Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 08 sep, 2015 21:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
piet snot schreef:
dat er modellen 1:43 bestaan weet ik, maar zoek maar eens op internet ernaar dan zul je zien hoe weinig winkeliers ze hebben of aangeboden worden op internet, als je een zero vind is het "meestal" 1:73


ten eerste zul je inderdaad vrijwel geen vliegtuig vinden in schaal 1:43....maar probeer eens te zoeken op 1:48...

Ten tweede zul je ook vrijwel geen vliegtuig vinden in schaal 1:73....je maakt meer kans op schaal 1:72...

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 sep, 2015 22:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Citaat:
Maar heb hierbij ook nog een vraag, hoe kun je weten welke verf je moet kopen zonder de verpakking open te maken, op de doos van de mijne (merk pegasus) staat daar niets over aangegeven op de kartonnen verpakking.


Niet... Hoewel sommige merken wel een paar kleuren op de doos zetten, maar dat zijn meestal te weinig om er iets fatsoenlijks mee te kunnen maken... Of je zou eerst op internet moeten kijken, daar staan redelijk wat instructies op. Maar waarom wil je de doos niet openen? Dat kan je toch net zo makkelijk even in de winkel doen?

F

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 sep, 2015 10:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 sep, 2015 13:01 pm
Berichten: 13
in de winkel waar ik was geweest zat er een plastiek rond de kartonnen dozen, lijkt me raar als ik deze plastiek verwijder, de inhoud bekijk en de doos weer in het rek zet, tenzij dat je zeker weet dat je de doos gaat kopen


Laatst bijgewerkt door StevenVD op za 12 sep, 2015 1:14 am, in totaal 1 keer bewerkt.
overbodige quote verwijderd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 sep, 2015 10:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 sep, 2015 13:01 pm
Berichten: 13
MarChant schreef:
De gangbare schalen voor vliegtuigen zijn 1:72, 1:48 & 1:32. In elk van die schalen zijn ongetwijfeld wel zero's te vinden.


het zal dan 1:48 zijn dat ik bedoelde


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 sep, 2015 22:32 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Piet, er zijn een aantal kleuren die je bij elk vliegtuig terug nodig gaat hebben, koop die al eerst. Zorg voor mat zwart, mat wit, lichtgrijs, een paar metallics zoals aluminium en gun metal (donkermetaal), mat rood voor interne onderdelen zoals luchtremmen en heldergroen voor signalisatielichten. Verder zijn sommige kleuren gekoppeld aan nationaliteiten, als je graag Japanners schildert heb je bijvoorbeeld "aotake" nodig, een mengeling van groen en metallic blauw die je op onderstaande website kan zien. Kies je voor Amerikanen dan heb je "zinc chromate" geel nodig voor de binnenkant.

http://www.primeportal.net/hangar/sal_provenzano/a6m_zero/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 sep, 2015 8:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 sep, 2015 13:01 pm
Berichten: 13
Dat is mooi om te weten, weer iets bijgeleerd :-) bedankt


Laatst bijgewerkt door StevenVD op za 12 sep, 2015 1:12 am, in totaal 1 keer bewerkt.
overbodige quote verwijderd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2015 20:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 sep, 2015 13:01 pm
Berichten: 13
Gisteren een nieuwe zero gekocht, mijn 2de dus. De vorige heb ik in de vuilbak gesmeten omdat je aan nieuwe decals ook al vlug aan 5-6 euro zit en een nieuwe zero koste mij slechts 7 euro, en heb me nieuwe verfjes gekocht, houtlijm, een setje penselen, product om de decals soepel te houden, een klein nagelschaartje... ik had er een goed gevoel bij om zowat van alles te kopen voor mijn nieuwe hobby, trots was ik gisteren begonnen met mijn zero te verven, maar tot mijn grote spijt heb ik nu een 2de probleem, namelijk er zitten overal kleine bolletjes op de onderdelen dat ik in kleur heb gezet, als je er over wrijft lijkt het wel schuurpapier te zijn, nogthans had ik voordien alles ontvet gehad. Eerst dacht ik dat het luchtbelletjes waren en dat ze wel zouden verdwijnen tijdens het drogen van de verf, maar dat is het niet geval, het zijn precies zandkorreltjes in de gedroogde verf. Weet er iemand raad aub ?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2015 20:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Heb je een foto?

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2015 21:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 sep, 2015 13:01 pm
Berichten: 13
FCFriso schreef:
Heb je een foto?


jazeker, ik heb zonet enkele foto's gepost in album https://modelbrouwers.nl/albums/album/11264/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2015 23:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Dat lijken mij opgedroogde stukjes verf, of grove stukjes pigment. Heb je de verf voldoende verdund en geroerd?

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement