Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 apr, 2007 12:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 20 maart, 2007 19:28 pm
Berichten: 89
raimond schreef:
Ziet er allemaal goed uit,zeker ook dat witte stuur is erg mooi. Je hebt ook een hele aparte kleur uitgekozen is mooi dat paars-metallic. Het eindresultaat zal erg mooi worden.

gr Raimond


bedankt en het is niet echt paars metallic. Dat het nu paars is komt door het licht van de flitser op mijn camera (foto's gisteravond nog ff gemaakt). De echte kleur veranderd in het licht van groen naar paars dus vandaar dat er groen in het interieur zit. Beetje alles in 1 stijl houden vind ik altijd wel mooi.

Vandaag even de utlaat chrome gespoten en die ligt nu in het zonnetje te drogen en uit te harden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 apr, 2007 12:53 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Interieur vind ik erg mooi geworden!

Ik hoop dat je van de rest van de opbouw en kleuren nog buitenfoto's wil maken, die (paarse die niet paars is) lak ziet er erg mooi uit, dus ik ben wel benieuwd naar het daglicht resultaat.

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 jun, 2007 15:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 20 maart, 2007 19:28 pm
Berichten: 89
Hier dan weer een kleine uptdate. Ik heb de onderbumper voor een klein deel in elkaar staan. De koplapmen moet en er nog op en de lampen zelf moeten nog grijs worden. Maar op deze foto is wel goed te zien hoe de kleur een beetje moet worden.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 jun, 2007 18:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 jun, 2006 18:15 pm
Berichten: 21
ziet er goed uit gerard. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2007 16:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 20 maart, 2007 19:28 pm
Berichten: 89
Ik heb de cabine haast in elkaar zitten. Moet aan de achterkant nog een paar dingen bevestigen en dan kan hij aan het chassis vast. Wat nog een heel karwij gaat worden omdat er haast geen ruimte is om alles goed te kunnen zien en bevestigen. Dan kan de onderbumper erop en dan is het bijna klaar. :D

hier nog wat foto's inclusief de buitenfoto's speciaal voor bert :P .

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo dat was het wel weer even. Als de truck klaar is kan ik langzaam aan aan de trailer gaan beginnen die er achter komt. Wat voor trailer dat gaat worden en in welke kleuren dat weet ik nog niet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 jun, 2007 19:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 20 maart, 2007 19:28 pm
Berichten: 89
Zo hier dan haast de eind foto's van de truck. Het eind komt nu echt in zicht. Vandaag heb ik de onderbumper eronder gehangen, en ook de lampen erop gezet. Tevens zijn er ook 2 luchthoorns op dak gezet om het geheel af te maken. Miss dat ik over een tijd de uitlaat nog ga vervangen omdat ik denk dat 2 sidepipes aan beide kanten 1 ook wel mooi zal staan, maar dat is voor later. Hier dan een van de laatste foto's. Als alles droog is zal ik nog foto's van de truck maken als hij lekker in het zonnetje staat. En misschien als de trailer af is maar dat is nog lang niet zo ver omdat ik nog niet weet wat voor trailer er achter komt. Misschien een zeiltrailer maar ik denk dat een containerchassis ook wel gaaf staat erachter.

Oh jah :P de stickers moeten er ook nog op van het kenteken en de typeplaatjes :P .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het lampenrek met de michelinpoppen erop. Dit hangt er net op en is nog aan het drogen :P

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 jun, 2007 19:53 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Die paars die eigenlijk geen paars is, is wel een heel aparte kleur. Volgens mij helemaal niet zo goed in een foto te vangen :D . Een hele mooie aparte kleur.

Klein (mischien nog weg te poetsen) puntje wat mij opviel is op de vijfde foto van onderaf die wittige vlek boven het bijrijdersraam.

Voor de rest: Toppie!

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 jun, 2007 20:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 nov, 2006 19:42 pm
Berichten: 1325
Woonplaats: Noord-Limburg België
Hoi,
je hebt hier een nette truck geplaatst, een speciaal kleurtje en leuke details (extra horens, lampen, mooi interieur..)!
Wat bert net zei viel mee ook op, hopelijk is er iets aan te doen.
Philippe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 jun, 2007 21:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 20 maart, 2007 19:28 pm
Berichten: 89
Thnx allemaal.

@Robert: De kleur vind ik aardig goed uitkomen op de foto's :P je kan aardig zien dat het met verschillende lichtinvallen van paars naar groen gaat maar in het echt is het nog beter.

Dat stuk bij het dak was een soort van druiper dacht ik. Zit onder de blanke lak en helaas is daar volgens mij niet veel aan te doen. Altands ik zou niet weten hoe. Dit is de eerste truck die ik volledig gespoten heb. Komt denk ik door de spiciale lak die erop zit die is gaan druipen. Zeg maar de 2e lak over het zwart heen. Ik had dit niet echt goed in de gaten zag het pas nadat de blanke lak eroverheen gegaan is. Misschien dat die lak het ook tevoorschijn heeft gehaald. Maar ik zou niet weten wat ik er aan moet doen. Misschien hebben jullie tips? De lak vind ik op zich goed gelukt op een aantal punten na. Met name ook de Chrome delen die zijn niet echt goed uitgekomen. Maar dat alles is voor een volgende keer. Vind het een topmodel geworden en zeker een plaatsje in mijn virtrine waard :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 jun, 2007 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Bij elk model kom je wel iets tegen wat niet helemaal aan je verwachtingen voldoet. Ik heb ook altijd modellen die persé linksom in de kast moeten of juist rechtsom. Waarom? Omdat dat de betere kant is dan.
Alleen moet je dus van zulke foutjes leren en hopen dat ze niet meer voor zullen komen.
Het druiperprobleem van jou is voor mij een raadsel. Als die er vóór de blanke laklaag al had gezeten zou je die ook al gezien moeten hebben.
Lijkt me, maar ik weet het niet zeker.

Maar ik vind het wel een apparte kleur. Op zo'n truck staat het ook goed.
Hopelijk verder geen tegenslagen en op naar een mooi eindresultaat.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement