Modelbrouwers.nl modelbouw http://modelbrouwers.nl/phpBB3/ |
|
Jeff: Scania 142 torpedo bergingswagen http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=79&t=9628 |
Pagina 6 van 8 |
Auteur: | jeff [ do 06 maart, 2008 19:55 pm ] |
Berichttitel: | |
Hoi Mannen, Dank voor het medeleven en het is helaas niet anders, deze keer heb ik in ieder geval "beide" handen vrij, Dinsdag krijg ik loopgips en kan ik me eigen is helemaal gaan storten op de lopende projecten en de Scania, dus eigenlijk zit er stiekum toch een voordeel(tje) aan @ Bazzzz Ik heb nu genoeg tijd dus kom maar snel een bakkie doen! @ René Schaam je Bedankt voor het compliment en ik heb zo'n vermoeden dat ik hier binnekort tot vervelens toe update's zal plaatsen @ Korneel Je zou bijna denken dat het met dit project te maken heb Groeten Jeff |
Auteur: | jeff [ do 06 maart, 2008 20:19 pm ] |
Berichttitel: | |
Vond nog een plaatje van het zelfde Zweedse bedrijf, mischien de voorganger van mijn 142 en deze heeft weer de cabine van zijn voorganger op het chassis, Jeff |
Auteur: | moddertrukker [ do 06 maart, 2008 21:54 pm ] |
Berichttitel: | |
Die Jeff toch, alles zit hem tegen. Laat je moed niet in je schoenen zakken en hopelijk ben je snel weer op de been. Of moet ik zeggen; beide benen? Succes met de Scania. gr Jeroen |
Auteur: | jeff [ za 08 maart, 2008 18:04 pm ] |
Berichttitel: | |
Weer een updeetje van deze Scania, Ik heb de stap genomen om aan het spuitwerk van de cabine te beginnen en ik moet eerlijk zeggen dat ik daar best wel tegenop zag maar het viel mee, goed afplakken en de stap maar genomen. Het is met deze Scania een beetje "andersom" verhaal omdat ik eerst met de cabine moest beginnen ivm het inkorten van slaap naar dag cabine en de bergingsopbouw moet ook ingekort worden, pas als dit is gebeurd kan ik aan het chassis gaan zagen omdat ik dan de exacte maat heb, als je ook kijkt naar de opbouw van mijn voorbeeld zie je ook dat de opbouw bijna strak aan de cabine staat, vandaar het "andersom" begon euh begin Ik wilde er toch iets van mezelf indoen dus heb ik het rood van het voorbeeld veranderd in oranje, zo wil ik toch nog iets meer dingetjes van me eigen aan brengen, we zien wel. Nu éérst wat plaatjes van de cabine, ze zijn uit één hoek genomen omdat de verf nog vrij zacht is en ik er nog niet te veel aan wilde zitten, Alleen op de neus moet nog een zwart vlak komen maar voorlopig éérst maar eens heel goed uitharden, Groet Jeff |
Auteur: | Bazzz [ zo 09 maart, 2008 0:04 am ] |
Berichttitel: | |
Ziet er mooi strak uit Jeff, de ombouw van slaap- naar dagcabine is ook mooi gelukt. Groeten Sebas. |
Auteur: | Michael Beers [ zo 09 maart, 2008 9:40 am ] |
Berichttitel: | |
ziet er goed uit Jeff ,met het afplakken is het toch meegevallen ,de ombouw naar dagcabine is goed gelukt gr Michael |
Auteur: | jeff [ zo 16 maart, 2008 19:03 pm ] |
Berichttitel: | |
Wat te doen als je voet in het gips zit en je handen vrij zijn.... inderdaad, bouwen maar en foto's nemen, ik heb eerder al geschreven dat dit een beetje andersom werkje was/is ivm de chassis lengte, daar ben ik nu gelukkig uit. éérst inkopen wezen doen, nou ja vrouw lief dan.... Wat Evergreen matiriaal voor de opbouw want hier kwam een hoop hak en zaag werk bij kijken. Ik ben weer uitgegaan van de bekende BRO opbouw, en die heb ik éérst wat afgetekend éérst heb ik de hoogte en de lengte ingekort, ik heb hiervoor het éérste kastje doormidden gesneden en het weggesneden stukje ook weer doorgesneden zodat mijn kastje weer een achterkant kreeg, is het nog te volgen.... Het stukje van de bovenkant En dan ziet het er nu zo uit Toen heb ik een stukje uit de opbouw gesneden voor de dieseltank, die achteraf te kort bleek te zijn om dat ik het dolle idee kreeg om er een 3 serie tank onder te maken en die is natuurlijk groter dan een 2serie tank, maar goed.... Vervolgens heb ik een plaatje gesneden om aan de binnekant van de opbouw te lijmen om de tandemas dicht te krijgen naar een 4x2 Op deze foto word mijn warrige verhaal over de achterkant van éérste kastje ook wat duidelijker Het kastje sluit nu weer aan zodat het weer een beetje begint te kloppen. Vervolgens heb ik de ronding voor de achteras van de opbouw dichtgemaakt Eindelijk het chassis, ik heb hier het chassis voor gebruikt van een 143 donor kit die ik ooit ééns op mp had gekocht, volgens mij klopt enkelt de achtervering nu niet ivm de luchtbalgen, komen die niet pas vanaf de 3serie.....? Op wensen van de klant is de vering aangepast zullen we maar zeggen Maar we hebben nog meer gesneden, de ballast bumper van mijn voorbeeld is helemaal dicht en zonder lier, Italeri levert deze met... ja inderdaad, met lier en verlichting, dus daar gaat die weer, een tweetal plaatjes gesneden en de lier dicht gemaakt en vervolgens een laagje plamuur De 3serie tank die mr Alebestine ook gelijk heeft leren kennen... En natuurlijk moest ook het kraanchassis het ongelden met zijn lengte omdat mijn opbouw ook iets korter is geworden En dan gaat er toch nog een einde aan deze up date komen maar eerst nog een tweetal plaatjes van hoe het chassis er tot nu toe bij staat Zo komt er toch nog een einde aan deze up date, Groet Jeff |
Auteur: | Michael Beers [ zo 16 maart, 2008 21:22 pm ] |
Berichttitel: | |
Je bent stevig aan het zagen en snijden in de SCANIA Je bent in ieder geval lekker bezig Het ziet er veel belovend uit ben benieuwt naar de volgende update gr Michael |
Auteur: | Bert [ ma 17 maart, 2008 10:12 am ] |
Berichttitel: | |
Heeeeey, het betere hak en zaagwerk. Hopenlijk vallen dadelijk alle puzelstukjes weer perfect op de plaats, en dan heb je toch een Scania waar je U tegen zegt! Succes met het vervolg Jeff!! Groetjes Robert |
Auteur: | moddertrukker [ ma 17 maart, 2008 20:42 pm ] |
Berichttitel: | |
Mooi ombouwwerk, waar haal je de tijd toch vandaan... Als je dan toch thuis moet zitten kun je maar beter meteen flink aan de slag gaan. Het ziet er veelbelovend uit. Ben alleen bang dat luchtvering op een 2-assige bergingswagen wat raar is. Niet dat het niet zou kunnen maar in ieder geval niet op een 2-serie. Denk even aan het gewicht wat er op de as komt te hangen. Meestal worden de assen zelfs versterkt om enige overbelading te kunnen overleven. Maar dat is dan bij bladvering of zelfs helemaal geen vering als de truck geladen is . Maar je ziet er straks toch niet veel of zelfs helemaal niets meer van dus gewoon lekker zo laten. gr Jeroen ps: maar ik wilde het wél gezegd hebben... |
Pagina 6 van 8 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |