht van een Scania 8x4 trekker, deze heb ik verlengd, voorzien van palfinger kraan en eigengemaakte laadbak van evergreen plaat en profiel.
Dit model is zeker niet te vergelijken met dat van een ervaren bouwer, maar voor een eerste metalen model in 1:50 schaal ben ik zeer tevreden.

Op dit moment heb ik een 6x2 bouwkit aangeschaft om hier een motorwagen met gesloten bak van te maken. Deze wil ik spuiten naar eigen smaak en decals maken van het logo van het bedrijf waar ik voor werk.

Ik dacht dat dit relatief simpel zou zijn echter kom ik er niet uit hoe ik de opbouw https://www.tekno.nl/bodempl-motorw-7-20-8-00m-gesloten-tautliner-bak.html op het multichassis https://www.tekno.nl/scania-r6-stream-ltl-motorwag-multi-chassis-6x2.html moet monteren.

Het lijkt er op dat de bodemplaat net iets breder is dan het multichassis, maar nét niet breed genoeg om eroverheen te vallen.
Doe ik iets verkeerds? Of moet ik de onderkant van de opbouw dusdanig inzagen / vijlen / afvlakken om het passend te krijgen?

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is en er meer ervaren bouwers zijn die me een beetje op weg kunnen helpen.
Ik heb een foto gemaakt van beide onderdelen echter ontbreekt me de kennis hoe ik deze kan toevoegen aan een post.

Alvast bedankt,
Bram


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement