Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 14 feb, 2014 11:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Da's mooi Daniel! Hoe en waar kan ik bestellen en waar moet ik dan naar kijken voor het dunne papier?

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 feb, 2014 11:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec, 2008 22:42 pm
Berichten: 1210
AdV-Online schreef:
Da's mooi Daniel! Hoe en waar kan ik bestellen en waar moet ik dan naar kijken voor het dunne papier?

André :brouw:


Ik zal je even een PB sturen, want anders word het gezien als reclame :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 maart, 2014 20:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Enkele weken geleden heb ik bij Daniel (lees overige berichten) het decal papier besteld wat lekker dun moet zijn.
Dat hangt natuurlijk ook nog af van de dikte van de laklaag die ik er nog overheen moet spuiten.

Het printen is echter zojuist ongelofelijk fraai gelukt! Zie foto. Ik heb enkel de printer op fotopapier kwaliteit gezet en het lijkt wel een vel van Italeri of Revell! Dit laat ik nu eerst een nacht drogen, één uur zou voldoende moeten zijn maar ik heb geen haast.

Afbeelding

André, die tot zo ver zeeeeeeeeer tevreden is! :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 maart, 2014 20:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec, 2008 22:42 pm
Berichten: 1210
Ze zien er inderdaad goed uit André! :D
Ben benieuwd waar de decals op komen.


Laatst bijgewerkt door StevenVD op ma 10 maart, 2014 21:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Onnodige quote verwijderd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 maart, 2014 22:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Om het hele vel te gebruiken heb ik gelijk maar decals geprint voor toekomstige modellen. Van de week zal ik wat kleine Pekaes logos op de deuren van mijn Saviem SM280 model aanbrengen:

viewtopic.php?f=32&t=39804

Uiteraard toon ik dat dan hier ook.

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2014 17:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Vandaag de laklaag over een deel van de gisteren geprinte decals gespoten en dat ging ook zeer goed. Een mooie dunne nevel en opbouwend in dunne laagjes kan je in één keer de gewenste (natte) glans laag krijgen. De inkt blijft onaangetast. En het is acryllak dus snel droog waardoor ik zojuist de eerste water test heb kunnen doen. Na enkele seconden in koud water was de decal al afschuifbaar en inderdaad heel mooi dun. Ook de dikte van de laklaag blijft zeer beperkt en is stevig genoeg om de decal wat na te richten als die toevallig scheef zit. Op een lichtgrijze ondergrond is er geen probleem met de transparantie, hoe dat op een donkere kleur is weet ik natuurlijk (nog) niet.

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben zeer blij. Loop er al een tijdje meer te dubben en heb het dan nu eindelijk onder knie zonder speciale kunstgrepen of materialen!

Bedankt Daniel. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2014 17:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec, 2008 22:42 pm
Berichten: 1210
Fijn om te horen André, graag gedaan!
Als je een lichte kleur (grijs/geel/lichtblauw etc) op een donker object plakt vervalt voor een groot gedeelte de decal.
Met een printer die wit kan printen blijft de decal goed zichtbaar met transparant decal papier op een donkere ondergrond.
Daarvoor is het witte decal papier om de decals op donkere ondergronden duidelijk de tonen.
Hiervoor moet wel de decal netjes uitgeknipt worden zodat er geen witte randjes omheen komen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2014 22:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
das een mooi verhaal.
maar wat voor een printer heb je nodig? welke inkt? en een speciale deal bonder, of zoals Andre doet, met blanke acryllak.
En een printer welke wit kan printen, is erg duur toch? ben ook geïnteresseerd, wil nog een keer een nieuwe printer kopen met oog op deze hobby.

Dit ziet er in ieder geval zeer mooi en fraai uit

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2014 22:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec, 2008 22:42 pm
Berichten: 1210
r.8erberg schreef:
das een mooi verhaal.
maar wat voor een printer heb je nodig? welke inkt? en een speciale deal bonder, of zoals Andre doet, met blanke acryllak.
En een printer welke wit kan printen, is erg duur toch? ben ook geïnteresseerd, wil nog een keer een nieuwe printer kopen met oog op deze hobby.

Dit ziet er in ieder geval zeer mooi en fraai uit


Het kan zowel met een inkjet als met een laser printer, let wel op dat u dan laser decal papier gebruikt bij een laser printer en inkjet decal papier bij een inkjet printer.
Gewoon blanke lak is prima.
Klopt, een printer die wit kan printer kost een hoop geld.
De meeste mensen hebben ook geen printer die wit kan printen, daarvoor is het witte decal papier wat goed van pas komt bij printers die geen wit kunnen printen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2014 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Ik heb een eenvoudige Brother A3 alles in één inkjet printer. Deze kan geen wit printen maar decals waar wit in voor komt kan je natuurlijk op wit decalpapier printen. Uiteraard blijf je met de beperkingen zitten die een printer die ook wit kan printen niet heeft zoals de bekende Alps printer. Maar die werken dan ook anders dan een inktjet printer.

In mijn geval was het niet meer dan wat vellen inktjet decalpapier bestellen inclusief de bijhorende acryl spuitlak, die in glans en mat te verkrijgen is. Daarna m'n ontwerp printen met de printer op foto kwaliteit, een nachtje laten drogen, dan de spuitlak erover en als dat droog is heb je een decalvel wat hetzelfde werkt als één uit een bouwdoos.

Al dit is te bestellen bij http://www.decal-sheets.nl/ snel is huis en kwaliteit! En nee, dit is geen sluikreclame maar mijn eigen bevinding! :wink:

André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement