Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 sep, 2007 10:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Moi

Je hebt er zeker weten een mooie SCANIA 110 SUPER.
Want dat is de orginele betiteling van deze auto en geen 111 zoals hij word verkocht.
Een Scania 111 heeft namelijk een rechthoekige neus zie foto;
Afbeelding

En een mooje 110 is dit;
Afbeelding

Dus ik hoop dat jullie nu het verschil weten tussen een 0 serrie en een 1 serie torpedo

P.S. Er zijn ook nog 0 serrie torpedo's met een recht hoekige neus en die zijn ontstaan toen scania met de 0 serie frontstuur kwam. Dat is namelijk de doos die HELLER uitgeeft van de frontstuur.

Gr. Remon
------------------------------------------------------------------------------------
http://albums.modelbrouwers.nl/coppermi ... ?cat=10663

Scania onderdelen nodig?
Heb nog veel reserve onderdeeltjes liggen.
van 2 tot R serie, iets kwijt geraakt of versneden en vervanging. Zo ook orginele Decals die ik niet gebruikt heb, nodig vraag het maar en wie weet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 sep, 2007 16:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ik moet je dan toch meteen maar even verbeteren :oops:. Die hoekige Scania torpedo is er nooit geweest als 111 uitvoering. Alleen in 140/141/145/146 ( zie jouw bovenste foto ) uitvoering.

Die ronde torpedo is wél als 111 verkocht tot rond 1980 en was de opvolger van de 110. Hier zou trouwens nooit een V8 motor onder de motorkap passen.

Niet om je aan te vallen maar zo is het toch echt.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 sep, 2007 18:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Daar zal je wel gelijk in hebben :o , maar hij staat over het algemeen gewoon bekend als de 110 en ik heb nooit geweten dat ze er een 111 uitvoering van hebben verkocht :idea: Weer wat geleerd :!:

Mijn Fout. :oops: :oops:

Maar ik heb gelukkig vorige week een binnen gekregen via Modeltrucks & Parts. En ik wil hem zo maken als de foto bij mijn vorige bericht maar dan als trekker :lol: Ben hem van de week niet meer tegen gekomen bij Modeltrucks & parts.


Gr. Remon
------------------------------------------------------------------------------------
http://albums.modelbrouwers.nl/coppermi ... ?cat=10663

Scania onderdelen nodig?
Heb nog veel reserve onderdeeltjes liggen.
van 2 tot R serie, iets kwijt geraakt of versneden en vervanging. Zo ook orginele Decals die ik niet gebruikt heb, nodig vraag het maar en wie weet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement