Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 jun, 2007 22:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 20 maart, 2007 19:28 pm
Berichten: 89
Bedankt voor de goede reacties :D .

@ Jeroen: Het kan zijn dat die druipers er al zaten, zijn me dan helaas niet opgevallen.

Het model staat nog steeds te drogen en ik ben er wel achter gekomen dat hier en daar nog een klein drupje lijm nodig zijn. Vooral linksvoor achter het voorwiel, waar de opstappen om het wiel heen lopen (kan zo gouw even niet de naam verzinnen) vlak voor de accubak ophoud. Dat zit nog los dus daar moet nog een drupje lijm tussen. Verder moet de windgeleider of hoekschild aan de rechterkant nog een drupje lijm hebben. Net niet goed genoeg vast gezet en bij het monteren van de cabine op het chassis is het losgekomen.

En ik denk toch dat ik de uitlaat er onderuit sloop. Ben er niet tevreden over. Vind het wel tof gedaan en mooi gelukt maar de uitlaat staat me niet echt aan. Zit toch niet helemaal naar me zin. Dus nu is het even een dubbele sidepipe in elkaar knutselen en kijken hoe dat staat, hiervoor moet ik denk ik ook de standaard uitlaat verbouwen. Graag tips van iemand die hier ervaring mee heeft. Of de standaard uitlaat eronder uit moet of dat ik een stukje moet knutselen dat de sidepipe erachter/ernaast komt te hangen.

Op naar de volgende update want hij is nog niet af (Helaas :P )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2007 21:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 15 okt, 2005 15:37 pm
Berichten: 1197
Woonplaats: Drønten Bedrijf: Jan Bakker landbouw
Zeer nette truck!
Mooi beugel heb je ook gemaakt met de poppen erop!
Kan je mij misschien de letter van het rekje en het nummer van het Scania bordje op het rechterspatbord aan mij doorgeven? Ik wil namelijk nog 2 van die bordjes voor op mijn auto (komen ipv de nummerplaten :P )

Gr Leon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 jun, 2007 12:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 17:16 pm
Berichten: 159
Woonplaats: eemnes
Het is een mooie scania geworden,vooral de kleur is erg apart en dat maakt er een mooie aparte scania van, complimenten

gr. Raimond


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: tip
BerichtGeplaatst: ma 23 jul, 2007 19:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
misschien een tip voor de volgende keer...
Als je die letters van Scania op het motorblok zilver wilt maken kan je misschien beter eerst dat hele vlak zilver verven en wachten tot het droog is. Dan met zwart er overheen en met je vingers de zwarte verf van de letters afvegen zodat die ondergrond zilver blijft en alles wat er omheen zit zwart is.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 jul, 2007 20:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 20 maart, 2007 19:28 pm
Berichten: 89
Bedankt voor de tip. Ik ga er zeker wat mee doen. Het is de eerste keer dat ik zo in detaill ga kwa motorblok omdat ik vaak moeite heb om de cabine te laten kantelen. Meestal lijm ik hem vast en dan is het werk aan het motorblok allemaal werk wat je toch niet ziet. Maar ik ga er zeker wat aan doen.

Binnenkort updates van de trailer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 jul, 2007 22:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
truckergg schreef:
Bedankt voor de tip. Ik ga er zeker wat mee doen. Het is de eerste keer dat ik zo in detaill ga kwa motorblok omdat ik vaak moeite heb om de cabine te laten kantelen. Meestal lijm ik hem vast en dan is het werk aan het motorblok allemaal werk wat je toch niet ziet. Maar ik ga er zeker wat aan doen.

Binnenkort updates van de trailer.


Dat de cabine niet open kan heb ik ook altijd... Of de voorbumper laat los of de cabine past er niet overheen. Dan maak ik het passend, maar dan kan de cabine meestal niet meer open. Is inderdaad jammer van al het werk wat je in het motorblok hebt gestoken, maar ik maak zelf ook altijd het motorblok tot in details kloppend.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement