Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 1:150 Preussen
BerichtGeplaatst: vr 22 apr, 2016 17:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 11 apr, 2016 20:26 pm
Berichten: 21
Jakob schreef:
Ik hoop dat deze link werkt, de site is: Best Ship Models.

Deze beweerd hoogwaardige tekeningen van de Preussen te leveren, mischien dat je er iets aan hebt.
Dit zijn dezelfde tekeningen die ik van iemand in Florida heb gekocht, of ze van betere (druk)kwaliteit zijn vind ik lastig te beoordelen vanaf de site.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:150 Preussen
BerichtGeplaatst: wo 18 mei, 2016 17:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 11 apr, 2016 20:26 pm
Berichten: 21
Is er iemand bekend met dit boek? Bemastung Und Takelung Der Schiffe (1903) (German Edition) Heb je daar wat aan?

Modelkit is besteld. Toch vanuit Duitsland, dus het zal wel een week of 3-4 duren voor ik het in huis heb.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:150 Preussen
BerichtGeplaatst: vr 20 mei, 2016 9:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
Citaat:
Bemastung Und Takelung Der Schiffe (1903) (German Edition)


Ik heb ooit van iemand die zich al jaren met de Cutty Sark bezig hield de tip gekregen dat boek aan te schaffen.
De man had zich behoorlijk in de materie verdiept.
Het boek ken ik niet, de gedrevenheid van die man wel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:150 Preussen
BerichtGeplaatst: vr 20 mei, 2016 22:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 11 apr, 2016 20:26 pm
Berichten: 21
Dank Jacob, Ik denk dat ik het boek gewoon ga aanschaffen, uiteindelijk kost het ook de wereld niet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:150 Preussen
BerichtGeplaatst: wo 27 jul, 2016 20:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
Ik ben toch wel nieuwsgierig, ik neem aan dat de kit inmiddels gearriveerd is?
Voldoet het aan je verwachtingen? Word de tuigage beschreven? Hoe is de kwaliteit in het algemeen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:150 Preussen
BerichtGeplaatst: di 02 aug, 2016 20:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Eindelijk mensen die ook geinteresseerd zijn in windjammers i.p.v. de historische schepen die hier meestal voorbij komen .
inderdaad jammer dat er zo weinig info en foto,s te vinden is over dit type schepen .
Jaren geleden wel met een mooi boek in mn handen gestaan vol met foto,s van het leven op een
windjammer en heel veel info over her zetten van de zeilen , maar helaas niet gekocht en nooit meer gevonden .
Ik heb wel gedetaillerde tekeningen van de cutty sark maar dat is natuurlijk een clipper en geen windjammer .
Ik heb wel ooit geprobeerd om de cutty sark van revell 1/96 te verbeteren met een echt staand en lopend want en dat was zeer veel werk , het eindresultaat viel behoorlijk tegen en het model
is na een jaar of 10 weer gesloopt om de blokken weer terug te krijgen .
Dus denk goed na voor je zoiets wilt gaan doen , het resultaat kan behoorlijk tegenvallen

Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:150 Preussen
BerichtGeplaatst: ma 03 okt, 2016 18:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 11 apr, 2016 20:26 pm
Berichten: 21
Sorry voor mijn late reactie, ik ben een paar maanden op reis geweest.

Ik had de Heller doos besteld, maar die is ergens zoek geraakt tijdens het vervoer :( Vraag me niet hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen, wel heb ik netjes mijn geld terug gekregen. Omdat ik op reis ging heb ik (nog) geen nieuwe besteld. Alle boeken zijn wel binnen en dat heeft al voor heel wat plezierige uurtjes gezorgt. Vooral het fotoboek "Preussen, koningin der mere" van Hamecher is een erg goed boek waar veel info over dit schip in te vinden is. Deze zomer heb ik alle boeken van Alain Villiers en Eric Newby waar ik het bestaan van weet nog eens doorgelezen en vele aantekeningen gemaakt. Als laatste is er dan nog het eerder aangehaalde boek "Bemastung Und Takelung Der Schiffe" met een schat aan informatie.

Inplaats van bouwen heb ik besloten dat mijn volgende stap het digitaliseren van de slechte kwaliteit tekeningen is. Alle aantekeningen en foto's worden hier in verwerkt om hopelijk een zo natuur getrouw eindresultaat te krijgen. Als ik daar mee klaar ben ga ik bepalen of ik toch de Heller kit als basis ga gebruiken, of dat ik helemaal van scratch ga bouwen, en dan wellicht nog wat groter. De plek waar ik het model op display kan zetten is behoorlijk groot dus ik heb de mogelijkheid om grotere schaal te gaan om meer detail toe te kunnen voegen.

Ik zal jullie op de hoogte brengen van eventuele vorderingen of als ik start met bouwen.

@Henny,
Bedankt voor de waarschuwing. Ik heb ook heel wat modellen gezien waarbij teveel detail in de tuigage averechts werkt. Naar mijn mening word dat versterkt door het gebruik van te stijve garen en "blokken" die niet voldoende afgerond zijn zodat de garen haaks uit het blok komt in plaats van evenwijdig. Ik ben van plan wat te gaan experimenteren met diverse soorten garen en de verschillende mogelijkheden voor blokken. Ik heb het vermoeden dat als je de juiste basismaterialen weet te vinden en secondenlijm op strategische plaatsen gebruikt, dat het eindresultaat nog eens anders uit zou kunnen pakken.
Mijn plan is om het een tuig model te maken, ofwel en model waar de zeilen opgebonden zitten. Ook dat zal nog wel wat experimenteer werk met zich meebrengen om dat realistisch uit te doen komen.

Ik heb erg veel zin in dit model, maar ik ga eerst mijn huiswerk zo goed als mogelijk doen zodat ik goed beslagen ten ijs kom zodra ik met de bouw ga beginnen.

Dit forum is een zeer grote hulp, en ik heb hier al veel tips en trucs vandaan kunnen halen die ik wil uit proberen. Hartelijk dank daarvoor!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement