Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 maart, 2007 23:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 jan, 2007 1:45 am
Berichten: 706
Woonplaats: Den Haag
Ondanks dat ik van het mannelijke geslacht ben (en nee, dit heeft niks met de ontkennende fase in mijn leven te maken) show ik bij deze toch ff mijn doos.
Geen vlees en bot, maar gewoon puur karton.
Afbeelding
Btw, 143M of 143R, het is mij om het even.
De tekst en het plaatje zeggen mij nl iets verschillends. Soort Wouter Bos zeg maar; beetje vorst, beetje dooi, half vol, half leeg; niks van alles dus.

Allemaal leuk en aardig, maar ik denk dat ik aan het uiterlijk weinig zal veranderen.
Nou ja, die King tekst kan z'n plekkie echt wel vergeten, net zoals dat provincie Limburg-Zuid-kenteken (en nou niet gaan huilen lieve Belgen; niet alles serieus nemen wat ik zeg; Nl bracht namelijk Marco Borsato voort die te infantiel is om de tekst 'Rood' zelf uit z'n duim te zuigen en Belgïe zette toch maar mooi even dEus in m'n fijne cd-speler en nu begin ik af te dwalen).

Nou ja, maar door naar het volgende plaatje omdat ik anders alweer op miraculeuze een ander schijn-IP adres heb wegens een ban.
Komt 'ie:
Afbeelding
Goed geraden: het chassis; nog lang niet af, maar is wel alvast zwart gespoten en de eerste laag staal voor die veer dingen.

Next:
Afbeelding
Iets met eigenlijk 'maar' 470 pk, maar volgens de voorkant 500.
Zoals ik hier pas in de Hofstad (voor de automensen onder ons) een BMW M5 zag met 540i op de achterkant en een Audi (jawel...) RS2 biturbo die diesel stond te tanken.

Het blok heeft her en der pas een eerste likje te pakken, met name het glans deel, dus daar moet ik nog wat aan doen. En zoals sommige van jullie misschien ook wel weten heb ik de vervelende neiging om pas geschilderd materiaal weer te beschadigen, dus dat is ook nu weer zo ver.
Mens moet bezig blijven hè...

En o ja, alle aandrijf spulletjes en spatborden en benzinetank liggen in hun tweede laagje knalrood uit te harden, maar ik heb geen zin meer om naar zolder te lopen, dus die houden jullie te goed van me.
Scheenbeentjes zijn namelijk een beetje verrot van al dat sportspul enzo, dus ik ga ff lekkâh liggûh...

PS: die Audi was trouwens van het model A3. Toen ik probeerde te achterhalen waar deze fijne man zijn auto vandaan had (exceptioneel zeldzaam?) werd ik beloond met een fijn verbaal Haags hoogstandje.
Het woord 'humaan' kon 'ie vast niet spellen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 maart, 2007 10:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 nov, 2006 19:42 pm
Berichten: 1325
Woonplaats: Noord-Limburg België
Hoi,
mooie start maak je daar!
Hoewel de kleuren van de motor hoogstwaarschijnlijk zijn verzonnen, vind ik deze wel goed staan. :lol:
Philippe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 maart, 2007 14:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 jan, 2007 1:45 am
Berichten: 706
Woonplaats: Den Haag
De kleuren van het blok zijn een soort van gelimiteerde editie (nr 1 van 1 zeg maar).
Misschien wel een aderlating voor de echte Scania fans, maar dat ben ik niet. Just the fun of it, meer niet :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 maart, 2007 16:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 nov, 2006 10:35 am
Berichten: 644
Woonplaats: Lelystad
Ik denk dat Scania hier een primeur heeft.
Ziet er overigens goed uit zo met die kleuren.
Succes verder :wink:

Groet Arthur

_________________
scania v8 modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 maart, 2007 18:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 jan, 2007 1:45 am
Berichten: 706
Woonplaats: Den Haag
Ziet er overigens goed uit zo met die kleuren.

Dacht ik ook ff ja, maar.......
Deze domme [censuur] heeft per abuis de verkeerde spuitbus gepakt om z'n zooitje rood te spuiten, nl. het muurgeschikte spul. m.a.w. het plastiek ongeschikte spul.
Nà het voorzien van een Motip coating kwam ik hier pas achter; (nee, geen ramptourisme foto's; schaam me nl diep)
Het hele zooitje beet namelijk uit zoals onze 'beschaving' sinds de middeleeuwen niet meer gezien heeft (pek met veren anyone?).

Na verwijdering van het bruisende en opkrullende laagje bleek dat het kunststof ook aangetast is.
Ovenreiniger en kornuiten maken dus geen kans meer, dus leek mij ook de enige oplossing om alles maar van een extra dikke laag graffiti rood te voorzien (het spul is nl zeer soepeltjes in een dikke laag te spuiten).

In eerste instantie lijkt het er weer glad uit te zien ten koste van wat kleine details, het uitharden zal wel even op zich laten wachten.
De tweede instantie durf ik nog niet onder ogen te komen.

Zodra dat gebeurd is bepaal ik of ik weer verder ga met deze jongen.
Soort regenboog sticker zeg maar....

Er is hoop.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 maart, 2007 20:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 jan, 2007 1:45 am
Berichten: 706
Woonplaats: Den Haag
Damage control update (alweer):

De dikke laag begint redelijk mooi minder zacht te worden.
We gaan gewoon door, zij het met een mini missertje :roll:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 maart, 2007 19:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 feb, 2006 17:29 pm
Berichten: 406
Woonplaats: Barneveld (Kiependarp)
Erg mooi gedaan dat blok!

Grt, Erik V

_________________
Ik voel me kip lekker.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 maart, 2007 20:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 jan, 2007 1:45 am
Berichten: 706
Woonplaats: Den Haag
Zo, daar is 'ie weer met z'n geleuter.
Geen comazuipen voor mij vandaag, althans, niet alcoholisch en ook geen 52, maar gewoon ouwerwets aan een bakkie pleur, saffie en brouwen maar.

Gaat 'ie:

Nog ff wat aan het blok gesleuteld; gewoon lekker pats met hoog bling gehalte, en niet al te netjes geverfd, maar daarover later meer.
Dat Scania blok zal zich wel enigzins thuisvoelen op het Ikea kastje.
Afbeelding

Ook het chassis nog wat gekieteld; beetje duwen, beetje trekken enzo en toen pastte het wel enigzins.
De schade aan het kunststof (brandweer-) rood spul is hier niet zo goed te zien, maar in werkelijkheid enigzins irritant aanwezig, ook op de niet afgebeelde spatborden.
Geeft wel zullen we maar zeggen.
Afbeelding

Verder gaan we voor het eerst op een gewield model (ipv Gundams) het roest trio aan het werk zetten.
Beetje kwasten, beetje krassen en dan nog hier en daar wat droge vegen en dan kunnen we der vrij duidelijk over oxidatie spreken.
Lijkt mij een goede oplossing om de oneffenheden weg te werken (althans; eigenlijk meer op te laten vallen).
Afbeelding

Wordt vervolgd.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 maart, 2007 20:56 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Hee Flexo,

Geinige motor heb je gebrouwen, volgens mij (en jou had ik al begrepen) niet helemaal volgens de oficiele kleuren. Geeft ook niks, ik weet alleen dat het schoepenrad wit moet. Aan de motor had ik destijds een gouden kleurtje gegeven, das ook niet helemaal volgens de regels, maarja.

Het begint er al fijn uit te zien. Tip voor het chassis, daar wordt in eerste instantie alles in een kleur gespoten, daarna kun je met verschillende kleuren zwart enze wat nuances aanbrengen, waarna je met dat slijtage gerei aan de slag kunt 8) .

Succes,
Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 maart, 2007 21:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 jan, 2007 1:45 am
Berichten: 706
Woonplaats: Den Haag
Dank voor de tips.

De motor heb ik mij niets van aangetrokken; gewoon alle kleuren Warhammer verf voor m'n neus en erop gooien wat me leuk leek.
Wel bedankt voor de schoepenrad tip, maar glimmen zal 't kreng (dus hij blijft zo).
De officiële kleuren kunnen mij nl echt niks schelen :wink:

Het chassis heeft al nuances, alleen dat zie je op de foto niet.
Zal 'k volgende keer beter proberen.
De zooi waarmee de vering aan het chassis vastzit is nl antraciet en het chassis zelf een mengelmoes van zwart-zwart en 'licht' zwart, glanzend en mat.

[edit] @bert: als ik m'n tekst zo na lees klinkt m'n reply een beetje lullig, maar zo bedoel ik het niet. Thx voor de tip.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement