Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 03 dec, 2014 20:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 03 dec, 2014 19:52 pm
Berichten: 33
Hallo en bedankt voor het lezen!

Ik heb via het Internet een 1:3 geweer gekocht voor een popje, maar in de titel stond niet dat het een kit was, verderop op de pagina wel (maar niet gelezen). Nu zit ik dus met 90 onderdelen, lol?
Er staat op dat het: main material: PS plastic dus dat zal wel het eeuwenoude bouwmodellen materiaal zijn, gok ik. Weet nog dat ik als kind het op het laatst ging afraffelen, zou nu na 40 jaar wat meer geduld moeten hebben opgebouwd *grin* maar alsnog wil ik vragen:

-Dit is een eenmalig project het lijmflesje/tube moet zo makkelijk mogelijk te doseren zijn zonder te kliederen.
1. handigheid!
2. kwaliteit!
3. eventueel prijs verh.

Welk merk/type raden jullie aan?
(m.a.w. ik ga hierna dus niks meer bouwen qua bouwpakketten dan, maar om de moed hoog te houden eraan te beginnen dacht ik mij zo goed mogelijk voor te bereiden dat de kans van slagen hoog is)


Bij voorbaat dank,
Met vriendelijke groet.

Tiriaq


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 dec, 2014 20:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Ik zou dan gaan voor de Revell Contacta, het blauwe flesje met applicatienaald. Is in vrijwel elke modelbouwzaak te verkrijgen.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 dec, 2014 21:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 03 dec, 2014 19:52 pm
Berichten: 33
MarChant schreef:
Ik zou dan gaan voor de Revell Contacta, het blauwe flesje met applicatienaald. Is in vrijwel elke modelbouwzaak te verkrijgen.



Denk dat ik die een keer heb gezien in een speelgoedwinkel. Komt bekend voor die naam, ik ga die halen. Bedankt!!

T.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 dec, 2014 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Afbeelding

Deze dus. Er is ook nog een iets kleinere variant.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 dec, 2014 23:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik ben meer voor de Revell-lijm met het kwastje.
Afbeelding

Nadeel van de lijm met naald of lijm met kwastje dat het redelijk snel opdroogt. Bij lange/grote lijmoppervlakken is de lijm die je in het begin hebt aangebracht al weer droog.

Daarom gebruik ik voor grote oppervlakken Revell-lijm uit een tube. Dit is erg dik en droogt veel langzamer. Dit heeft wel een langere droog- en uithardtijd nodig.
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 dec, 2014 8:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 03 dec, 2014 19:52 pm
Berichten: 33
tsjopper bob schreef:
Ik ben meer voor de Revell-lijm met het kwastje.
Nadeel van de lijm met naald of lijm met kwastje dat het redelijk snel opdroogt. Bij lange/grote lijmoppervlakken is de lijm die je in het begin hebt aangebracht al weer droog.
Daarom gebruik ik voor grote oppervlakken Revell-lijm uit een tube. Dit is erg dik en droogt veel langzamer. Dit heeft wel een langere droog- en uithardtijd nodig.
René



Dat zal ik zeker (!) in gedachten houden als ik wat grotere dingen ga plakken. Het ziet er allemaal vrij klein uit dus het zou moeten kunnen met zo'n tuutje. Ik hoop maar dat ik het niet verpest, had echt verwacht dat het geweertje in één stuk zou aankomen. Misschien moet ik straks nog gaan verven ook *help*

Hartelijk bedankt voor jullie tijd en hulp!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 dec, 2014 8:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 03 dec, 2014 19:52 pm
Berichten: 33
MarChant schreef:
Deze dus. Er is ook nog een iets kleinere variant.


Ah, ik zal even kijken straks of ik inderdaad de kleinere kan vinden. Mijn stad is niet bepaald goed voor bouwmodellen-handel vrees ik.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 dec, 2014 13:09 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Misschien vind je ook de versie van UHU, ook met een tuitje. Die gebruik ik nu. Is wat handiger om weg te zetten. Blokkeert de naald, dan kan je die best met een ijzerdraadje vrijmaken.

Afbeelding

Er zijn ook mensen die styreen kleven met aceton, dat is natuurlijk wat moeilijker. Houd er in ieder geval rekening mee dat deze lijm het plastic aantast. Gebruik er niet teveel van aan de binnenkant of het zal je geweertje week maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 dec, 2014 14:09 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
en anders gewoon superlijm natuurlijk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 dec, 2014 15:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 03 dec, 2014 19:52 pm
Berichten: 33
StevenVD schreef:
Misschien vind je ook de versie van UHU, ook met een tuitje. Die gebruik ik nu. Is wat handiger om weg te zetten. Blokkeert de naald, dan kan je die best met een ijzerdraadje vrijmaken.

Afbeelding

Er zijn ook mensen die styreen kleven met aceton, dat is natuurlijk wat moeilijker. Houd er in ieder geval rekening mee dat deze lijm het plastic aantast. Gebruik er niet teveel van aan de binnenkant of het zal je geweertje week maken.



Thnx heb twee keuzes nu iig!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement