Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 18:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: scaleprint
BerichtGeplaatst: za 14 apr, 2012 22:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 08 apr, 2010 16:26 pm
Berichten: 4
hallo medebrouwers.

wie weet hoe het zit met scaleprint uit venlo.
hebben een doorstart gemaakt met een nieuwe printer,staat ook op hun site met een mooi filmpje erbij hoe ze gemaakt worden,geweldig, allemaal heb in december decals besteld,betaald maar tot nu toe nog niets gezien.
e mail wordt niet op gereageerd,bellen vrijdags tussen 9.00 en 12.00 heeft geen zin want ze nemen niet op.
wie weet wat er aan de hand is met scaleprint bestaan ze nog ?????
hoop dat joachim ook op deze site kijkt en zich eens afvraagt hoe hij zeijn klanten nog tevreden kan houden.
ik weet dat het een 1 mans bedrijfje is,heb wel meer bij hun besteld,de kwalitiet is ook altijd o.k maar ik vind niet dat je zo met je klanten omgaat om niet even te reageren op je mail als je vraagt hoe lang het ongeveer nog gaat duren voordat je je bestelling krijgt.
hij zou eigenlijk een scahdeloosstelling moeten doen ivm de wel heel lange wachttijd.
hoop op reacties van medebrouwers hoe het nu zit met scaleprint.
ik ga zeker naar de het tekno event want daar zit hij ook.

reactie naar f.hartsuiker4@upcmail.nl of deze topic


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: scaleprint
BerichtGeplaatst: za 14 apr, 2012 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 maart, 2009 20:05 pm
Berichten: 824
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Alles staat op de site uitgelegd met wachttijden en alles erbij, denk niet dat dit hier op het bouwverslagen forum hoort.
Soms een hoofdlettertje doet trouwens ook wonderen voor de leesbaarheid.

_________________
Check mijn Fotki site voor foto's: http://public.fotki.com/Kevvv/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: scaleprint
BerichtGeplaatst: za 14 apr, 2012 22:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Kevvv schreef:
Soms een hoofdlettertje doet trouwens ook wonderen voor de leesbaarheid.

Dat niet alleen, de nodige spaties en leestekens (komma's e.d.) inlassen en schrijffouten vermijden mag ook wel.
Op de meeste computers staat trouwens wel een spellingscontrole :lol:
Maarrr ..... zijn we hier nu niet bezig een beetje de mod te spelen?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: scaleprint
BerichtGeplaatst: zo 15 apr, 2012 12:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Je weet dat het een eenmansbedrijfje is en dat hij omkomt in het werk. Is niet iets van dit jaar, was vorig jaar ook al zo. En een schadeloosstelling??? De levertijden staan op zijn webiste dus doet hij niets wat hij niet beloofd heeft. Want uiteindelijk wil je toch decals en geen "tegoedbon"?

Kan me helemaal voorstellen dat zijn emailbox uitpuilt van allerlei emails met levertijd vragen. Als hij die allemaal moet gaan beantwoorden komt er van printen niks meer.

Geduld dus of op zoek naar een ander of proberen het zelf te doen.

André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: scaleprint
BerichtGeplaatst: zo 15 apr, 2012 13:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Alles goed en wel maar ik begrijp dus dat Fred al iets betaald heeft, vreemd trouwens want dan is er volgens mij al een proefdruk ter controle geweest en goedgekeurd en heb je recht om te klagen als je daarna niks meer hoort van Joachim (lijkt me wel zo fair.)
Dat het een eenmanszaak is mag eigenlijk geen excuus zijn want nu is dan wel aangegeven dat levertijden naar een half jaar kruipen maar een paar maand geleden was dat beduidend minder.
En hoe ging het toen men met de oude printer werkte....toch ook geen maaaaanden levertijd.
Ik denk dat je rekening moet houden dat deze levertijden alleen maar zullen oplopen en er van een inhaalslag, zo eerst werd gemeld, geen sprake kan zijn als er structureel niets veranderd.
Je kunt daarbij denken hoe je printspul aanlevert en er bijvoorbeeld iets meer moeite voor doet om printbare PDF´s aan te leveren i.p.v. een serie foto´s waar Scaleprint dan maar wat grafisch van moet maken.
Ook is het gezonder dat opdrachten voor printwerk verspreid worden over meerdere bedrijven en dat kunnen wij bouwers zelf regelen oftewel je accepteert die wachtrij en bestelt de decals bij begin van een nieuw project of je gaat eens elders kijken.
Ik hoop echt dat het ooit nog weer goed komt.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: scaleprint
BerichtGeplaatst: zo 15 apr, 2012 14:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Dat is inderdaad raar ja, Ik betaal pas als ik een proef gemaild heb gekregen en ik aangeef dat ze zo uitgeprint kunnen worden.
Zijn situatie is een beetje vreemd, maar door omstandigheden mag hij geen personeel aannemen en hij maakt nou eenmaal hele mooie decals en daarvan zijn er heel weinig in NL dus dan krijg je het vanzelf heel druk. Ik heb toevallig nog telefonisch contact gehad met hem, dus hij bestaat nog. Dan neemt niet weg dat het inderdaad heel vervelend is dat er niet gereageerd wordt op mail en telefoon. Ik had nl een week of 12 geleden een nieuwe opdracht verzonden en ik kreeg ook geen reactie. Ik heb hem gebeld en toen bleek dat hij die mail nooit had ontvangen. Ja dan kan je wachten tot je een ons weegt, maar ik heb het weer verzonden met een leesbevestiging erbij en die heeft ie per sms beantwoord. Helaas moet ik nu ook weer een week of 10 wachten tot ie aan die van mij toe is :?
Maar het model is toch nog lang niet klaar.

Gewoon wat vaker proberen te bellen... Je krijgt vanzelf wel een keer gehoor. Ook buiten de aangegeven tijden.

Gr Jacco

Tip, als je weer aan een model begint moet je als één van de eerste dingen je decals doormailen, dan heb je nog wat reactietijd. Anders is je hele model al klaar en dan moet je nog heel lang wachten op die decals.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: scaleprint
BerichtGeplaatst: zo 15 apr, 2012 18:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Citaat:
Ik had nl een week of 12 geleden een nieuwe opdracht verzonden en ik kreeg ook geen reactie. Ik heb hem gebeld en toen bleek dat hij die mail nooit had ontvangen.


Tja, maar als ik netjes een 'Out of the office' melding krijg mag ik er toch wel vanuit gaan dat mijn mail binnen gekomen is. Ik blijf het allemaal vreemd vinden en lang duren dus ga toch mijn heil elders zoeken. Dit is voor mij in ieder geval geen zaken doen. In mijn eerste bestelling had ik nog contact met ene Bonnie, ik kreeg de indruk dat dat een soort van secretaresse was of wie weet vriendin. Nu hoor ik echt helemaal niets. Het lijkt me toe dat Joachim gewoon te veel werk heeft en misschien van mensen moet gaan vragen om het printklaar aan te leveren zoals Johannes stelt. Lijkt me dat je dan in kan lopen op je levertijden. De kwaliteit van het geleverde ligt het niet aan.

Om decals te bestellen voordat je met een model begint is natuurlijk een optie. Heb ik overigens gedaan en mijn model is intussen wel klaar en ik heb nog geen decals om hem definitief af te maken :( :( :(

Hessel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: scaleprint
BerichtGeplaatst: zo 15 apr, 2012 18:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 21 jun, 2007 22:26 pm
Berichten: 172
Woonplaats: Waddinxveen
Mischien een tip!

Kijk eens bij rj commerce, http://www.miniatuurreclame.nl/. Zij maken geen decals maar wel echte stickers, dus geen geklooi met water em decals die scheuren en is echt perfect.
Mailtje en binnen een paar dagen antwoord!

_________________
Groeten Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: scaleprint
BerichtGeplaatst: wo 18 apr, 2012 16:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Zoals André ook al aangaf is het bedrijf van Joachim een éénmansbedrijf. Ik heb intussen contact gehad en de toezegging dat het bedrijf gewoon draait. Geduld is een schone zaak. Joachim heeft veel werk van het hertekenen van spullen en verzuipt in het werk. Ik heb aangegeven dat er veel negatieve reacties zijn op dit forum maar dat ik het ook jammer zou vinden als een dergelijk bedrijfje verdwijnt. De kwaliteit is namelijk erg goed. Ik heb een pdf open staan en wacht dat af. Intussen wel twee adressen in Duitsland.

Hessel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: scaleprint
BerichtGeplaatst: do 19 apr, 2012 10:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
welke adressen zijn dat?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement