Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 apr, 2008 21:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Elk nadeel heb zijn voordeel heb ik ooit iemand eens horen zeggen. En dat had alleen maar verstand van voetbal :roll:

Ben blij dat het ondanks dat het verkeerd nu toch beter is dan eerst.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 apr, 2008 17:22 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
ook hier weer bezig geweest, waar haal ik de tijd toch vandaan ..... :mrgreen:

Ik ben bezig geweest aan het chassis dus deze ronde geen opbouw plaatjes,ik heb de diesel tank zwart gespoten en met bmf bekleed,

Afbeelding

Afbeelding

De lichte plek op de voorkant van de tank is een lichtval, wel is de naad van de tank helaas toch weer enigzins zichtbaar geworden nu de tank zwart is :?

Met de ballast bumper had ik wel een klein tegenslagje, op mijn voorbeeld Scania is deze geel/zwart gestreept (bijénkorf) dus ik alles netjes afgeplakt en aan de gang gegeaan, toen eenmaal het zwart er op was gespoten en ik de tape ging verwijderen leek het wel een carnavals optocht, ééns een dry fit gemaakt en een dagje bekeken maar vond het echt helemaal niets, dus uiteindelijk is dit de bumper geworden,

Afbeelding

Deze optie staat stukken beter maar er moet nog wat aan gebeuren, eens even verzinnen....

Bij de voorbeeld Scania zitten wieldoppen dus ook hier even aan het snijden geweest, ik heb het gedeelte wat normaal OVER de velg heenvalt weggesneden zodat de dop nu IN de velg valt, zodat je precies de caroserie kleur op de velg terug ziet als bij het voorbeeld,

Afbeelding

en voor de voorkant,

Afbeelding

Nu nog het chroom verwijderen en in het goede kleurtje spuiten.

ook de cabine is onder handen genomen, het zwarte vlak op de motorkap is nu ook gespoten en de zwarte lijnen die het oranje van het geel moeten scheiden zitten er nu ook op,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover weer deze up date en ben benieuwd naar jullie reactie's,

Groet Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 apr, 2008 18:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Ziet er goed uit Jeff, ook mooi gelukt die zwarte lijntjes.
Toch vind ik de bumper nu "te" zwart, misschien als je wat bredere geel/zwarte strepen had gebruikt dat het misschien wat beter had gestaan, en het komt weer wat meer terug in de rest van de berger.
Verder heb ik niks te zeuren hor, en ziet alles er weer prima uit.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 apr, 2008 18:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Jemig, wat gaat ie hard.
Ben het wel met Bazzz eens dat de bumper wat mist. Ik heb net de voorbeeldfoto nog eens bekeken en vind hem met gele strepen toch net effe mooier.

Die scheidingslijnen op de cabine, zijn die geverfd of is dat isolatietape?
Ik zou eens overwegen om die te spuiten. Zo te zien aan de motorkap moet dat zeker lukken.

Wist je trouwens dat er bij de Volvo F12 van AMT/Matchbox die wieldoppen zitten die erop jouw voorbeeld Scania zitten? Gewoon even een gedachte tussendoor. Maar de door jou gekozen oplossing is zeker ook goed gekozen. Vooral het randje eraf zodat je de velgrand nog kunt zien.

De voorvelgen hebben geen wielbouten. Doe je daar nog iets aan?

Ik heb een gevoel dat het wel goed gaat komen met deze Scania!

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 apr, 2008 19:04 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Ben ik weer,

Bazzz en Jeroen ik ben het met jullie eens dat de bumper inderdaad nog wat mist, mischien een halve bumper met strepen, dan bedoel ik de onderkant van de bumper, ook moet er nog een vangmuil op de bumper komen die ik uit een stukje plaat moet snijden, voorlopig ga ik eens wat foto's van soortgelijke wagens bekijken hoe het daar is opgelost.

Jeroen de scheidingslijnen zijn inderdaad van isolatie tape gemaakt en moet nog met de blanke lak strak worden gespoten, maar voordat ik daar aan begin wil ik zo her en der nog even alles nalopen, jaja ik weet het, lastig lopen in het gips..... :mrgreen:

Ieder geval bedankt voor de positieve reactie's

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement